More stories

Rovio tekent Angry Birds-deal met Lego

Gamebedrijf Rovio uit Finland heeft een overeenkomst met Lego getekend voor Angry Birds merchanising. Het nieuwe Lego speelgoed wordt ergens in 2016 verwacht, als de Angry Birds-speelfilm uitkomt.

Entertainment

Bestedingen binnen de wereldwijde entertainment- en mediamarkt gaan fors groeien

De totale bestedingen binnen de wereldwijde entertainment- en mediamarkt blijven de komende vijf jaar groeien met gemiddeld 5 procent per jaar. Digitale reclamebestedingen zullen naar verwachting toenemen met gemiddeld 12 procent per jaar, tegenover een bescheiden groei van 1,2 procent per jaar in niet-digitale uitgaven. Dit blijkt uit de PwC Global Entertainment & Media Outlook 2015-2019.

Media

Krantenkiosk Blendle naar Duitsland

De Nederlandse online kiosk Blendle heeft zijn eerste grote internationale stap gezet. Het bedrijf heeft contracten gesloten met alle grote Duitse uitgevers, waaronder Der Spiegel, Die Zeit en Stern. In totaal zullen zeker dertig kranten en tijdschriften beschikbaar zijn in de Duitse versie van Blendle.

Media

Instagram is vast nieuwe social-kanaal NOS

NOS gaat Instagram voor vast inzetten als social-kanaal in zijn mediapallet naast Facebook, Google+ en Twitter.

Social

Netflix trekt Zuid-Europa in

Netflix breidt komend najaar uit naar het zuiden van Europa als het activiteiten start in Italië, Portugal en Spanje.

Publishing

De Correspondent verkent de Amerikaanse markt

Het digitale nieuwsmedium De Correspondent wil zich op de Amerikaanse markt gaan richten. Dat zegt uitgever Ernst-Jan Pfauth in gesprek met De Nieuwe Journalistiek.

Media

Ziggo grootste aanbieder van digitale tv

Ziggo en KPN zijn de grootste aanbieders van digitale televisie in Nederland. Het nieuwe Ziggo is de grootste aanbieder van televisie in ons land, met een marktaandeel van bijna 54 procent voor analoog en digitaal en 49 procent voor alleen digitale tv. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van Telecompaper.

Media

‘Nieuwe muziekdienst Apple heet Apple Music’

Apple gaat zijn nieuwe muziekdienst maandag lanceren onder de naam Apple Music. Dat stelt The Financial Times op basis van ingewijden.

Entertainment

Patrick Goldsteen nieuwe baas Digitaal bij 538Groep

Patrick Goldsteen wordt per 6 juli Digital Director van de 538Groep, de groep waar radiozenders Radio 538 en SLAM!FM onder vallen.

Publishing

Nog weer meer tijd besteed aan media

Wereldwijd besteden we steeds meer tijd aan media. Voornamelijk door de groei van het mobiele internet. Per persoon stijgt de mediaconsumptie naar 492 minuten per dag, volgens schattingen van Publicis’ ZenithOptimedia. Als we niet slapen, besteden we de helft van onze kostbare tijd aan mediaconsumptie.

Media

Netflix ontkent experimenten met reclame

Netflix gaat geen reclame tonen, ook niet rond de eigen programmering. Dat heeft topman Reed Hastings via Facebook laten weten. ‘Er komt geen reclame. Punt’.

Entertainment

MediaMonks maakt game voor Chromecast

MediaMonks Games heeft een eerste game ontwikkeld voor Google Chromecast. Het Nederlandse bedrijf heeft ook bijgedragen aan de ontwikkeling van de Chromecast Software Development Kit.

Entertainment

Nintendo ontkent Android spelcomputer

Nintendo zou zijn volgende spelcomputer willen baseren op Android. Dat meldt de Japanse krant Nikkei. De volgende console heeft in elk geval al een naam: NX.

Entertainment

Bekende Nederlanders YouTubers beginnen online spelshow

Onder de naam TubeShow worden vanaf september zes spelshow uitgezonden door en met bekende Nederlandse YouTubers.

Entertainment

Vers van de pers direct naar mobiel

De Amerikaanse digitale krantenmarkt bloeit als nooit tevoren. In een jaar tijd groeide het medium met maar liefst 10 procent en in maart dit jaar werden 176 miljoen unieke bezoekers geteld, een unicum. De kartrekker? Het mobiel.

Publishing