EU-bedrijven halen iedere achtste euro uit online
Internethandel is voor weinig bedrijven kernactiviteit, maar inmiddels komt wel iedere achtste euro via het web binnen. Bedrijven kopen liever online dan dat ze verkopen.
Internethandel is voor weinig bedrijven kernactiviteit, maar inmiddels komt wel iedere achtste euro via het web binnen. Bedrijven kopen liever online dan dat ze verkopen.
Voor Apple tuigde hij wereldwijd reeksen fysieke winkels op. Nu moet Ron Johnson magie bij warenhuis J.C. Penney brengen. De kwartaalcijfers bieden echter nog weinig ruimte voor fantasie en dromen.
Meubeltrack.nl uit Goirle start een performance based model voor online meubelwinkels. Die kunnen hun aanbod inladen op het platform en dat naast dat van fysieke retailers tonen.
De besloten winkelclub van Zalando richt zich op m-commerce zonder speciale apps voor meerdere platformen en toestellen te maken.
De grootste drempel voor de groei van m-commerce is de afhandeling van transacties. Hoe eenvoudiger die is, hoe makkelijker men meer geld via telefoons en tablets uitgeeft.
Een webwinkel exploiteren is geen hobby’tje, maar een serieuze zakelijke onderneming met keiharde verplichtingen naar de consument. De Consumentenautoriteit gaat starters dat duidelijker inpeperen.
Met de toename van online transacties groeit de kans op betaalfraude. De vraag is of preventie het uitgangspunt moet zijn. De uitdaging voor de webwinkeliers ligt namelijk vooral in het vinden van de juiste balans tussen fraudebeperking en optimale conversie.
Wie een Kindle heeft, koopt vier keer meer boeken dan wie alleen van papier leest. Dat gegeven leidt er bij Amazon Engeland toe, dat het inmiddels meer digitale dan papieren boeken verkoopt.
De honger naar tablets onder consumenten is niet te stillen. De vraag naar platte computers bij webwinkels en vergelijkers groeide met bijna een factor drie. Tablets zijn daarmee de huidige e-commercetoppers.
Nederlandse consumenten zijn nog niet gewend om hun oude telefoon te recyclen. Ze belanden meestal op de plank, wat vanuit duurzaamheidsperspectief de slechtste plek is.
De buitenlandse activiteiten met e-commerce bij Rakuten groeiden afgelopen jaar met 44 procent. Ongeveer een vijfde van de omzet van de Japanners komt nu uit Europa en, steeds meer, Zuid-Amerika.
Kledingmerk Benetton staat op het punt in verscheidene landen een webwinkel te openen. Nederland moet nog even wachten.
Ellen Snijder (26), oprichtster van Fashionchick, wist van haar afstudeerscriptie haar werk te maken. Momenteel is haar online fashionportal Fashionchick actief in drie landen.
Volgend weekend gaat Dawanda, de Europese variant van Etsy, van start in Nederland. De opening maakt deel uit van een internationaliseringsslag in de ons omringende landen.
Niet alleen op het vaste internet, maar ook mobiele sites en applicaties moeten aan de cookiewet voldoen. De ontwikkelingen op dit punt blijven achter, vindt de OPTA.