More stories

E-fulfillment is sleutel tot klanttevredenheid

E-commerce en online word-of-mouth gaan hand in hand en maken dat de eindklant serieuzer genomen moet worden dan ooit. Integrale afstemming in de supply chain is dus nodig om de belofte aan de consument waar te maken. Organisaties die écht klantgericht willen zijn, moeten daarom logistieke optimalisatie centraal stellen.

E-commerce

Succesvol inspelen op de mobiele kassa

Mobiel betalen is geen loze belofte meer, maar een feit. Bereid je daarop voor.

E-commerce

Pas op voor gemakzucht

Het kon niet stuk in het afgelopen decennium met e-commerce in Nederland. Jaarlijks noteerden we tientallen procenten groei tot een omzet van negen miljard in 2011. Alle signalen staan op groen en niets lijkt onmogelijk. Daarin schuilt echter ook het gevaar.

E-commerce

IBM herontdekt augmented reality

Layer mag Augmented Reality (AR) voor gebruik op straat inmiddels hebben afgezworen, IBM pakt de draad weer op. Het bedrijf test AR in Amerikaanse winkelbedrijven.

Conversie

In Japan is de klant geen koning, maar keizer

Op eFashion 2012 vertelt Sabine Pick (Pick Consultancy) over Japan als inspiratiebron voor retailers en online fashionsellers.

E-commerce

Het hoog(s)tepunt van Google I/O: skydiven met Glass

Sinds een paar maanden zijn techies van Google te zien met internetbrillen op: Google Glass. Tijdens ontwikkelaarsconferentie I/O liet het bedrijf met een overweldigende demonstratie zien dat Glass zelfs onder extreme omstandigheden werkt: in een skydive van anderhalve kilometer.

Conversie

IBM: ‘Rol CMO wordt anders’

De rol van de Chief Marketing Officer (CMO) zal de komende jaren drastisch veranderen. Dat zegt Yuchun Lee, vice president and general manager van IBM’s Enterprise Marketing Management Group, in een gesprek met Emerce. “Hij zal het IT-proces mede moeten sturen.”

Conversie

IBM dieper in personalisatiemarketing

IBM gaat zijn Smarter Commerce-activiteiten fors uitbreiden. Op zijn eerste Europese marketingcongres in Madrid werden dinsdag verschillende nieuwe e-commerce producten gelanceerd.

E-commerce
Premium

IBM bouwt nieuwe webwinkel voor C&A

IBM gaat een nieuwe webwinkel voor kledingketen C&A ontwikkelen. Dat maakte het bedrijf gisteren bekend in Madrid. De cross channel-formule moet nu echt gestalte krijgen.

E-commerce platforms

Vijf tips voor een succesvolle social commerce-strategie

De omzet van social commerce, op basis van user generated content, loopt naar verwachting in 2015 op naar 30 miljard dollar. Ook hier is multichannel het toverwoord. Vijf tips voor succes in social commerce.

E-commerce

‘Talpa wil gesprekspartner van Facebook zijn’

Voor velen buiten de mediabranche is Pim Schmitz, CEO Talpa Holding, een relatief onbekende. Toch is hij al sinds 2003 John de Mols rechterhand en onder meer verantwoordelijk voor het mediabedrijf, de overname van SBS en het realiseren van Talpa’s digitale ambities.

E-commerce

Multichannel biedt nieuwe kansen aan retail

Businessmodellen van retailers veranderen doordat het aankoopgedrag van consumenten verandert. Het groeiende gebruik van mobiel internet op smartphones en tablets en de steeds sterker wordende invloed van social media hebben grote invloed. Hoe speel je hier als retailer optimaal op in?

E-commerce

Gat tussen bricks en clicks moet kleiner

“Winkels in de huidige vorm redden het niet tot het jaar 2020”. Hoe dan wel? De Bricks & Clicks Markt Monitor ziet bedreigingen én kansen voor zowel fysieke als digitale winkels.

E-commerce
Premium

Computerwebshop kopje onder na klachten

Vebe Beheer, het bedrijf achter een reeks van computerverkoopsites, is na een groot aantal klachten en het royement door de Stichting Thuiswinkel Certificaat, bankroet verklaard.

E-commerce

Customer journey begint bij eind door digitalisering

De hoge mate van internettoegang van de bevolking heeft grote impact op het koopproces van consumenten. Van de eerste oriëntatie tot de feitelijke aankoop en de loyaltyprogramma’s. Eén conclusie kan snel getrokken worden: the path to purchase is niet meer zo rechttoe rechtaan als het ooit was.

Conversie