More stories

Chinees 360buy breidt uit naar 35 landen

Groot in China, maar onbekend in de rest van de wereld. 360buy probeert zijn klantenbestand van vijftig miljoen nu buiten de landsgrenzen op te schroeven.

E-commerce

Zappos: Goede behavioural targeting? Liever niet

De schoenverkopende dochter van Amazon, Zappos.com, toont zijn klanten liever geen op maat gesneden reclame. Dat is te eng, te afschrikkend en op de lange duur zelfs afstotend voor de klant.

E-commerce

Smartphonesensor hit op Kickstarter

De alleskunnende externe sensor Node van Variable Technologies is een succes op Kickstarter: er kwam meer geld binnen om het product te ontwikkelen dan gevraagd en nu is hij klaar.

Conversie

Hands-on Lab: Windows 8

Komende vrijdag wordt hij wereldwijd en dus ook in de Benelux gelanceerd: de nieuwste Windows versie voor pc’s en tablets. Dat wordt wennen voor iedereen.

Conversie

Investeerder: ‘Zalando is 3 miljard euro waard’

Investeerder Kinnevik koopt weer een plukje aandelen in Zalando en wordt daarmee de grootste aandeelhouder. De waardering van de modewinkel ligt tegen de drie miljard euro.

E-commerce

Sanoma neemt belang in Scoupy

De investeringstak van uitgeverij Sanoma neemt een belang in Scoupy, een mobiele app voor kortingsbonnen.

E-commerce

MediaMarkt stapt in re-commerce

Het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn neemt een minderheidsbelang in Flip4new. De bedrijven gaan geld verdienen aan afgedankte elektronica.

E-commerce

Eerste online investering elektronicaketen EP

Elektronicaketen ElectronicPartner (EP) doet zijn eerste investering in een internetbedrijf. Het gaat om een van Duitslands grootste webwinkels met elektronica.

E-commerce
Premium

Online retailkanaal groeit 41 procent

Het online verkoopkanaal voor consumenten is afgelopen jaar met 41 procent in omvang gegroeid. De vraaggroei bleef daarbij achter, maar volgt die ontwikkeling in de loop van de tijd.

E-commerce

Otto investeert in supersnelle internetkoerier

De investeringstak van e-commercebedrijf Otto neemt een belang in het Engelse Shuttl. De internetkoerier claimt een van ’s werelds snelste distributeurs te zijn. Het polste Usain Bolt of hij een bijbaantje zocht in ruil voor aandelen.

E-commerce

De effecten van e-commerce op de supply chain

De consument is inmiddels gewend aan online kopen en barrières als de veiligheid van betalen zijn geslecht. Wat is de impact van e-commerce op de supply chain?

E-commerce

De nieuwe doelgroep van Amazon… mediabureaus?

Amazon wordt ook een reclamebedrijf, gaat de paginaruimte intensiever exploiteren en zoekt daarom actief nauwe betrekkingen met mediabureaus.

E-commerce

Amazon.de met afstand de grootste webshop

Amazon is in Duitsland inmiddels het allergrootste e-commercebedrijf en groeit sneller dan de concurrentie. Ook hier blijkt, dat een paar hele grote bedrijven het merendeel van de e-commercemarkt in handen hebben.

E-commerce

Ahold groots in m-commerce: ‘supermarkt op abri’

Aholddochter Peapod opent in Amerika honderd virtuele supermarkten. Op abri’s in het openbaar vervoer toont de grootgrutter assortiment dat forenzen met hun mobiel kunnen bestellen en laten bezorgen.

E-commerce

Adidas test shoppen via interactieve winkelruit

Merken en retailketens onderzoeken hoe ze billboards, abri’s en winkelruiten kunnen omvormen tot interactieve winkelpuien. Adidas is de volgende die zijn tenen in het water steekt.

E-commerce