More stories

Consument wil duurzame fulfillment van webwinkel

Terwijl een deel van de retailers druk bezig is om een uitpakervaring te creëren – immers: een aantrekkelijke verpakking zorgt geregeld voor positieve online buzz – leert de ervaring ook dat veel winkeliers dat nog niet als aandachtsgebied zien. Duurzaam verpakken, bijvoorbeeld, is iets dat wordt overgelaten aan trendy concurrenten.

Fulfillment

30.000 robots in dc’s Amazon

Amazon heeft het aantal robots in zijn fulfillment centra verdubbeld naar 30.000. Eind 2014 waren dat er nog 15.000. Dat heeft het bedrijf zelf bekend gemaakt.

E-commerce

Logistieke dienstverleners: van wielen naar world wide web

Technologische ontwikkelingen en branchevervaging zorgen voor nieuwe toetreders op de logistieke markt, die eigen vervoersconcepten ontwikkelen zoals Ubper. In een nieuw rapport naar de toekomstbestendigheid van de sector, signaleren ING en transportverzekeraar TVM het belang voor transportbedrijven om meer te investeren in interconnectieve netwerken en voorspellende data-analyse.

Fulfillment

Amazon begint eigen pakketdienst in Duitsland

Amazon zet in Duitsland de eerste stappen in de markt van pakketbezorging. Het begint een eigen pakketdienst in München en heeft daartoe zelfs al een 6000 vierkante meter groot sorteercentrum in Olching laten bouwen.

E-commerce

Amazon breidt Prime Now-programma uit

Amazon breidt met de naderende feestdagen zijn Prime Now-programma uit naar diverse Amerikaanse steden, waaronder Houston en Minneapolis. Daarbij worden tegen een vergoeding van 7,99 dollar bestellingen binnen een uur bezorgd.

E-commerce

‘Retailer gaat last mile claimen’

“Retailers willen de last mile in handen krijgen om de merkervaring op hun sites te verbeteren”, stelt marketingmanager Alvar Piepers van Paazl. “Je wil in de checkout niet plotseling het verhaal van de vervoerder gaan vertellen”, zei hij gisteren op Emerce eFulfillment.

E-commerce

Dit is Alibaba’s geheim achter cross border expansie

Alibaba wordt verguisd en geprezen, maar van bescheidenheid kan het niet worden beticht. Het e-commercebedrijf wil na China de rest van de wereld bedienen, de plannen voor de VS worden nu in ieder geval heel concreet.

Fulfillment

Docdata wordt verkocht aan Ingram Micro

Fulfillmentbedrijf Docdata, een belangrijke partner van Bol.com, wordt verkocht aan Ingram Micro. Dat plan zal aan de aandeelhouders worden voorgelegd, zo maakte het bedrijf vannacht bekend.

E-commerce

AH.nl: ‘We kijken naar zondagslevering’

Albert Heijn volgt de ontwikkelingen op de logistieke markt goed, kijkt ook naar leveringen op zondagen, maar heeft dat nog niet hard op de agenda staan.

Fulfillment

Active Ants begint met robot-fulfillment

Fulfillmentspecialist Active Ants vervangt zijn menselijke orderpickers door robots waardoor de capaciteit met een factor vijf stijgt naar driehonderd orders per uur.

E-commerce

Emerce eFulfillment: Wat als de vraag sneller groeit dan jouw logistiek aan kan?

Bloomon is een snelgroeiende e-commerce startup die de traditionele bloemensector op zijn kop zet. Het Nederlandse bedrijf levert flexibele bloemenabonnementen aan huis of op kantoor, waarbij kwaliteit en persoonlijke service voorop staan. Na drie maanden ging men al de Duitse grens over. Daniël Hensens spreekt morgen op Emerce eFullfillment in Utrecht over de uitdagingen.

E-commerce

‘E-fulfillment schept 200.000 nieuwe EU-banen’

E-commerce in Europa groeit komende vijf jaar zo hard dat er tweehonderdduizend extra banen nodig zijn om de orders in de distributiecentra te kunnen verwerken.

E-commerce

‘Zuidoost Brabant beste plek voor e-commerce’

Zuidoost Brabant is de locatie voor e-commercebedrijven of e-commerce distributiecentra. Zuid-Limburg en Groot Amsterdam volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit de Ranking E-commerce Locaties die JLL heeft opgesteld.

Fulfillment

VanRiet lanceert bi-directionele sorteeroplossing

Tijdens de Logistica, die volgende maand plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht, presenteert VanRiet de IQ-Grid, een bi-directionele sorteeroplossing speciaal ontwikkeld voor depots met een ochtend- en avondprogramma waar beide processen over hetzelfde systeem kunnen lopen.

E-commerce

De drang naar efficiëntie in retail-logistiek: ook sociaal duurzaam?

Dankzij ICT-en algoritme-gedreven technologie wordt retail-logistiek steeds slimmer en efficiënter. Maar is die drang naar efficiëntie ook sociaal duurzaam? Hoe vinden we een balans tussen steeds verder geautomatiseerde processen en de factor mens?

Retail