More stories

Premium

Online Sinterklaasomzet stijgt 24 procent naar bijna 1 miljard euro

Online retailers hebben hun weekomzet in de vijf weken voor Sinterklaas met 24 procent zien toenemen ten opzichte van de rest van het jaar. Het totaal aan online bestedingen in de periode van 1 november tot 5 december komt hiermee uit op 933 miljoen euro. Dit blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org.

E-commerce

Zalando opent design- en innovatiestudio

Zalando heeft, naar nu blijkt, een design- en innovatiestudio opgericht die ‘menselijke gedragingen’ als uitgangspunt heeft.

Mobile

Onderzoek: Nederlander positief over click & collect

Bijna een vijfde (18 procent) van de shoppers ontvangt bij click en collect beschadigde goederen. Zo’n 14 procent moet terugkomen om een product op te halen omdat het niet klaar ligt op het afgesproken moment. Toch zijn Nederlanders relatief positief over click en collect: 37 procent zegt nooit problemen te hebben met deze dienst.

Fulfillment
Premium

Online omzetstijging feestdagen: 22 procent

De feestdagen brengen online retailers 22 procent extra omzet. Vooral de verkopers met en fysieke winkel zien sterke groeicijfers, meer dan pure play internetpartijen.

Retail

‘Pakketleveringen in Nederland zijn nog lang niet optimaal’

De Nederlandse consument kiest massaal voor thuislevering, meer dan tachtig procent van alle pakketten wordt thuis afgeleverd. Vanuit oogpunt van duurzaamheid zouden er echter meer alternatieven moeten komen. Dat zegt branche-organisatie Thuiswinkel.org.

E-commerce

Retailers moeten bovenal menselijk blijven

Consumenten wisselen steeds gemakkelijker van verschillende aanbieders en hechten weinig belang aan merken. Ze willen vooral een goede ervaring en een uitstekende service. Retailers worstelen met de invulling van de stijgende consumentenverwachtingen enerzijds en anderzijds met de continue stroom aan technologische innovaties. Terwijl ze de beste differentiator al in huis hebben: de menselijke touch.

Retail

Paylevens cardreader krijgt NFC-ondersteuning

De mobiele betaalterminal van Payleven krijgt een variant die ook contactloos betalen ondersteunt.

Payment

Nederlandse site maakt Chinese marktplaats Taobao toegankelijk

Het aanbod van het Chinese Taobao.com, onderdeel van Alibaba, wordt voortaan voor de Nederlanse markt ontsloten via een nieuwe site Taobao.nl.

E-commerce

PostNL: Vandaag kwart meer pakketjes dan 2014

PostNL verwerkt en bezorgt vandaag bijna 1,3 miljoen pakketten. Dat zijn er een kwart meer dan in 2014.

Logistics

Marktplaats haalt miljardste advertentie binnen

Op Marktplaats is afgelopen vrijdag de 1 miljardste advertentie geplaatst sinds de oprichting in 1999: een drumstel van een 25-jarige inwoner van Rotterdam. De eerste advertentie, een modem, werd geplaatst in 1999.

E-commerce

Swatch in contactloos betalen

Horlogemaker Swatch stapt ook in de markt voor onlinebetalingen. Het Zwitserse bedrijf gaat samen met Visa betalingen faciliteren via zijn slimme horloge Bellamy.

E-commerce

Expert met gratis ‘same day delivery’

Elektronicaketen Expert gaat internetbestellingen op werkdagen op dezelfde dag gratis thuisbezorgen.

Retail

Zo converteer je via een app (infographic)

Ooit was het belangrijk dat apps werden gedownload, tegenwoordig staat het engagement met een app voorop. Volgens TargetingMantra hebben appgebruikers weinig moeite met registratie, maar slechts 2 procent koopt via een app. En veertig procent gooit de app ook weer weg. Gemiddeld houdt nog geen vier procent vast aan een app na een jaar. Een infographic over appconversie.

Conversie

De overtuiging in een doosje van Sagent

Op internet gaat ‘kijken, kijken, niet kopen’ misschien nog wel meer op dan in fysieke winkels. Sagent monitort het gedrag van het online winkelend publiek, en geeft bedrijven inzicht in de wijze waarop het klanten kan verleiden om op ‘bestellen’ klikken. De technologie maakt van webshop bezoekers betalende klanten. Mede-oprichter Rodger Buijvoets: “We noemen het zelf ook wel ‘persuasion-in-a-box’.”

Conversie

Cyber Monday: ten minste 3 miljard dollar omzet

Amerikaanse consumenten hebben maandag op Cyber Monday iets van drie miljard dollar uitgegeven, volgens schattingen van Adobe. Aan de oostkust was om 10 uur ’s ochtends lokale tijd al een half miljard dollar besteed, meer dan een jaar geleden.

E-commerce