Dichtbij.nl krijgt nieuwe positie binnen HMC
Dichtbij.nl, het platform voor hyperlokaal nieuws, krijgt een aparte positie binnen uitgeverij Holland Media Combinatie. Dat meldt de directie aan medewerkers.
Dichtbij.nl, het platform voor hyperlokaal nieuws, krijgt een aparte positie binnen uitgeverij Holland Media Combinatie. Dat meldt de directie aan medewerkers.
Het jargon vliegt je tegenwoordig om de oren: wat is ook maar weer het verschil tussen earned, owned en paid media? En welke kanalen zet je nu precies in voor content promotie? Deze infographic van Column Five legt het helder uit.
Barbara van Beukering verlaat als hoofdredacteur Het Parool om een nieuw digitaal initiatief binnen De Persgroep Nederland op te zetten. De Persgroep is ook de uitgever van de Amsterdamse krant.
Zakenkrant Wall Street Journal komt beschikbaar op Flipboard. Een deel van de krant zal gratis worden aangeboden, betaalde abonnees krijgen volledige toegang.
Amerikaanse marketeers gaan volgend jaar minstens 4,3 miljard dollar besteden aan native advertising, oftewel promotionele content die nauwelijks van redactionele bijdragen zijn te onderscheiden. Dat verwacht eMarketer. Het bureau denkt dat de markt in 2018 zal zijn verdubbeld.
Het ontbrak Blendle in de afgelopen periode niet aan aandacht in binnen- en buitenlandse media. Met een financiële injectie van in totaal drie miljoen euro worden The New York Times en Axel Springer voor bijna een kwart mede-eigenaar. Het Blendle-duo – Alexander Klöpping en Marten Blankesteijn – werd in oktober tot ‘Persoon van de maand’ verkozen in DWDD. Wat gebeurt er allemaal bij de start-up die dit voorjaar gelanceerd werd en waarvan de potentie niet onder stoelen of banken wordt gestoken? Ik sprak met Marten Blankesteijn, medeoprichter van Blendle.
Airbnb maakt de overstap naar de offline wereld met de start van een eigen tijdschrift Pineapple. Met 128 pagina’s zal het koffietafeltijdschrift worden verspreid in een aantal grote steden, zoals San Francisco, Londen en Seoul.
De afgelopen twee jaar timmert RTL Nieuws hard aan de weg om ook digitaal haar bereik te vergroten. Joris van Lierop, uitgever bij RTL Nieuws, doet uit de doeken hoe RTL Nieuws zich de komende periode digitaal verder ontplooit.
The Next Web staat in de top vijf van de technologieblogs, qua bereik nog boven CNN en heeft 10 miljoen unieke bezoekers per maand. Hoe is The Next Web zo groot geworden?
De website van de NOS wordt grondig vernieuwd en staat momenteel in bèta. We praten met Lara Ankersmit van NOS Digitaal over de nieuwe opzet, lange pagina’s en de specifieke technische uitdagingen waar de NOS mee te maken heeft.
RTL Nederland gaat op zoek naar onbekend en opkomend YouTube-talent en helpt hen hun videokanalen managen en exploiteren.
Sexy zijn contentaanbevelingen nooit geweest. Maar als het aan Michel Hoekstra van Ligatus ligt, komt daarin snel verandering. Wat hem betreft worden content recommendations de nieuwe moneymaker voor online uitgeverijen. “Meer pageviews en daarmee extra advertentie-inkomsten zijn niet langer alleen afhankelijk van meer zoekmachineverkeer.”
De verkoop van NRC is zo goed als rond. Dat meldt De Telegraaf. Naast het Belgische Mediahuis/Corelio stappen ook de Stichting Democratie en Media en de Vereniging Veronica in.
RTL Group vergroot zijn belang in Stylehaul van 22 naar 94 procent en krijgt daarmee de volledige zeggenschap over een YouTube-netwerk met een miljard views per maand.
De Engelse tv-exploitant investeert zeven miljoen pond in Whistle Sports. Daarmee verwerft het een minderheidsbelang in een netwerk van vermakende sportkanalen op YouTube.