More stories

Docdata wordt verkocht aan Ingram Micro

Fulfillmentbedrijf Docdata, een belangrijke partner van Bol.com, wordt verkocht aan Ingram Micro. Dat plan zal aan de aandeelhouders worden voorgelegd, zo maakte het bedrijf vannacht bekend.

E-commerce

AH.nl: ‘We kijken naar zondagslevering’

Albert Heijn volgt de ontwikkelingen op de logistieke markt goed, kijkt ook naar leveringen op zondagen, maar heeft dat nog niet hard op de agenda staan.

Fulfillment

Active Ants begint met robot-fulfillment

Fulfillmentspecialist Active Ants vervangt zijn menselijke orderpickers door robots waardoor de capaciteit met een factor vijf stijgt naar driehonderd orders per uur.

E-commerce

Emerce eFulfillment: Wat als de vraag sneller groeit dan jouw logistiek aan kan?

Bloomon is een snelgroeiende e-commerce startup die de traditionele bloemensector op zijn kop zet. Het Nederlandse bedrijf levert flexibele bloemenabonnementen aan huis of op kantoor, waarbij kwaliteit en persoonlijke service voorop staan. Na drie maanden ging men al de Duitse grens over. Daniël Hensens spreekt morgen op Emerce eFullfillment in Utrecht over de uitdagingen.

E-commerce

‘E-fulfillment schept 200.000 nieuwe EU-banen’

E-commerce in Europa groeit komende vijf jaar zo hard dat er tweehonderdduizend extra banen nodig zijn om de orders in de distributiecentra te kunnen verwerken.

E-commerce

‘Zuidoost Brabant beste plek voor e-commerce’

Zuidoost Brabant is de locatie voor e-commercebedrijven of e-commerce distributiecentra. Zuid-Limburg en Groot Amsterdam volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit de Ranking E-commerce Locaties die JLL heeft opgesteld.

Fulfillment

VanRiet lanceert bi-directionele sorteeroplossing

Tijdens de Logistica, die volgende maand plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht, presenteert VanRiet de IQ-Grid, een bi-directionele sorteeroplossing speciaal ontwikkeld voor depots met een ochtend- en avondprogramma waar beide processen over hetzelfde systeem kunnen lopen.

E-commerce

De drang naar efficiëntie in retail-logistiek: ook sociaal duurzaam?

Dankzij ICT-en algoritme-gedreven technologie wordt retail-logistiek steeds slimmer en efficiënter. Maar is die drang naar efficiëntie ook sociaal duurzaam? Hoe vinden we een balans tussen steeds verder geautomatiseerde processen en de factor mens?

Retail

‘Loyaliteit aan koerier verdwijnt’

Met het groeiend aantal logistieke opties dat consumenten vandaag de dag wordt geboden, verandert ook het verwachtingspatroon. Waar het bieden van keuze eerder nog leidde tot een betere experience, is het voor een deel van de klanten inmiddels een vereiste. Winkeliers zijn daarin mede afhankelijk van logistieke partners.

Fulfillment

Staking van een week bij Amazon Duitsland beëindigd

De Duitse vakbond Verdi heeft zondag in elk geval voorlopig een staking van zes dagen bij retailer Amazon beëindigd. Logistieke medewerkers van Amazon in Rheinberg, Werne, Bad Hersfeld en Leipzig zijn weer aan het werk gegaan.

E-commerce

Albert Heijn Online op Emerce eFulfillment

De verborgen kracht van succesvolle webshops blijkt vaak de excellente logistiek te zijn waarmee de verwachting van de klant meer dan waar gemaakt wordt. Albert Heijn Online is op 15 september gekroond tot winnaar in de jaarlijkse verkiezing Logistieke Webshop van het jaar. En dus is de retailer aanwezig op Emerce eFulfillment, op 13 oktober in Utrecht.

E-commerce

Nieuwe dc wehkamp geopend

Koning Willem-Alexander heeft vandaag het nieuwe distributiecentrum van webwinkel wehkamp geopend. Het nieuwe centrum is het grootste geautomatiseerde e-commerce distributiecentrum ter wereld. Klanten krijgen vanaf dit najaar hun pakketje nog dezelfde dag op iedere gewenste locatie in Nederland geleverd.

Fulfillment

Home Depot opent derde e-commerce dc

Home Depot opent zijn alweer derde e-commerce dc in Noord Amerika. In Toledo komt zeker vijfhonderd mensen te werken.

E-commerce

eBay start met snelle bezorging in Duitsland

eBay start dinsdag met snelle bezorging in Duitsland. Dat meldt The Wall Street Journal. eBay Plus heet het programma waarvoor leden 19,20 euro per jaar gaan betalen.

Fulfillment

Retailers maken online inhaalslag met betere logistiek

Bekende namen met een geschiedenis in traditionele retail boeken steeds vaker ook online succes. Het geheim? De distributie en fulfillment.

Fulfillment