eDarling opent offline filiaal
Datingsite eDarling opent in Berlijn zijn eerste offline filiaal. Getrainde adviseurs helpen de bezoekers bij hun online zoektocht.
Datingsite eDarling opent in Berlijn zijn eerste offline filiaal. Getrainde adviseurs helpen de bezoekers bij hun online zoektocht.
Statsground, een bedrijf dat web analytics aan televisie koppelt, breidt zijn dienstverlening uit naar het buitenland.
Volgend jaar zullen meer pure players, internetbedrijven, zich tot televisie wenden om reclame te maken. Dat denkt Rogier van Duyn van 5 Oceans Media. Hij sloot een pact met TBWA voor commercials tegen lagere opstartkosten en met webanalytics.
Social shopping genereerde nog geen half procent omzet op koopjesdag Black Friday in Amerika, eenderde minder dan vorig jaar. Over de hele dag werd voor meer dan een miljard dollar gekocht.
Nederlandse webwinkels zetten, naar verwachting van ABN AMRO, dit jaar net niet voor tien miljard euro om. Analisten van de bank signaleren ook toenemende concurrentie van buitenlandse e-tailers.
C&A probeert internetklanten naar de winkel te lokken en gaat online bestellingen daarom gratis afleveren in de fysieke winkel.
Zakenbank JP Morgan neemt een klein belang in online meubelwinkel Home24.
Apple opent op eBay heimelijk een eBaywinkel waar het tweedehands, gereviseerde producten verkoopt.
Nederland trekt ook dit jaar weer massaal lootjes via internet. De teller op Lootjestrekken.nl staat op bijna 990.000. Fonq laat daarbij zien dat economische zorgen even niet tellen.
Uitgeverij Wegener begint de actieve promotie van zijn nieuwe site Carsom.nl. Automobilisten krijgen daar inzicht over onhouderhoudskosten van hun wagen en kunnen er concurrerende offertes aanvragen.
Online winkeliers hebben de afgelopen jaren massaal sociale media omarmd, online betalen vergemakkelijkt en hun website geschikt gemaakt voor mobiele telefoons. De komende tijd zal de technologie bij e-commerce vooral leiden tot verdere personalisering en diepere integratie van mobiele toepassingen.
Kledingbedrijf Gap Inc. ziet de digitale omzet met 23 procent groeien ten opzichte van vorig jaar. In Europa is de groei nog groter.
Google Shopping gaat op de schop. Winkeliers kunnen de zoekdienst niet meer gratis gebruiken ter promotie van hun handelswaar. Voor de gebruiker gaat het op AdWords lijken.
Het wordt voor lokale winkels interessanter om hun artikelen via eBay verkopen. In Amerika gaat het bedrijf ‘same day deliveries’ faciliteren.
Een jaar na de opening van sites in Duitsland en Frankrijk betreedt Fashionchick.nl de Engelstalige markt.