More stories

Amazon toont fulfillment center in Manhattan

Amazon heeft een distributiecentrum ingericht in Manhattan in New York, pal tegenover het Empire State Building, om tijdens de feestdagen snel te kunnen bezorgen.

E-commerce

Akkoord over nachtwerk Belgische e-commerce

In België hebben de sociale partners een akkoord bereikt over nachtarbeid voor e-commerce in de handels- en distributiesector. Begin december zaten de onderhandelingen nog muurvast.

E-commerce

Geautomatiseerde magazijnoplossing voor Conrad

TGW heeft een geautomatiseerde magazijnoplossing ontwikkeld voor Conrad Electronic, de multichannelretailer in elektronica en huishoudapparaten.

Fulfillment

Buitengewone aandeelhoudersvergadering Docdata akkoord met verkoop

De buitengewone aandeelhoudersvergadering van Docdata is vandaag akkoord gegaan met de verkoop van de e-commerceactiviteiten aan Ingram Micro en het onderdeel IAI Industrial Systems aan het Zweedse Assa Abloy Nederland.

Fulfillment

Zalando opent Italiaans fulfillmentcenter

Zalando heeft een eerste zogenoemd satelliet fulfillmentcenter aangekondigd. Samen met logistieke dienstverlener Fiege zal men de 20.000 vierkante meter beslaande locatie in Stradella gaan beheren.

Fulfillment

Duitsland koploper retouren

Nederland behoort in Europa tot de koplopers in retouren van online gekochte items (36 procent). Alleen in Duitsland (41 procent) worden vaker pakketjes teruggestuurd. De trend? Volwassen online markten laten meer retouren zien.

Fulfillment

Thuiswinkel.org komt met vervolg Project Duurzaam Verpakken

Thuiswinkel.org wil een handleiding Duurzaam verpakken samenstellen waarin de ‘best practices’ voor de sector worden beschreven. Deze handleiding wordt opgesteld in samenwerking met specialisten uit de Nederlandse papier- en kartonindustrie (brancheorganisatie VNP) en ondersteund door verpakkingsconsultants van Partners for Innovations en diverse verpakkingsbedrijven.

E-commerce

Zo tackelen bedrijven omnichannel-uitdagingen

Er is al veel geschreven over de opkomst van omnichannel retailing, en over hoe belangrijk het is dat consumenten waar, wanneer, en op welke manier dan ook hun aankopen kunnen doen. Het achterliggende idee van omnichannel retailing is erg aantrekkelijk en belooft meer omzet en winst voor verkopers. Uit recentelijk onderzoek blijkt dan ook dat het integreren van verkoopkanalen (e-commerce, mobiel, sociaal, cataloog, en winkels) voor 76% van de CIO’s als een zakelijk doel voor het jaar 2015 werd beschouwd; een toename van 61% ten opzichte van het jaar daarvoor[1]. Er zijn alleen weinig praktijkverhalen bekend van bedrijven die alles uit de kast halen voor omnichannel, en wat zij zoal aan knelpunten tegenkomen. Ik zal dan ook in deze blog bespreken wat voor uitdagingen bedrijven tegenkomen met omnichannel retailing en hoe zij deze tackelen.

Retail

Amazon gaat met eigen vrachtwagens rijden

Amazon gaat in de VS rijden met duizenden vrachtwagens die Amazon als opschrift krijgen. Het is deels een marketingstunt. De naam Amazon krijgt op deze manier een nog grotere bekendheid.

E-commerce

Onderzoek: Nederlander positief over click & collect

Bijna een vijfde (18 procent) van de shoppers ontvangt bij click en collect beschadigde goederen. Zo’n 14 procent moet terugkomen om een product op te halen omdat het niet klaar ligt op het afgesproken moment. Toch zijn Nederlanders relatief positief over click en collect: 37 procent zegt nooit problemen te hebben met deze dienst.

Fulfillment

bol.com: bestellingen vanavond naar 10 artikelen per seconde

bol.com verwacht vandaag, de maandag voor Sinterklaas, een recordaantal cadeautjes te verpakken. De meeste bestellingen komen rond 21.30 uur binnen. De topdrukte zal nog tot laat in de avond aanhouden, waarbij op het drukste moment naar verwachting zo’n 10 artikelen per seconde worden besteld.

E-commerce

Nieuwe stakingsgolf Amazon Duitsland

Vakbond Verdi voert de acties tegen de Duitse tak van Amazon weer op. Maandag werd in Noordrijn-Westfalen het werk neergelegd en kregen de stakingen in Rheinberg en Werne een vervolg.

Fulfillment

Docdata heeft koper voor IAI Industrial Systems

Fulfillmentbedrijf Docdata heeft mogelijk een koper voor het onderdeel IAI Industrial Systems (IAI). Dat maakte het beursgenoteerde bedrijf vanochtend bekend.

E-commerce

Sinterklaaspakketjes: Ze komen veel te vaak bij buren terecht!

Het afleveren van pakketten is booming business. De consument wil de online gekochte producten het liefst thuis ontvangen, maar vaak is er overdag niemand op het huisadres aanwezig. Probleem dus als het pakje niet door de brievenbus kan (of in deze tijd “door de schoorsteen”). Het probleem bestaat al jaren en in logistieke vaktaal hebben we het dan over de “afleverkans”. Die kans is op dit moment 75-80% en is in de afgelopen jaren niet gestegen. De pakketbezorgers moeten die 20-20% niet-thuis maar oplossen. De hoogste tijd om na te denken over een “last mile verbeteragenda 2016-2020”.

Fulfillment

Hugo Boss investeert in omnichannelstrategie

Hugo Boss investeert fors om met zijn omnichannelstrategie helemaal van deze tijd te worden. Dat leidt er onder meer, maar niet exclusief, toe dat het digitale omzetaandeel van drie procent moet toenemen.

Retail