More stories

Klant wil verkoper van vlees en bloed

Investeren in 'real time' consumentenservices zoals chat, internettelefonie en online video wordt steeds gebruikelijker. De kosten van deze technieken zijn veel lager dan de opbrengsten, omdat een groot aantal klanten liever iets koopt als contact mogelijk is met echte mensen.

E-commerce

Merkherkenning online e-tailers minimaal

Ecommerce pulse , een studie van Harris Interactive, wijst uit dat het merkbewustzijn van online shoppers gering is. Er namen 103.000 Internetconsumenten aan het onderzoek deel. Daarvan wist 40% zich niet één merknaam te herinneren in twaalf van de dertien productcategorieën. Wederom blijkt service de grootste hang-up van ecommerce.

E-commerce

Website als toeristenlokker

Het Nederlands Bureau voor Toerisme (NBT) wil van de nieuwe site Holland.com een interactief loket voor binnen- en buitenlandse toeristen maken. Hierbij krijgt het NBT steun van grote partners als Heineken , de Rabobank en Veronica. De geldschieters zijn het ministerie van Economische Zaken en de Europese Unie.

Travel