Facebook waarschuwt weer voor impact reclameblokkade Apple
Met het verschijnen van iOS 15 eerder deze week waarschuwt Facebook opnieuw dat de advertentiebeperkingen van Apple een blijvende impact hebben op het bedrijf.
Met het verschijnen van iOS 15 eerder deze week waarschuwt Facebook opnieuw dat de advertentiebeperkingen van Apple een blijvende impact hebben op het bedrijf.
Facebook kondigt zijn eerste slimme bril aan die in samenwerking met Ray-Ban is vervaardigd. De Ray-Ban Stories is, zoals de naam al doet vermoeden, vergelijkbaar met de bril van Snapchat, waarmee foto’s en video’s kunnen worden gemaakt.
Facebook en zonnebrillenfabrikant Ray-Ban kondigen morgen een samenwerking aan. De twee bedrijven werken al geruime tijd aan een slimme bril. De bril zal ‘helpen om verbonden te blijven met vrienden en familie’.
Instagram gaat gebruikers verplichten om hun verjaardag op te geven om jongeren beter te beschermen.
Facebook herintroduceert spraak- en videogesprekken in de hoofdapp, waarbij het gebruik van de Messenger-app niet nodig is.
Facebook lijkt maar weinig hinder te ondervinden van de anti-advertentietracking in iOS 14, waarvoor het telkens had gewaarschuwd. Het bedrijf vreesde heel wat inkomsten mis te lopen, omdat veel iPhone-gebruikers de advertentietracking zouden weigeren, ook als ze erom worden gevraagd.
Facebook moet de komende vijf jaar een metaverse worden, een collectief gedeelde virtuele ruimte, zoals Neal Stephenson deze voor zich zag in zijn sciencefictionroman Snow Crash uit 1992. Tegen The Verge zegt topman Mark Zuckerberg dat mensen niet in kleine lichtgevende rechthoeken moeten leven, waarmee hij smartphones bedoelt. ‘Dat is niet echt hoe mensen zijn gemaakt om te communiceren’.
Facebook zal dit najaar moeten reageren op klachten van de Data Privacy Stichting (DPS) en de Consumentenbond over privacyschendingen. De rechtbank wijst alle verweren van Facebook af en veroordeelt het bedrijf tot het betalen van de proceskosten.
Na Instagram krijgt nu ook WhatsApp de beschikking over het e-commerceplatform Shops van Facebook.
Facebook bevestigt dat het volgende week dinsdag zijn eigen podcastplatform lanceert.
Peter van der Putten(Universiteit Leiden en Pegasystems) over de rol van AI bij cookieless: “Responsible AI gaat een enorm belangrijk onderwerp worden.”
Cristian van Nispen -Dept- over cookieless. “Bij onze klanten blijft het tot nu toe verrassend stil.” Deel 4 uit een serie over het verdwijnen van cookies.
Test Aankoop, de Belgische Consumentenbond, staakt zijn juridische strijd tegen Facebook. Met consumentenorganisaties uit andere landen heeft de bond een samenwerkingsovereenkomst gesloten.
De overname van Giphy blijft voorlopig geblokkeerd door de Britse mededingingsautoriteit, de Competition and Markets Authority.
Facebook merkt steeds meer de aanwezigheid van TikTok. Concludeert het app-analysebureau AppFigures. In mei 2020 telde Facebook nog zo’n 15 miljoen downloads per week via de App Store en Google Play wereldwijd. In juni was dat aantal al gedaald tot 13 miljoen. En in april 2021 ging het nog maar om 11 miljoen.