More stories

Online overleven voor de retailer

Wanneer Amazon.com binnenkort zijn deuren in Nederland opent wordt de retailmarkt nogmaals op scherp gezet. Welke boek-, muziek-, fashion- of gamesshop –en zelfs wijnverkoper– kan immers tippen aan het miljoenen items tellende assortiment van deze online shopgigant? Tien tips om online te overleven.

E-commerce

Glossybox verscheept twee miljoenste verrassingsdoosje

Het bedrijf is anderhalf jaar en bedient maandelijks al tweehonderdduizend consumenten met doosjes cosmetica. Zij weten nooit wat ze zullen ontvangen en betalen daarvoor een tientje per maand.

E-commerce

Zalando brengt mobiele apps uit

Online modewinkel Zalando brengt mobiele apps uit voor iOS en Android. De Duitse uitvoeringen verschijnen rond deze periode, Nederland moet wachten tot na de jaarwisseling.

E-commerce

H&M optimaliseert sites voor m-commerce

Modeketen H&M richt zijn pijlen helemaal op de mobiele shopper. Komende weken gaan er in acht landen vernieuwde, voor mobiel geoptimaliseerde webshops live. Mobiel krijgt voorrang, de lancering van de Amerikaanse webwinkel wordt daarom verlaat.

E-commerce

PPR neemt belang in niet-Europese Zalandozusjes

De eigenaar van merken als Gucci, Puma en Yves Saint Laurent neemt een belang in de niet-Europese zusterbedrijven van Zalando.

E-commerce

Nieuwe investering voor HelloFresh

HelloFresh krijgt een miljoeneninvestering om meer Nederlanders en Europeanen te abonneren op de bezorgdienst voor groenten, fruit en recepten.

E-commerce

Hands-on Lab: iMac

Apple Nederland ontving afgelopen week het journaille voor een toelichting op het nieuwe altaar: de volgende generatie iMac die sinds een week in Nederland te koop is.

Conversie

Investeerder Axivate biedt op Neckermann Nederland

Het investeringsbedrijf Axivate van Bas Rasker, Andreas Ezinga en Hugo Mensink wil de Nederlandse tak van Neckermann kopen.

E-commerce

Ticketscript met mobiele kassa

Technologiebedrijf Ticketscript ontwikkelt een terminal waarmee organisatoren van evementen aan de deur tickets kunnen verkopen via internet.

E-commerce

‘Helft Duitse webwinkels actief in Nederland’

Iets meer dan de helft van de Duitse professionele webwinkels is ook actief in Nederland. De minderheid van die shops heeft geen landspecifieke strategie.

E-commerce

Informatiedeling biedt webshop extra slagkracht

Veel webshops zijn nog onvoldoende in staat hun marketingbeloften na te komen. Dit vraagt om een nauwe samenwerking tussen webshop, gespecialiseerde partnerbedrijven en logistieke dienstverleners.

E-commerce

Tijdsbesparing en gemak brengen Sinterklaasrecord webshops

Tijdsbesparing, de openingstijden van webwinkels en het kunnen vermijden van drukte in de winkelstraten zijn de belangrijkste redenen voor weer een e-commercerecord in deze Sinterklaarperiode.

E-commerce

Virtuele paskamer snijdt logistieke kosten weg

Een schijnbaar simpele technologie kan de onlinefashionindustrie jaarlijks honderden miljoenen euro’s aan kosten besparen: webcams die de kledingmaten van online shoppers kunnen meten. Het Zweedse Virtusize rolt internationaal uit.

E-commerce

Streekbox.nl breidt uit naar landelijke dekking

Producten van de boer uit de regio van het land direct aan de voordeur bezorgen. Dat is wat Streekbox nu regionaal doet. Via NRC Handelsblad peilt het nu de vraag naar en mogelijkheid van landelijke dekking.

E-commerce

Adyen rolt mobiel betaalsysteem uit naar fysieke retail

Adyen begint de uitrol van een mobiel betaalsysteem om zijn positie in de fysieke retailwereld te versterken. Daarbij komt het partijen tegen als Payleven, iZettle en SumUp.

E-commerce