More stories

Kunstmatige intelligentie versnelt screening COVID-19

Onderzoekers van de Technische Universiteit Eindhoven en het Catharina Ziekenhuis hebben een nieuw algoritme ontwikkeld dat heel snel COVID-19 in het bloed kan herkennen. De software is bedoeld voor gebruik op de Eerste Hulp, om corona bij binnenkomende patiënten snel uit te sluiten.

Innovatie

DeFi, de nieuwe cryptocurrency hype?

De Initial Coin Offering (ICO) hype was een periode waarin een innovatief idee, een whitepaper en een leuk uitziende website je miljoenen in cryptocurrency funding opleverde.

Bitcoin

NCOI Online Academy maakt een enorme groei door tijdens COVID-19

Niet alle bedrijven hebben te lijden onder de corona-crisis. Er zijn ook branches die juist een opleving meemaken. Zo ook bij Online Academy, onderdeel van de NCOI-Groep.

Coronacrisis

Virtuele museumweek

Als alternatief voor de Nationale Museumweek ontwikkelden XSAGA en Capitola het Gouden Pronkstuk: een 3D-model van de Dam.

Virtual reality

Innoveer jezelf in vier stappen de crisis uit

Door innovatie effectief te structureren, is het gelukkig mogelijk met minder middelen in korte tijd toch meer waarde te creëren. 

Digital Transformation

Valt er nog wat te w(m)eten? 

Stel je voor: je ben innovatiemanager bij corporate X.  Je innovatietrajecten gaan lekker. Er is een stip aan de horizon. Teams zijn gemotiveerd.

Innovatie

Vincent Hoogsteder (Objectiv): ‘Dankzij onze investeerders combineren we grote ambitie met snoeiharde focus’

Vincent Hoogsteder is met recht een serie-ondernemer te noemen. “Door het avontuur met Distimo ben ik nu helemaal pro-venture capital!”

Strategy

Succesfactor van alle veranderingstrajecten is je eigen medewerker

Bedrijven die momenteel al slim en effectief werken aan hun digitale transformatie worden de winnaars van morgen

Digital Transformation

COVID-19 – what’s next?

Sinds het verwerken van de eerste schok van de COVID-19-crisis, ben ik steeds meer plezier gaan beleven aan de corona-wave.

Coronacrisis

Snel, gemakkelijk en veilig aankopen doen met de digitale betaalpas

Hoewel Nederland voorop loopt als het gaat om contactloos betalen en betalen met je mobiel of wearable, zijn we een van de weinige Europese landen waar consumenten nog niet online kunnen betalen met hun (Maestro) betaalpas.

Payment

Echte bankdiensten via Google Pay

Google Pay gaat ‘echte’ bankdiensten aanbieden in de VS met hulp van acht banken, waaronder BBVA en BMO. Klanten kunnen hun bankrekening gewoon via de Google Pay app inzien.

Financials

Column: Keuzekalmte

Begin dit jaar is vrij geruisloos het ‘merkloze merk’ Brandless ten onder gegaan. Een direct-to-consumer-bedrijf dat efficiënt verantwoordere gebruiksproducten met minder ingrediënten en minder marketing-bullsh*t verkocht.

Strategy

Metrics bepalen die klanttevredenheid voorspellen

In dit artikel wordt aan de hand van een praktijkvoorbeeld handvatten gegeven om de eerste stappen te zetten bij het definiëren van waardevolle metrics.

Data

Back to Business – Hoe je je klanten kunt heractiveren

De afgelopen maanden zijn zeer uitdagend geweest voor de meeste industrieën die te maken hadden met aanzienlijke beperkingen.

Customer Engagement

Uitgaven beheren zonder de groei in een crisis in gevaar te brengen

Wanneer een crisis toeslaat worden budgetten gekort of compleet bevroren. Controle houden over de uitgaven heeft dan de hoogste prioriteit. Het gaat niet alleen over het beperken van uitgaven, je moet tegelijkertijd je bedrijf klaarstomen om kansen te grijpen als deze zich voordoen. Maar hoe doe je dat? Soldo heeft voor deze whitepaper meer dan twintig financiële experts en oprichters van enkele van de snelstgroeiende bedrijven in Europa geïnterviewd over hun strategieën en bestedingspraktijken. De resultaten bieden een duidelijk advies voor spend management in onzekere tijden.

Coronacrisis
1 3 4 5 6 7 197