Rovio tekent Angry Birds-deal met Lego
Gamebedrijf Rovio uit Finland heeft een overeenkomst met Lego getekend voor Angry Birds merchanising. Het nieuwe Lego speelgoed wordt ergens in 2016 verwacht, als de Angry Birds-speelfilm uitkomt.
Gamebedrijf Rovio uit Finland heeft een overeenkomst met Lego getekend voor Angry Birds merchanising. Het nieuwe Lego speelgoed wordt ergens in 2016 verwacht, als de Angry Birds-speelfilm uitkomt.
De totale bestedingen binnen de wereldwijde entertainment- en mediamarkt blijven de komende vijf jaar groeien met gemiddeld 5 procent per jaar. Digitale reclamebestedingen zullen naar verwachting toenemen met gemiddeld 12 procent per jaar, tegenover een bescheiden groei van 1,2 procent per jaar in niet-digitale uitgaven. Dit blijkt uit de PwC Global Entertainment & Media Outlook 2015-2019.
De Nederlandse online kiosk Blendle heeft zijn eerste grote internationale stap gezet. Het bedrijf heeft contracten gesloten met alle grote Duitse uitgevers, waaronder Der Spiegel, Die Zeit en Stern. In totaal zullen zeker dertig kranten en tijdschriften beschikbaar zijn in de Duitse versie van Blendle.
NOS gaat Instagram voor vast inzetten als social-kanaal in zijn mediapallet naast Facebook, Google+ en Twitter.
Netflix breidt komend najaar uit naar het zuiden van Europa als het activiteiten start in Italië, Portugal en Spanje.
Het digitale nieuwsmedium De Correspondent wil zich op de Amerikaanse markt gaan richten. Dat zegt uitgever Ernst-Jan Pfauth in gesprek met De Nieuwe Journalistiek.
Ziggo en KPN zijn de grootste aanbieders van digitale televisie in Nederland. Het nieuwe Ziggo is de grootste aanbieder van televisie in ons land, met een marktaandeel van bijna 54 procent voor analoog en digitaal en 49 procent voor alleen digitale tv. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van Telecompaper.
Apple gaat zijn nieuwe muziekdienst maandag lanceren onder de naam Apple Music. Dat stelt The Financial Times op basis van ingewijden.
Patrick Goldsteen wordt per 6 juli Digital Director van de 538Groep, de groep waar radiozenders Radio 538 en SLAM!FM onder vallen.
Wereldwijd besteden we steeds meer tijd aan media. Voornamelijk door de groei van het mobiele internet. Per persoon stijgt de mediaconsumptie naar 492 minuten per dag, volgens schattingen van Publicis’ ZenithOptimedia. Als we niet slapen, besteden we de helft van onze kostbare tijd aan mediaconsumptie.
Netflix gaat geen reclame tonen, ook niet rond de eigen programmering. Dat heeft topman Reed Hastings via Facebook laten weten. ‘Er komt geen reclame. Punt’.
MediaMonks Games heeft een eerste game ontwikkeld voor Google Chromecast. Het Nederlandse bedrijf heeft ook bijgedragen aan de ontwikkeling van de Chromecast Software Development Kit.
Nintendo zou zijn volgende spelcomputer willen baseren op Android. Dat meldt de Japanse krant Nikkei. De volgende console heeft in elk geval al een naam: NX.
Onder de naam TubeShow worden vanaf september zes spelshow uitgezonden door en met bekende Nederlandse YouTubers.
De Amerikaanse digitale krantenmarkt bloeit als nooit tevoren. In een jaar tijd groeide het medium met maar liefst 10 procent en in maart dit jaar werden 176 miljoen unieke bezoekers geteld, een unicum. De kartrekker? Het mobiel.