More stories

Fontys Venlo start minor e-fulfillment

De HBO-opleiding Fontys Hogescholen in Venlo start vanaf 1 februari een Minor e-fulfillment. Het is de eerste minor op het gebied van e-fulfilment en staat open voor alle HBO-studenten uit het derde studiejaar.

E-commerce

Docdata houdt voorraden VD.nl vast

Docdata krijgt nog 1,3 miljoen euro van klant V&D, die afgelopen december zijn webwinkel sloot en inmiddels helemaal failliet is. De fulfillmentspecialist houdt nu de voorraden van VD.nl ‘in gijzeling’ om toch nog iets van zijn geld terug te kunnen krijgen.

Fulfillment

Amazon begint eigen pakketdienst in Duitsland

Amazon begint in Duitsland een eigen bezorgdienst van pakketten en gaat meer distributiecentra bouwen bij grote steden.

Logistics

Alternate.nl bouwt distributiecentrum op Tholen

Online elektronicawinkel Alternate.nl bouwt een nieuw distributiecentrum op het Zeeuwse eiland Tholen. Eind oktober wordt de 17.500 vierkante meter in gebruik genomen en, indien nodig, daarna aangevuld met optioneel nog eens vijf hectare.

Fulfillment

Docdata krijgt nog 1,3 miljoen van V&D

V&D staat voor een kleine anderhalf miljoen euro in het krijt bij Docdata. De fulfillmentspecialist is daarmee een van de grootste schuldeisers van het failliete warenhuis.

E-commerce

Zelfs met feestdagen is same-day delivery onbelangrijk

De feestdagen naderen snel. Kunnen online bestelde pakjes nog op tijd geleverd worden? Het is voor veel consumenten in Amerika inmiddels een heet hangijzer. Toch denken internetgebruikers nog steeds niet dat same-day delivery een belangrijke optie is.

Fulfillment

Coolblue blijft België vanuit Tilburg bedienen

Online winkel Coolblue gaat geen distributiecentrum openen in België, ook niet nu er eindelijk een akkoord is over nachtwerk in de e-commerce. Tot voor kort was nachtwerk niet toegestaan.

E-commerce

Amazon toont fulfillment center in Manhattan

Amazon heeft een distributiecentrum ingericht in Manhattan in New York, pal tegenover het Empire State Building, om tijdens de feestdagen snel te kunnen bezorgen.

E-commerce

Akkoord over nachtwerk Belgische e-commerce

In België hebben de sociale partners een akkoord bereikt over nachtarbeid voor e-commerce in de handels- en distributiesector. Begin december zaten de onderhandelingen nog muurvast.

E-commerce

Geautomatiseerde magazijnoplossing voor Conrad

TGW heeft een geautomatiseerde magazijnoplossing ontwikkeld voor Conrad Electronic, de multichannelretailer in elektronica en huishoudapparaten.

Fulfillment

Buitengewone aandeelhoudersvergadering Docdata akkoord met verkoop

De buitengewone aandeelhoudersvergadering van Docdata is vandaag akkoord gegaan met de verkoop van de e-commerceactiviteiten aan Ingram Micro en het onderdeel IAI Industrial Systems aan het Zweedse Assa Abloy Nederland.

Fulfillment

Zalando opent Italiaans fulfillmentcenter

Zalando heeft een eerste zogenoemd satelliet fulfillmentcenter aangekondigd. Samen met logistieke dienstverlener Fiege zal men de 20.000 vierkante meter beslaande locatie in Stradella gaan beheren.

Fulfillment

Duitsland koploper retouren

Nederland behoort in Europa tot de koplopers in retouren van online gekochte items (36 procent). Alleen in Duitsland (41 procent) worden vaker pakketjes teruggestuurd. De trend? Volwassen online markten laten meer retouren zien.

Fulfillment

Thuiswinkel.org komt met vervolg Project Duurzaam Verpakken

Thuiswinkel.org wil een handleiding Duurzaam verpakken samenstellen waarin de ‘best practices’ voor de sector worden beschreven. Deze handleiding wordt opgesteld in samenwerking met specialisten uit de Nederlandse papier- en kartonindustrie (brancheorganisatie VNP) en ondersteund door verpakkingsconsultants van Partners for Innovations en diverse verpakkingsbedrijven.

E-commerce

Zo tackelen bedrijven omnichannel-uitdagingen

Er is al veel geschreven over de opkomst van omnichannel retailing, en over hoe belangrijk het is dat consumenten waar, wanneer, en op welke manier dan ook hun aankopen kunnen doen. Het achterliggende idee van omnichannel retailing is erg aantrekkelijk en belooft meer omzet en winst voor verkopers. Uit recentelijk onderzoek blijkt dan ook dat het integreren van verkoopkanalen (e-commerce, mobiel, sociaal, cataloog, en winkels) voor 76% van de CIO’s als een zakelijk doel voor het jaar 2015 werd beschouwd; een toename van 61% ten opzichte van het jaar daarvoor[1]. Er zijn alleen weinig praktijkverhalen bekend van bedrijven die alles uit de kast halen voor omnichannel, en wat zij zoal aan knelpunten tegenkomen. Ik zal dan ook in deze blog bespreken wat voor uitdagingen bedrijven tegenkomen met omnichannel retailing en hoe zij deze tackelen.

Retail