Amazon toont fulfillment center in Manhattan
Amazon heeft een distributiecentrum ingericht in Manhattan in New York, pal tegenover het Empire State Building, om tijdens de feestdagen snel te kunnen bezorgen.
Amazon heeft een distributiecentrum ingericht in Manhattan in New York, pal tegenover het Empire State Building, om tijdens de feestdagen snel te kunnen bezorgen.
In België hebben de sociale partners een akkoord bereikt over nachtarbeid voor e-commerce in de handels- en distributiesector. Begin december zaten de onderhandelingen nog muurvast.
TGW heeft een geautomatiseerde magazijnoplossing ontwikkeld voor Conrad Electronic, de multichannelretailer in elektronica en huishoudapparaten.
De buitengewone aandeelhoudersvergadering van Docdata is vandaag akkoord gegaan met de verkoop van de e-commerceactiviteiten aan Ingram Micro en het onderdeel IAI Industrial Systems aan het Zweedse Assa Abloy Nederland.
Zalando heeft een eerste zogenoemd satelliet fulfillmentcenter aangekondigd. Samen met logistieke dienstverlener Fiege zal men de 20.000 vierkante meter beslaande locatie in Stradella gaan beheren.
Nederland behoort in Europa tot de koplopers in retouren van online gekochte items (36 procent). Alleen in Duitsland (41 procent) worden vaker pakketjes teruggestuurd. De trend? Volwassen online markten laten meer retouren zien.
Thuiswinkel.org wil een handleiding Duurzaam verpakken samenstellen waarin de ‘best practices’ voor de sector worden beschreven. Deze handleiding wordt opgesteld in samenwerking met specialisten uit de Nederlandse papier- en kartonindustrie (brancheorganisatie VNP) en ondersteund door verpakkingsconsultants van Partners for Innovations en diverse verpakkingsbedrijven.
Er is al veel geschreven over de opkomst van omnichannel retailing, en over hoe belangrijk het is dat consumenten waar, wanneer, en op welke manier dan ook hun aankopen kunnen doen. Het achterliggende idee van omnichannel retailing is erg aantrekkelijk en belooft meer omzet en winst voor verkopers. Uit recentelijk onderzoek blijkt dan ook dat het integreren van verkoopkanalen (e-commerce, mobiel, sociaal, cataloog, en winkels) voor 76% van de CIO’s als een zakelijk doel voor het jaar 2015 werd beschouwd; een toename van 61% ten opzichte van het jaar daarvoor[1]. Er zijn alleen weinig praktijkverhalen bekend van bedrijven die alles uit de kast halen voor omnichannel, en wat zij zoal aan knelpunten tegenkomen. Ik zal dan ook in deze blog bespreken wat voor uitdagingen bedrijven tegenkomen met omnichannel retailing en hoe zij deze tackelen.
Amazon gaat in de VS rijden met duizenden vrachtwagens die Amazon als opschrift krijgen. Het is deels een marketingstunt. De naam Amazon krijgt op deze manier een nog grotere bekendheid.
Bijna een vijfde (18 procent) van de shoppers ontvangt bij click en collect beschadigde goederen. Zo’n 14 procent moet terugkomen om een product op te halen omdat het niet klaar ligt op het afgesproken moment. Toch zijn Nederlanders relatief positief over click en collect: 37 procent zegt nooit problemen te hebben met deze dienst.
bol.com verwacht vandaag, de maandag voor Sinterklaas, een recordaantal cadeautjes te verpakken. De meeste bestellingen komen rond 21.30 uur binnen. De topdrukte zal nog tot laat in de avond aanhouden, waarbij op het drukste moment naar verwachting zo’n 10 artikelen per seconde worden besteld.
Vakbond Verdi voert de acties tegen de Duitse tak van Amazon weer op. Maandag werd in Noordrijn-Westfalen het werk neergelegd en kregen de stakingen in Rheinberg en Werne een vervolg.
Fulfillmentbedrijf Docdata heeft mogelijk een koper voor het onderdeel IAI Industrial Systems (IAI). Dat maakte het beursgenoteerde bedrijf vanochtend bekend.
Het afleveren van pakketten is booming business. De consument wil de online gekochte producten het liefst thuis ontvangen, maar vaak is er overdag niemand op het huisadres aanwezig. Probleem dus als het pakje niet door de brievenbus kan (of in deze tijd “door de schoorsteen”). Het probleem bestaat al jaren en in logistieke vaktaal hebben we het dan over de “afleverkans”. Die kans is op dit moment 75-80% en is in de afgelopen jaren niet gestegen. De pakketbezorgers moeten die 20-20% niet-thuis maar oplossen. De hoogste tijd om na te denken over een “last mile verbeteragenda 2016-2020”.
Hugo Boss investeert fors om met zijn omnichannelstrategie helemaal van deze tijd te worden. Dat leidt er onder meer, maar niet exclusief, toe dat het digitale omzetaandeel van drie procent moet toenemen.