More stories

Voorlopig geen verlaagd btw-tarief voor digitale kranten

Nederland kan niet het verlaagde btw-tarief introduceren voor digitale kranten. Dat zegt staatssecretaris Wiebes van Financiën op schriftelijke vragen van de Tweede Kamer. België brengt 0 procent btw in rekening op digitale abonnementen. Ook Frankrijk heeft de btw voor alle online media verlaagd, tot 2,1 procent.

E-commerce

JMango360: ‘We zijn een eenling in de branche’

Als de Managing Director Benelux van PayPal, Eelco van Wijk, na zeven jaar overstapt naar het relatief onbekende appbedrijf JMango360, moet daar wel wat bijzonders mee aan de hand zijn. En zo blijkt, mede dankzij MultiCopy.

E-commerce

Infographic: contactloos betalen neemt hoge vlucht

In het eerste kwartaal 2015 vonden er meer contactloze betalingen met ING passen plaats dan in heel 2014. Sinds april vorig jaar hebben ING-klanten meer dan 12 miljoen keer contactloos betaald. In het eerste kwartaal van 2015 gaat het om 7 miljoen betalingen.

E-commerce

UPS over de meerwaarde van pick up points

Logistiek speelt een steeds grotere rol in sales en marketing, ziet Ryan Neal van UPS: “Het gaat er om wat de klant wil. Dat heeft te maken met keuze. Soms willen klanten bijvoorbeeld same-day delivery, maar overal hangt een prijskaartje aan. De klantenwensen bepalen wat haalbaar is.” Neal vertelt over de toepassing van drones, same-day delivery en pick-up points.

E-commerce

Thuisbezorgd.nl breidt uit met afhaalorders

Gebruikers van de app van Thuisbezorgd.nl kunnen vanaf nu ook eten bestellen om af te halen. Vijfduizend restaurants in Nederland ondersteunen deze optie.

E-commerce

DHL opent Europees winkelportaal Allyouneed

Onder de naam Allyouneed opent pakketverzender een winkelportaal met online shops die via DHL Parcel verzenden. De van oorsprong Duitse dienst, die ook versproducten aanbiedt, wordt in Europa uitgerold.

E-commerce

Rocket Internet neemt belang Ikwilvanmijnautoaf.nl

Rocket Internet en Prime Ventures nemen voor acht miljoen euro een minderheidsbelang in Dealerdirect, het bedrijf achter sites als Ikwilvanmijnautoaf.nl.

E-commerce

‘Pure players gaan verdwijnen’

Pure players, bedrijven met alleen een webwinkel, gaan in de toekomst verdwijnen. Dat stelde Steven Bakker, grondlegger van de BAS Groep, gisteren op het congres What going on in (R)etaling in Amsterdam. “Winkels converteren veel beter, maar wel met behulp van het internet.”

Conversie

Honderdste app in App Store van SEOshop

MyDigitalSales is de honderdste plug-in die in de appstore van SEOshop werd opgenomen. App-bouwers melden zich steeds vaker bij het e-commerceplatform, waardoor een verdubbeling in dit jaar nog mogelijk is.

E-commerce

Hoe je stapsgewijs de conversie kunt verhogen

‘Hoe maak je van een bezoeker een koper’? Dat is de vraag die Jurjen Jongejan beantwoordt met zijn boek ‘Meer omzet met je webshop’. “Volgens een stappenplan breng je in kaart waar de conversieknelpunten zitten, waar de mensen afhaken op je site en vervolgens ga je met AB-testen je site verbeteren.”

Conversie

MediaMarkt neemt meerderheid in iBood

De online tak van MediaMarkt en Saturn neemt een meerderheidsbelang in de dualisten iBood. De site met dagaanbiedingen gaat verder uitbreiden in Europa en in het type aanbod.

E-commerce

Signaleringssysteem waarschuwt voor weboplichters

De Consumentenbond gaat vaker waarschuwen tegen oplichting via nep webshops. Tweets van Opgelet op Internet over nep webshops worden op de eigen website doorgeplaatst. Met het waarschuwingssysteem start ook de campagne Wijzer WebWinkelen, waarmee de Consumentenbond streeft naar een betere bescherming van consumenten bij het online winkelen.

E-commerce

Zalando haalt beste kwartaal ooit

Modewinkel Zalando heeft zijn beste eerste kwartaal ooit afgesloten. De omzet steeg met dertig procent tot 640 miljoen euro.

E-commerce

Bol.com breidt online speciaalzaak Mooi & Gezond uit

Bol.com heeft in zijn online speciaalzaak Mooi & Gezond een aparte parfumerie-omgeving gecreëerd voor luxe beauty-artikelen. Luxe etalages, ‘branded boutiques’ en vernieuwde thema- en inspiratiepagina’s maken de parfumerie tot een echt ‘walhalla’ voor beautylovers, zegt de online retailer.

E-commerce

Omnichannelaanpak Ahold in alle landen

Ahold gaat verder investeren in groei van de omnichannel-aanpak. Het bedrijf is goed op weg om in 2017 de ambitie van 2,5 miljard euro online consumentenomzet te realiseren. Dat vertelde CEO Dick Boer gisteren op de aandeelhoudersvergadering van het bedrijf.

E-commerce