Rakuten: Meeste omzet binnen paar jaar mobiel
Het zal niet lang duren voordat e-commercegigant Rakuten meer handel genereert via mobiele dragers dan op het vaste web. De mobiele omzet ligt nu al boven de miljard.
Het zal niet lang duren voordat e-commercegigant Rakuten meer handel genereert via mobiele dragers dan op het vaste web. De mobiele omzet ligt nu al boven de miljard.
Groot in China, maar onbekend in de rest van de wereld. 360buy probeert zijn klantenbestand van vijftig miljoen nu buiten de landsgrenzen op te schroeven.
De schoenverkopende dochter van Amazon, Zappos.com, toont zijn klanten liever geen op maat gesneden reclame. Dat is te eng, te afschrikkend en op de lange duur zelfs afstotend voor de klant.
De alleskunnende externe sensor Node van Variable Technologies is een succes op Kickstarter: er kwam meer geld binnen om het product te ontwikkelen dan gevraagd en nu is hij klaar.
Komende vrijdag wordt hij wereldwijd en dus ook in de Benelux gelanceerd: de nieuwste Windows versie voor pc’s en tablets. Dat wordt wennen voor iedereen.
Investeerder Kinnevik koopt weer een plukje aandelen in Zalando en wordt daarmee de grootste aandeelhouder. De waardering van de modewinkel ligt tegen de drie miljard euro.
De investeringstak van uitgeverij Sanoma neemt een belang in Scoupy, een mobiele app voor kortingsbonnen.
Het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn neemt een minderheidsbelang in Flip4new. De bedrijven gaan geld verdienen aan afgedankte elektronica.
Elektronicaketen ElectronicPartner (EP) doet zijn eerste investering in een internetbedrijf. Het gaat om een van Duitslands grootste webwinkels met elektronica.
Het online verkoopkanaal voor consumenten is afgelopen jaar met 41 procent in omvang gegroeid. De vraaggroei bleef daarbij achter, maar volgt die ontwikkeling in de loop van de tijd.
De investeringstak van e-commercebedrijf Otto neemt een belang in het Engelse Shuttl. De internetkoerier claimt een van ’s werelds snelste distributeurs te zijn. Het polste Usain Bolt of hij een bijbaantje zocht in ruil voor aandelen.
De consument is inmiddels gewend aan online kopen en barrières als de veiligheid van betalen zijn geslecht. Wat is de impact van e-commerce op de supply chain?
Amazon wordt ook een reclamebedrijf, gaat de paginaruimte intensiever exploiteren en zoekt daarom actief nauwe betrekkingen met mediabureaus.
Amazon is in Duitsland inmiddels het allergrootste e-commercebedrijf en groeit sneller dan de concurrentie. Ook hier blijkt, dat een paar hele grote bedrijven het merendeel van de e-commercemarkt in handen hebben.
Aholddochter Peapod opent in Amerika honderd virtuele supermarkten. Op abri’s in het openbaar vervoer toont de grootgrutter assortiment dat forenzen met hun mobiel kunnen bestellen en laten bezorgen.