More stories

Premium

AFM: Europese regelgeving achteraf betalen blijft noodzakelijk

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) is positief over de gedragscode van de aanbieders van Buy Now Pay Later (BNPL) om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. Om consumenten voldoende te beschermen, vindt de AFM het echter nog steeds noodzakelijk dat voor deze vorm van krediet Europese regelgeving in werking treedt.

Payment
Premium

Unilever verkoopt webwinkel Dollar Shave Club

Zeven jaar geleden was het een iconisch merk, omdat het zoiets saais als scheermesjes op sexy wijze online wist te verkopen. Unilever slaagde er niet in die glans uit te buiten en verkoopt Dollar Shave Club.

E-commerce

Conversational Commerce: de persoonlijke touch in een digitaal proces

Hoe meer we digitaal communiceren, hoe sterker de kracht van een persoonlijke touch richting klanten. Daarbij komt Conversational Commerce om de hoek.

Customer Engagement
Premium

Online omzet bijna 1 procent gedaald in september

De online-omzet was in september 0,9 procent lager dan in september 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 4,7 procent meer omgezet. De consument houdt de hand op de knip.

E-commerce
Premium

ACM waarschuwt webwinkel TI-84shop: geen deugdelijke administratie

Webwinkel TI-84shop moet consumenten hun geld binnen 14 dagen terugbetalen als zij een beroep doen op de bedenktijd. Ook moet het bedrijf de levertijd duidelijk vermelden en de bereikbaarheid van zijn klantenservice verbeteren. Dit zijn eisen die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) stelt aan het bedrijf, waarover de ACM een grote hoeveelheid klachten ontving.

E-commerce
Premium

Staples Benelux gered door 123inkt.nl

123inkt.nl heeft overeenstemming bereikt over de overname van Staples Benelux, dat een dezer dagen failliet is gegaan. Het belangrijkste deel van de werkgelegenheid is hierdoor veiliggesteld en klanten zullen weer beleverd gaan worden.

E-commerce
Premium

Kruidvat begint met online marketplace

Kruidvat zet de eerste stappen met de uitrol van een commerciële marketplace. Online bieden leveranciers artikelen aan die de winkel zelf niet in de fysieke schappen heeft.

Marketplaces
Premium

Proefproject nachtwerk e-commerce in België mislukt

Een proefproject waarbij in België nachtwerk in e-commerce mogelijk werd zonder goedkeuring van de vakbonden is mislukt. Geen enkel bedrijf wilde meedoen, schrijft Gondola.

E-commerce
Premium

Amazon voorzichtig over vierde kwartaal

Amazon heeft in het derde kwartaal een hoger dan verwachte omzet behaald, en ook de winst viel niet tegen, maar de omzetverwachting voor het vierde kwartaal viel analisten toch wat tegen.

E-commerce
Premium

Coolblue neemt deel van bezorgers BCC over

Coolblue neemt een deel van het bezorgpersoneel over van failliete elektronicaketen BCC. Als zodanig komt er geen doorstart voor dit onderdeel.

E-commerce
Premium

(Emerce TV) Brillen verkopen als abonnement

GrandVision, onderdeel van EssilorLuxottica, is een van de grootste optiekretailers ter wereld, met ruim 7200 winkels in meer dan veertig […]

E-commerce
Premium

(Emerce TV) Traditionele roots, agile toekomst

Een fantastische wereld vol gemak en kennisdeling, waar je als klant nooit meer weg wilt. Zo zag Olaf Gockel, sinds vier jaar sales directeur, de e-commerce droom voor Lekkerland Nederland voor zich.

E-commerce platforms
Premium

(Emerce TV) ‘Flexibiliteit centraal bij Essentiel Antwerp’

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp is neergestreken in Amerika. Het Antwerpse modelabel opende een dezer dagen een boetiek in de Newyorkse wijk Soho én lanceerde er een webwinkel.

E-commerce platforms
Premium

(Emerce TV) ‘AI belangrijker voor e-commerce platforms’

Kunstmatige intelligentie gaat een prominentere rol spelen bij e-commerce platforms. Dat zegt Sander Mangel, met eigen ervaring op het gebied van replatforming, in de vandaag gelanceerde video collectie E-Commerce Platforms. Hij raadt bedrijven aan om zich te verdiepen in waarin deze platforms zich onderscheiden.

E-commerce platforms
Premium

Meer omzet, minder klanten voor HelloFresh

In het derde kwartaal van 2023 realiseerde maaltijdbezorger HelloFresh een positieve omzetgroei van 3,5 procent bij constante wisselkoersen. De omzet bedroeg 1,80 miljard euro. De gemiddelde bestelwaarde bereikte een recordhoogte van 64,2 euro.

Food