Deezer voegt voetbalcontent toe
Streamingdienst Deezer heeft een speciale selectie gelanceerd met podcasts over voetbal voor Duitse en Britse gebruikers.
Streamingdienst Deezer heeft een speciale selectie gelanceerd met podcasts over voetbal voor Duitse en Britse gebruikers.
De Nederlandse gamesindustrie is sinds 2011 met 38 procent gegroeid en dat komt vooral door nieuwe gamebedrijfjes. Toch levert de industrie maar weinig nieuwe banen op. Dat blijkt uit de Gamesmonitor 2015.
RTL heeft zijn online videoplatform RTL XL vernieuwd. Ook is er een nieuwe app die de gebruiker de mogelijkheid biedt zijn persoonlijke kanaal samen te stellen.
De entertainmentindustrie is de afgelopen jaren sterk veranderd als gevolg van de introductie van digitale middelen. Een nieuwe dynamiek is ontstaan en nieuwe paradigma’s bepalen of een dj, evenement of festival succesvol wordt. Eén zo’n nieuwe wetmatigheid is de noodzaak directe digitale kanalen toe te passen. De disruptie op het gebied van communicatie, marketing, verkoop en innovatie voltrekt zich binnen de entertainmentindustrie in een razend tempo. Hoe ziet het (nieuwe) businessmodel van de entertainmentindustrie eruit? Wat is de waardepropositie? Wat zijn de (nieuwe) verdienmodellen?
Van nul naar 1,3 miljoen aangesloten huishoudens in goed twee jaar tijd. Dat is de scoren van Netflix, volgens een onderzoek van Multiscope. Abonnees besteden een kwart van al hun televisietijd aan deze videodienst.
Vevo mag niet meer het bekendste onbekende merk uit de muziekindustrie zijn. ‘We zijn meer dan een app op je mobiel of settopbox,’ zegt de kersverse CEO van het videokanaal, Erik Huggers, in het jongste nummer van Emerce.
2015 is een cruciaal jaar gebleken voor het Nederlandse Zoomin, dat in juli in Zweedse handen kwam. Het Zweedse Modern Times Group (MTG) is tegen een waardering van 88 miljoen euro eigenaar geworden van het Nederlandse bedrijf. Oprichters Jan Riemens en Bram Bloemberg blijven de onderneming nog zeker vier jaar leiden. En dus komt Riemens dat nog eens uitleggen op Emerce eDay, volgende week in Amsterdam Noord.
In de auto, op kantoor of tijdens het sporten. Een muziekje hoort erbij. Maar liefst 91 procent van de Amerikanen luistert naar muziek en spendeert meer dan 24 uur per week aan hun favo tunes. Hoe? Streamen, streamen en nog eens streamen.
Netflix zal eind 2020 wereldwijd 130 miljoen abonnees tellen en wordt daarmee veruit de grootste streaming videodienst ter wereld, volgens schattingen van Ampere Analysis. Het tekent de grote veranderingen in de televisiewereld, waarbij de invloed van de nieuwe Apple TV nog niet eens is meegerekend. Op Emerce eDay schetst de Amerikaan Seth Shapiro de toekomst van televisie.
YouTube lanceert eind oktober zijn betaalde videodiensten in de VS. Dat valt af te leiden uit nieuwe voorwaarden die de Google-dochter aan contentaanbieders heeft voorgelegd.
Diverse onafhankelijke gamewinkels slaan de handen ineen als Independent Game Stores. Men wil gezamenlijk acties, communicatie en een eigen cadeaukaart gaan verzorgen.
De Duitse supermarktketen Aldi komt met een eigen muziekstreamingdienst, voor een lage prijs. Gebruikers betalen 7,99 per maand, 2 euro goedkoper dan Spotify, Deezer of Apple Music.
Acht procent van de Nederlandse huishoudens verwacht binnen twee jaar het tv-abonnement op te zeggen. Het aanbod via online kanalen is goed genoeg om dat te vervangen.
KPN kondigt het aan als een primeur in het oer-Hollandse televisielandschap: Play. van KPN Inspelend op het ‘nieuwe’ tv-kijken wil KPN met Play vanaf dit najaar de Nederlandse tv-sector op z’n kop zetten.
Jaunt, het VR-bedrijf van Arthur van Hoff, heeft volgens Variety iets van 50 miljoen dollar aan financiering opgehaald.