More stories

Media-Saturn ziet online omzet dalen

De digitale verkopen van Media-Markt en Saturn vertonen voor het tweede kwartaal een dalende trend.

E-commerce

Wehkamp schrapt 10.000 producten van Beslist.nl

Wehkamp heeft zijn productaanbod op Beslist.nl met eenderde teruggebracht. De winkel verzet zich, net als grote branchegenoten, tegen het nieuwe betaalmodel van de vergelijker.

E-commerce

ACM doet onderzoek naar online energieveilingen

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) doet onderzoek naar aanbieders van energieveilingen. De ACM vermoedt dat er verboden prijsafspraken worden gemaakt. Dat meldt RTL Nieuws.

Conversie

Forrester: crosschannel vier keer zo groot als online

Crosschannel verkopen in de VS bereiken dit jaar een omvang van 1,4 biljoen dollar. Dat voorspelt Forrester. Het onderzoeksbureau verwacht een verdere groei naar 1,8 biljoen in 2018.

Conversie

Kledingretail stimuleert RFID gebruik

De RFID-markt begint na jaren van stagnatie eindelijk van de grond te komen, en de belangrijkste stimulans komt van de kledingretail. Dat concludeert IDTechEx, dat de markt dit jaar schat op 9,2 miljard dollar, tegen 7 miljard in 2012.

E-commerce

Zwaar weer voor franchise in omnichannel retail

Ik mocht een paar maanden geleden met een groep van circa vijftien franchise-nemers de stormachtige ontwikkelingen binnen retail bespreken. Er zaten vooral franchisers van AH, Jumbo en Plus rond de tafel. Na veel intensieve retailjaren ben ik eigenlijk best van dit type ondernemer gaan houden. Niets ten nadele van filiaalmanagers, die er ook vaak echt voor gaan, maar bij franchisers heb ik meestal toch het gevoel dat ze net een tandje dieper gaan. Knokken voor zeer hoge klanttevredenheid én knokken voor hun eigen portemonnee natuurlijk. Voor deze ondernemers zijn heftige tijden aangebroken. Omnichannel retail en franchise: Kan die combi in de toekomst überhaupt overleven ?

E-commerce

Coolblue introduceert gratis bezorging op zondagmiddag

Coolblue verzorgt samen met PostNL vanaf 30 augustus zondaglevering in Nederland en België. Het is de eerste grote webwinkel in Nederland die 7 dagen per week pakketjes gaat bezorgen.

E-commerce

Uber start in Amsterdam proef met meerijden

Uber is vandaag een proef met meerijden gestart in Amsterdam.. Via de nieuwe dienst uberPOP kunnen Amsterdammers een voordelige rit boeken bij een particuliere autobezitter. Ritten met uberPOP zijn volgens het bedrijf 50 procent goedkoper dan gewone taxi’s.

E-commerce

Facebook stopt met Facebook Gifts

Facebook zet een punt achter Facebook Gifts, waarmee vrienden elkaar cadeaus konden sturen. De dienst was nog geen twee jaar oud en zeker honderd retailpartners deden mee.

Conversie

Lagere winst UPS door investeringen

E-commerce droeg bij aan de forse groei van de Amerikaanse koeriersdienst UPS. De omzet ging van 13,51 miljard dollar naar 14,27 miljard, maar de winst kwam wel fors lager uit, die ging van ruim 1 miljard naar 454 miljoen.

E-commerce

Amazon wil dat verkopers elkaar gaan helpen

Amazon overweegt een zogenoemd peer-to-peer systeem voor zijn verkopers om te voorkomen dat artikelen niet geleverd kunnen worden. Bedrijven sturen de order dan door naar een concurrent.

E-commerce

3,2 miljoen dollar voor Chinese online wasserij

De Chinese internetgigant Tencent steekt 3,2 miljoen dollar in de online wasserij Edaixi, die via een app zo’n duizend orders per dag verwerkt. De vuile was wordt via een app opgehaald en de schone gebracht.

E-commerce

Studenten bouwen onbemand vliegtuigje voor pakkettransport

Masterstudenten van KU Leuven hebben een eigen onbemand vliegtuigje ontwikkeld voor het transport van pakjes of documenten. De VertiKUL kan een pakketje oppikken en dit 30 kilometer verder afleveren.

E-commerce

De vijf elementen van een converterende kop

Een toename van websiteverkeer staat hoog aan het prioriteitenlijstje van het team van marketeers. Zoekmachine-optimalisatie, e-mailmarketing, social media en advertenties: ze dragen bij aan naamsbekendheid en het aantal online bezoekers. Zonder de juiste en converterende headlines blijft het verspilde energie.

Conversie

Zalando opent shop-in-shops

Twee kledingfabrikanten krijgen hun eigen pui op de internationale Zalandosites. De winkels, zogeheten brandshops, van Topshop en Topman bevatten iedere twee weken nieuw assortiment.

E-commerce