More stories

HelloFresh zet stap in België

HelloFresh bezorgt vanaf nu ook in Vlaanderen en Brussel. Na Australië, Duitsland, Groot-Brittannië, Oostenrijk, de VS en Nederland wordt de Belgische markt aangeboord.

E-commerce

10 miljoen dollar voor Uber voor koeriers

De Uber voor koeriers Lalamove uit Hong Kong heeft 10 miljoen dollar opgehaald om zijn dienstverlening uit te breiden. De startup is actief in zes Aziatische steden.

E-commerce

Bezorging tijdens feestdagen iets vaker op tijd

Er zijn dit jaar minder pakketjes te laat bezorgd zijn dan vorig jaar met de feestdagen. Met name de bezorging rond Kerst is een stuk beter verlopen dan in 2013 het geval was, terwijl deze verbetering rond Sinterklaas niet te zien is. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy.

E-commerce

Paardekooper lanceert gekoelde verpakkingsoplossing

Paardekooper lanceert een nieuwe gekoelde verpakkingsoplossing. De gekoelde verpakkingen zijn onderdeel van SendProof Packaging, het kwaliteitslabel voor hoogwaardige verzendoplossingen. Goed verpakt betekent minder schade, minder retouren en dus minder kosten, aldus het bedrijf.

E-commerce

China gooit markt open voor buitenlandse koeriers

FedEx en drie andere buitenlandse koeriers mogen pakjes bezorgen in onder meer twintig extra Chinese steden. Het is voor het eerst sinds 2012 dat dergelijke licenties worden vergeven.

E-commerce

Britse bezorgdrone startup mag de lucht niet in

Het Londense Bizzby wil een bezorgdienst voor particulieren opzetten rond drones. De Bizzby Sky kan pakjes tot 500 gram veroeren. Gebruikers kunnen bestellen via een app.

E-commerce

Recente financiering boodschappendienst Instacart hoger dan verwacht

De Amerikaanse boodschappendienst Instacart heeft begin december geen 100, maar 250 miljoen dollar opgehaald. Dat blijkt uit stukken die zijn gedeponeerd bij beurswaakhond SEC, waaruit TechCrunch citeert.

E-commerce

6 miljoen euro voor sectorplan bezorgingsbranche

Er komt in totaal ruim 6 miljoen euro beschikbaar voor sectorplannen in de postbranche. De traditionele postbezorging neemt af door digitalisering. In de koerierssector is sprake van hevige prijsconcurrentie. Ruim 8.000 medewerkers worden daarom bij- of omgeschoold op het gebied van productieprocessen, logistiek, financiële dienstverlening, call centers en IT met het oog op behoud van hun baan.

E-commerce

Markt logistieke robots naar 31 miljard dollar

De markt voor logistieke robots zal de komende jaren met 10,1 procent groeien naar 31,3 miljard dollar in 2020. Dat verwacht het Londense WinterGreen Research.

E-commerce

Ook GeoPost test drones

De Franse koerierdienst GeoPost, bekend van La Poste en DPD, stort zich nu ook op experimenten met drones. Daarmee wil het pakjes tot twee kilo vervoeren.

E-commerce

Plan voor logistiekbundeling Utrecht

Jacques van der Linden, geestelijk vader van Cargohopper, wil de distributie in de provincie Utrecht bundelen. De proef gaat begin april van start, weet Logistiek.nl.

E-commerce

Amazon werkers Duitsland staken tot aan de Kerst

Werknemers van Amazon van drie distributiecentra in Duitsland blijven tot aan Kerst staken. Dat heeft de vakbond Verdi vrijdag bekend gemaakt. Vandaag legden 2400 werknemers het werk neer uit protest tegen te lage lonen.

E-commerce

PR-stunt: Zalando bezorgt schoen in de ruimte

Zalando staat op het punt een schoen te bezorgen in de ruimte. Het is bedoeld als ludieke actie, maar is tegelijk ook onderdeel van de derde hackweek waarin zijn ontwikkelaars vrijspel krijgen leuke dingen te doen.

Logistics

Manutan opent marktplaats voor bedrijfsbenodigdheden

Manutan opent komend voorjaar een marktplaats waarop naburige bedrijven bedrijfsbenodigdheden kunnen huren, verhuren en uitlenen. De dienst wordt vanaf januari actief gepromoot in vier regio’s. “We kunnen ondernemers veel tijd besparen”, aldus innovatiemanager Olle Peters.

E-commerce

Koeriersplatform Saddl: ‘We leveren binnen een uur’

Startup Saddl draait het pickup proces om: “We leveren binnen een uur”, vertelt co-founder George Ankomah van Saddl. “We zijn de schakel tussen de verzender van het pakketje en de ontvanger. Er zijn veel koeriers die niet volledig gevuld zijn. Als de verzending bij een gebundeld platform als Saddl plaatsvindt, dan kan het goedkoper en is er ook controle over de levertijd en leverwijze.”

E-commerce