CES: Digihorloge Pebble eind januari verkrijgbaar
Het slimme horloge Pebble komt eind deze maand eindelijk op de markt. Dat heeft het Kickstartproject zojuist bekendgemaakt op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas.
Het slimme horloge Pebble komt eind deze maand eindelijk op de markt. Dat heeft het Kickstartproject zojuist bekendgemaakt op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas.
De investeringstak van retailgroep Tengelmann neemt een belang in de niet-Europese zusjes van Zalando. Naarmate er meer investeerders toetreden, stijgt de speculatie over een eventuele beursgang van Rocket Internet of dochter Zalando.
Coolblue, de keten van gespecialiseerde online shops, boekte in 2012 een omzetgroei van 48 procent. De verkopen kwamen afgelopen jaar uit op 168 miljoen euro. Komend jaar wordt het fundament gelegd voor nog meer groei.
In e-commerce wordt fulfilment steeds belangrijker. Dankzij innovatieve technologieën en slimme software plooien webshops zich nauwer rond de wensen van de veeleisende consument. Het leidt tot een ‘onzichtbare oorlog’ achter het computerscherm.
Het langverwachte Pebble-horloge, een van de succesvolste crowdfundingprojecten, wordt mogelijk woensdag aangekondigd. De makers hebben uitnodigingen verstuurd aan journalisten die de Amerikaanse gadgetbeurs CES in Las Vegas bezoeken.
Het Europese hoofdkantoor van uShip in Amsterdam krijgt het druk, want het bedrijf heeft achttien miljoen dollar venture capital aangetrokken van de bekende investeerder Kleiner Perkins Kaufield & Byers. Lupo Westerhuis: “Dat gaan we gebruiken om de business development hier op te voeren.”
Wanneer Amazon.com binnenkort zijn deuren in Nederland opent wordt de retailmarkt nogmaals op scherp gezet. Welke boek-, muziek-, fashion- of gamesshop –en zelfs wijnverkoper– kan immers tippen aan het miljoenen items tellende assortiment van deze online shopgigant? Tien tips om online te overleven.
Het bedrijf is anderhalf jaar en bedient maandelijks al tweehonderdduizend consumenten met doosjes cosmetica. Zij weten nooit wat ze zullen ontvangen en betalen daarvoor een tientje per maand.
Online modewinkel Zalando brengt mobiele apps uit voor iOS en Android. De Duitse uitvoeringen verschijnen rond deze periode, Nederland moet wachten tot na de jaarwisseling.
Modeketen H&M richt zijn pijlen helemaal op de mobiele shopper. Komende weken gaan er in acht landen vernieuwde, voor mobiel geoptimaliseerde webshops live. Mobiel krijgt voorrang, de lancering van de Amerikaanse webwinkel wordt daarom verlaat.
De eigenaar van merken als Gucci, Puma en Yves Saint Laurent neemt een belang in de niet-Europese zusterbedrijven van Zalando.
HelloFresh krijgt een miljoeneninvestering om meer Nederlanders en Europeanen te abonneren op de bezorgdienst voor groenten, fruit en recepten.
Apple Nederland ontving afgelopen week het journaille voor een toelichting op het nieuwe altaar: de volgende generatie iMac die sinds een week in Nederland te koop is.
Het investeringsbedrijf Axivate van Bas Rasker, Andreas Ezinga en Hugo Mensink wil de Nederlandse tak van Neckermann kopen.
Technologiebedrijf Ticketscript ontwikkelt een terminal waarmee organisatoren van evementen aan de deur tickets kunnen verkopen via internet.