More stories

‘Consument prefereert NFC als betaalmiddel’

Consumenten prefereren contactloos betalen via NFC boven concurrerende methoden. Dat stellen het NFC Forum en Strategy Analytics in een onderzoek onder duizend consumenten.

E-commerce

Eerste DHL Parcelstation bij wehkamp Zwolle in gebruik genomen

DHL heeft het eerste DHL Parcelstation in Zwolle voor het hoofdkantoor van wehkamp.nl aan de Meeuwenlaan geplaatst en in gebruik genomen. Bij het Parcelstation, bestaande uit 74 pakketkluisjes in verschillende formaten, kunnen klanten 24 uur per dag en zeven dagen per week hun pakketten afhalen of afleveren.

E-commerce

Bol gaat tassen verkopen

Bol.com gaat vanaf nu ook tassen verkopen. Het bedrijf begint met een assortiment van duizenden tassen en andere accessoires van 80 merken, waaronder TOV Essentials, by LouLou, Guess en Cowboysbag.

E-commerce

DHL plaatst pakketkluizen in Rotterdam

DHL heeft pakketkluizen geplaatst op de Rotterdamse metrostations Beurs en Rotterdam Centraal. Daar kunnen consumenten hun pakketjes afhalen of afleveren.

E-commerce

App Fashionchick gidst shoppers naar fysieke retail

De vernieuwde app van Fashionchick vertelt vrouwen in de winkelstraat wanneer ze in de buurt komen van een winkel met speciale aanbiedingen.

E-commerce

Omzet Outfittery: circa 20 miljoen euro in 2014

Online herenkledingwinkel Outfittery heeft in 2014 een omzet van tegen de twintig miljoen euro gehaald. Het bedrijf heeft honderdduizend klanten die gemiddeld tweehonderd euro netto besteden per order.

E-commerce

Coccinelle maakt bescheiden doorstart

Retailer Coccinelle, gespecialiseerd in kinderkleding, gaat na het faillissement door onder de huidige eigenaar Marc Bakker. Twee winkels naast webshop Coccinelle.nl blijven over.

E-commerce

Uber gaat eten bezorgen in Barcelona

Barcelona is de eerste stad in Europa waar Uber behalve mensen ook maaltijden gaat bezorgen. Geen broodjes shoarma, maar luxe diners van een selecte groep toprestaurants.

E-commerce

Zalando bezorgt eerste schoen in de ruimte

Het had wat logistieke voeten in de aarde en de tijd tussen order en aflevering bedraagt twee maanden, maar het is gelukt. Zalando heeft zijn eerste order in de ruimte afgeleverd. Eén schoen, dat wel.

E-commerce

Pakketbezorging motor achter verbeterde prestaties PostNL

Bezorger PostNL profiteerde in 2014 van de doorzettende groei van pakketbezorgingen. Kostenbesparingen en prijsverhogingen compenseerden ruimschoots de volumedaling van de briefpost in Nederland van zo’n 10,7 procent.

E-commerce

FinTech: de toekomst van bankieren

FinTech-startups veroveren snel marktaandeel op de traditionele banken. Dankzij innovatieve technologieën werken zij efficiënter, transparanter, goedkoper en klantgerichter. Grote veranderingen in het bancaire landschap zijn daarom onvermijdelijk. Wordt de gevestigde orde overbodig of zijn ze in staat zichzelf opnieuw uit te vinden?

E-commerce

‘Google blaast Wallet nieuw leven in’

Blijkbaar geschrokken door de snelle adoptie van Apple Pay wil Google zijn betaalproduct Wallet weer nieuw leven inblazen. Dat meldt The Wall Street Journal op basis van ingewijden.

E-commerce

Delivery Hero overweegt beursgang

Delivery Hero, een Europees werkende concurrent van Thuisbezorgd en Just-Eat, kan dit of volgend jaar naar de beurs. Directeur Niklas Östberg denkt dat consumenten over vijf à tien jaar veel meer gezonde en verse maaltijd zullen laten thuisbezorgen.

E-commerce

Burger King gaat in Engeland aan huis bezorgen

Burger King gaat online bestelde maaltijden aan huis bezorgen in Engeland, vooralsnog bij wijze van experiment. Drie jaar deed Burger King hetzelfde in Noord-Amerika.

E-commerce

Visa rolt betaaldienst Checkout breder uit

Visa heeft zijn digitale betaaldienst Checkout uitgerold in dertien nieuwe markten. Zes maanden geleden werd de dienst al in Noord Amerika en Australie aangeboden.

E-commerce