More stories

(Emerce Engage): VoordeelSparen.nl: de bron voor loyale lezers

In 2013 lanceerde uitgeverij Sanoma het eerste online loyaliteitsprogramma van de mediabranche: VoordeelSparen.nl. Lezers van Libelle, Margriet, Viva, Flair, Story en Zin konden vanaf dat moment gratis voordeelpunten sparen. Met de gespaarde voordeelpunten ontvangt de lezer of abonnee korting op tal van producten.

Customer Loyalty

Publ.sh maakt Pdf brochure interactief

Online Publisher is een nieuwe activiteit Publ.sh gestart, die interactiviteit en analytics toevoegt aan Pdf-publicaties zoals catalogi en folders. Bedrijven kunnen hun digitale publicaties zelf doormeten en op basis van modellen en algoritmes voorspellende inzichten genereren.

Marketing

Dichtbij.nl krijgt nieuwe positie binnen HMC

Dichtbij.nl, het platform voor hyperlokaal nieuws, krijgt een aparte positie binnen uitgeverij Holland Media Combinatie. Dat meldt de directie aan medewerkers.

Media

Infographic: Welke kanalen voor de juiste contentstrategie?

Het jargon vliegt je tegenwoordig om de oren: wat is ook maar weer het verschil tussen earned, owned en paid media? En welke kanalen zet je nu precies in voor content promotie? Deze infographic van Column Five legt het helder uit.

Contentmarketing

Barbara van Beukering (Parool) leidt nieuw digitaal initiatief binnen De Persgroep

Barbara van Beukering verlaat als hoofdredacteur Het Parool om een nieuw digitaal initiatief binnen De Persgroep Nederland op te zetten. De Persgroep is ook de uitgever van de Amsterdamse krant.

Media

Wall Street Journal op Flipboard

Zakenkrant Wall Street Journal komt beschikbaar op Flipboard. Een deel van de krant zal gratis worden aangeboden, betaalde abonnees krijgen volledige toegang.

Media
Premium

Markt native advertising naar 8,8 miljard dollar

Amerikaanse marketeers gaan volgend jaar minstens 4,3 miljard dollar besteden aan native advertising, oftewel promotionele content die nauwelijks van redactionele bijdragen zijn te onderscheiden. Dat verwacht eMarketer. Het bureau denkt dat de markt in 2018 zal zijn verdubbeld.

Marketing

Blendle: ‘Wie ontevreden is en geld terug wil, krijgt geld terug’

Het ontbrak Blendle in de afgelopen periode niet aan aandacht in binnen- en buitenlandse media. Met een financiële injectie van in totaal drie miljoen euro worden The New York Times en Axel Springer voor bijna een kwart mede-eigenaar. Het Blendle-duo – Alexander Klöpping en Marten Blankesteijn – werd in oktober tot ‘Persoon van de maand’ verkozen in DWDD. Wat gebeurt er allemaal bij de start-up die dit voorjaar gelanceerd werd en waarvan de potentie niet onder stoelen of banken wordt gestoken? Ik sprak met Marten Blankesteijn, medeoprichter van Blendle.

Media

Airbnb brengt eigen tijdschrift uit

Airbnb maakt de overstap naar de offline wereld met de start van een eigen tijdschrift Pineapple. Met 128 pagina’s zal het koffietafeltijdschrift worden verspreid in een aantal grote steden, zoals San Francisco, Londen en Seoul.

Media

De digitale plannen van RTL Nieuws

De afgelopen twee jaar timmert RTL Nieuws hard aan de weg om ook digitaal haar bereik te vergroten. Joris van Lierop, uitgever bij RTL Nieuws, doet uit de doeken hoe RTL Nieuws zich de komende periode digitaal verder ontplooit.

Media

The Next Web: ’Remarkeable nieuws is onze focus’

The Next Web staat in de top vijf van de technologieblogs, qua bereik nog boven CNN en heeft 10 miljoen unieke bezoekers per maand. Hoe is The Next Web zo groot geworden?

Media

NOS website vernieuwd: ‘We laten het beeld spreken’

De website van de NOS wordt grondig vernieuwd en staat momenteel in bèta. We praten met Lara Ankersmit van NOS Digitaal over de nieuwe opzet, lange pagina’s en de specifieke technische uitdagingen waar de NOS mee te maken heeft.

Media

RTL Nederland opent YouTube-netwerk

RTL Nederland gaat op zoek naar onbekend en opkomend YouTube-talent en helpt hen hun videokanalen managen en exploiteren.

Marketing

‘Contentaanbevelingen zijn de nieuwe moneymaker’

Sexy zijn contentaanbevelingen nooit geweest. Maar als het aan Michel Hoekstra van Ligatus ligt, komt daarin snel verandering. Wat hem betreft worden content recommendations de nieuwe moneymaker voor online uitgeverijen. “Meer pageviews en daarmee extra advertentie-inkomsten zijn niet langer alleen afhankelijk van meer zoekmachineverkeer.”

Media

Verkoop NRC Media leidt tot banenverlies

De verkoop van NRC is zo goed als rond. Dat meldt De Telegraaf. Naast het Belgische Mediahuis/Corelio stappen ook de Stichting Democratie en Media en de Vereniging Veronica in.

Media