7,3 miljoen euro voor crossborder specialist B2C Europe
B2C Europe uit Leusden, dat naar eigen zeggen slimme oplossingen biedt voor internationale distributie van pakketten en post, heeft 7,3 miljoen euro opgehaald bij ondernemersbank NIBC.
B2C Europe uit Leusden, dat naar eigen zeggen slimme oplossingen biedt voor internationale distributie van pakketten en post, heeft 7,3 miljoen euro opgehaald bij ondernemersbank NIBC.
De grote Amerikaanse retailer Wal-Mart heeft een nieuw fulfillmentcenter in gebruik genomen in Pennsylvania om 95 procent van zijn klanten zo snel mogelijk te kunnen bedienen. In minder dan twee dagen, zo belooft het concern.
De Britse vervoerder Yodel waarschuwt, ruim een half jaar van tevoren, alvast voor extreme e-commerce drukte aan het einde van dit jaar. Yodel, dat eind vorig jaar kampte met vertragingen door het grote aantal pakketten, baseert deze waarschuwing op een onderzoek onder 6371 Britse consumenten. Deze werd gevraagd of ze een aankoop deden op Black Friday 28 november vorig jaar, en of ze dat dit jaar weer van plan zijn te doen.
Kewill, leverancier van supply chain software, gaat zijn cloudproducten en -diensten aanbieden op het Amazon Web Services platform.
Per 1 februari 2016 is CB de nieuwe partner van V&D voor de logistieke diensten van de e-commerce activiteiten van het warenhuis.
Pakketbedrijf DHL Express heeft de eerste paal geslagen voor de bouw van een nieuw Service Center in Utrecht, onderdeel van een investeringsprogramma van 45 miljoen euro.
De e-commerce Logistic Campus in Venlo, met een omvang van 140.000 vierkante meter, heeft een eerste huurder. Dat is de Amerikaanse kledinggigant Phillips-Van Heusen (PVH). Het concern achter de modemerken Tommy Hilfiger en Calvin Klein huurt 60.000 vierkante meter distributieruimte.
Oracle heeft zijn Supply Chain Management Cloud uitgebreid met nieuwe functionaliteit: Oracle Order Management Cloud en Oracle Global Order Promising Cloud, ter ondersteuning van het fulfillment.
De omzet van Docdata, fulfillmentpartner van onder meer Bol.com, is in het eerste halfjaar 2015 met 8,7 miljoen euro gestegen tot 85,1 miljoen. De brutowinst daalde echter naar 13,2 miljoen euro, vergeleken met 18,1 miljoen in het eerste halfjaar 2014.
Een omnichannel experience. Het is inmiddels de focus van bijna iedere retailer. Maar zowel de grote namen als de kleinere worstelen er nog regelmatig mee. De nieuwste trend? Online kopen en in de winkel ophalen. Wie die aankoopoptie niet biedt, lijkt alsnog de boot te missen.
Jacco Oosterhof, directeur van Wijnvoordeel, legt komend najaar tijdens Emerce eFulfillment uit waarom logistiek vooropstaat en niet marketing. Hij behandelt het hele logistieke proces van inkoop tot warehousing en last mile en zal tevens zijn licht laten schijnen op de nieuwste trends zoals onder andere same-day delivery en Sunday delivery.
Bol.com start begin 2016 met de bouw van een eigen fulfillmentcenter in Waalwijk. In maart van dit jaar ontkende het bedrijf nog geruchten over een eigen vestiging. Blijkbaar is gekozen voor een compromis: Docdata, de huidige fulfilmentpartner van bol.com, zal op de nieuwe locatie eveneens zorg dragen voor het personeel en de dagelijkse leiding en bol.com ondersteunen bij de ontwikkeling van innovaties.
Honderden webwinkels in de modebranche hebben informatie op hun website over terugbetaling bij retour aangepast na acties van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Webwinkels moeten volledig en op tijd terugbetalen bij retour en consumenten hierover goed informeren.
De logistieke tak van Alibaba gaat vermoedelijk naar de beurs. Het twee jaar oude Cainiao is voor 48 procent eigendom van de e-commercegigant.
Rituals Cosmetics heeft zijn contract met Arvato uitgebreid om ook de Europese fulfillment van de online bestellingen af te handelen.