3,81 miljoen euro schade door phishing bij internetbankieren
De schade door phishing bij internetbankieren is toegenomen van 1,05 miljoen euro in 2017 naar 3,81 miljoen euro in 2018. Dat meldt de Betaalvereniging Nederland.
De schade door phishing bij internetbankieren is toegenomen van 1,05 miljoen euro in 2017 naar 3,81 miljoen euro in 2018. Dat meldt de Betaalvereniging Nederland.
De Payment Services Directive 2 is sinds januari van kracht in Nederland. Onderdeel van deze regeling is Strong Customer Authentication (SCA), die vanaf 14 september 2019 moet worden toegepast. Is dit de conversiekiller die retailers vrezen?
De Belgische KBC heeft een speciaal portaal geopend waar derden de vereiste Application Programming Interfaces (API’s) kunnen vinden om zichtrekeningen van klanten te koppelen. API’s zijn stukjes softwarecode die het mogelijk maken om applicaties van verschillende partijen aan elkaar te koppelen.
Europa staat aan de vooravond van een flinke verandering in de manier waarop we online betalen. Een verandering met grote consequenties voor bedrijven die online zakendoen. Net zoals GDPR (in Nederland bekend als de AVG; Algemene Gegevens Verordening) in enorme gevolgen had (en nog steeds heeft) voor de manier waarop bedrijven met persoonlijke gegevens omgaan, brengt de invoering van Strong Customer Authentication (SCA), op 14 september van dit jaar, belangrijke veranderingen met zich mee voor bedrijven die online transacties verwerken en voor de manier waarop we dagelijks online betalen.
Na een succesvolle platform release en verdere uitbreiding in Europa maken steeds meer cryptofans gebruik van de social exchange Blockport. Het in Amsterdam gevestigde fintechbedrijf lanceert 31 maart als één van de eerste Nederlandse bedrijven een security token (STO). Het doel is om de wereldwijde groei van de scale-up te financieren. De token gaat BPS heten.
Consolidatie van authenticatie bij een paar belangrijke partijen kan ons online leven een stuk makkelijker en veiliger maken: Consumenten volgen een bekend authenticatiepatroon, en komen daardoor minder onaangename verrassingen tegen. Overigens bestaan er al een aantal digitale identiteiten. Een voorbeeld hiervan is DigiD. Het introduceren van een breder toepasbare digitale identiteit is een uitgelezen kans voor banken.
De Nederlandsche Bank (DNB) is maandag gestart met een publiekscampagne onder de slogan ‘U beslist’, om meer bekendheid te geven […]
Het is logisch dat de vraag naar betrouwbare inlogmiddelen toeneemt: elke online dienst gebruikt inmiddels een eigen authenticatiemethode. Niet zo gek dus dat gebruikers gefrustreerd raken door het grote woud aan wachtwoordregistraties en invulformulieren die door aanbieders van online diensten onder hun neus worden gedrukt.
Rabobank gaat in verband met de PSD2 regels voor het delen van bankgegevens in de komende weken stapsgewijs de PSD2-winkel voor financiële dienstverleners openen.
Een zakenreis of hotelovernachting declareren bij de baas gebeurt steeds minder vaak met papieren bonnetjes. In plaats daarvan gebruiken medewerkers een app op hun telefoon. Dat gaat sneller, creëert overzicht en kan bovendien fraude tegengaan.
Vrouwelijk ondernemerschap stijgt; eind 2018 is 1 op de 3 ondernemers vrouw. Maar financiering van die bedrijven blijft achter, blijkt uit onderzoek. Wat kan Fintech betekenen voor de positie van vrouwelijke ondernemers, op deze international Women’s day?
Retailers en banken delen een fundamenteel probleem: verouderde IT-structuur weerhoudt ze ervan zich te ontplooien tot bedrijven die smart, lean en klantgericht zijn. Toch deden banken iets wat prima kan werken voor de supermarktsector. Deze vier stappen leiden tot meer en betere innovatie.
Nationale-Nederlanden lanceert Hello Mobility. De online dienst combineert data uit de voertuigen via een online dashboard met persoonlijke coaching.
Internetbank bunq lanceert een spaarrente die negen keer hoger is dan de actuele marktrente. De bank keert de rente uit op alle rekeningen en maakt daarmee een einde aan het traditionele onderscheid tussen betaal- en spaarrekeningen.
De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) hebben een samenwerkingsprotocol ondertekend om effectief en efficiënt toezicht te houden op de naleving van PSD2.