Een naamsverandering veroorzaakt geen revolutie, tenzij we erom vragen
Facebook is nu Meta, maar de problemen zijn niet opgelost. Consumenten willen meer privacy en databescherming. Daarop heeft het bedrijf nog geen antwoord.
Facebook is nu Meta, maar de problemen zijn niet opgelost. Consumenten willen meer privacy en databescherming. Daarop heeft het bedrijf nog geen antwoord.
Facebook stopt met zijn gezichtsherkenningssysteem dat gebruikers automatisch identificeert in foto’s en video’s, vanwege de groeiende zorgen over het gebruik van dergelijke technologie.
Het metaverse: buzzword of echt iets nieuws dat de toekomst gaat veranderen? Kenmerken van het metaverse en inzichten en vooruitzichten van experts.
Facebook heeft een boete van 50,5 miljoen pond gekregen van een Britse waakhond voor het opzettelijk achterhouden van informatie met betrekking tot de overname van Giphy.
Facebook breidt de audiofuncties in zijn mobiele app uit voor Amerikaanse gebruikers. Het onderdeel Audio omvat podcasts, Live Audio Rooms en korte audiofragmenten.
Topman Mark Zuckerberg weerlegt de kritiek van klokkenluider Frances Haugen dat het platform zijn eigen winst boven de veiligheid van gebruikers plaatst.
Facebook kampt met een grote storing die alle diensten heeft platgelegd, dus inclusief Instagram, WhatsApp en Facebook zelf.
Demissionair minister Ollongren van Binnenlandse Zaken laat onderzoek doen naar het gebruik van Facebook door de Rijksoverheid. Aanleiding is een oproep van de Duitse privacytoezichthouder om Facebook niet meer te gebruiken, tenzij het bedrijf voor het eind van dit jaar zorgt voor betere bescherming van persoonsgegevens zorgt.
Instagram gaat voorlopig geen app ontwikkelen voor kinderen jonger dan 13 jaar. Experts hadden nogal wat kritiek op de app die Instagram Kids zou gaan heten.
CTO Mike Schroepfer legt volgend jaar zijn functie neer bij Facebook. Hij wordt vervangen door een andere oudgediende Andrew Bosworth.
Met het verschijnen van iOS 15 eerder deze week waarschuwt Facebook opnieuw dat de advertentiebeperkingen van Apple een blijvende impact hebben op het bedrijf.
Facebook kondigt zijn eerste slimme bril aan die in samenwerking met Ray-Ban is vervaardigd. De Ray-Ban Stories is, zoals de naam al doet vermoeden, vergelijkbaar met de bril van Snapchat, waarmee foto’s en video’s kunnen worden gemaakt.
Facebook en zonnebrillenfabrikant Ray-Ban kondigen morgen een samenwerking aan. De twee bedrijven werken al geruime tijd aan een slimme bril. De bril zal ‘helpen om verbonden te blijven met vrienden en familie’.
Instagram gaat gebruikers verplichten om hun verjaardag op te geven om jongeren beter te beschermen.
Facebook herintroduceert spraak- en videogesprekken in de hoofdapp, waarbij het gebruik van de Messenger-app niet nodig is.