More stories

Daling advertentie-inkomsten blijft TMG dwarszitten

TMG heeft nog steeds last van dalende advertentie- en oplage-inkomsten. Wel is er sprake van groei in het aantal digitale abonnenten van De Telegraaf.

Publishing

Minder papier door internet

Internet lijkt duidelijk invloed te hebben op de hoeveelheid gescheiden ingezameld papier en karton. Nederlandse gemeenten zamelden in 2015 per inwoner gemiddeld 55 kilo papier in bij huishoudens. Dat is ongeveer evenveel als de twee jaren daarvoor, maar een vijfde minder dan in 2008.

Publishing

Sanoma krabbelt overeind

Het gaat weer wat beter met uitgever Sanoma, mede dankzij een autonome omzetgroei van 2,6 procent in Nederland en België. Het moederbedrijf van SBS en Nu.nl heeft in Nederland in het tweede kwartaal ruim 200 miljoen euro omzet gegenereerd.

Publishing

Onzekere toekomst voor Paper Magazine

Paper, de digitale krant van De Persgroep, loopt niet erg goed. Er zijn een paar duizend betalende abonnees, meldt VillaMedia, terwijl men op 30.000 lezers had gerekend.

Publishing

Bladenkiosk eLinea failliet

Bladenkiosk eLinea, een concurrent van Blendle, is failliet. Eerder legde ook MyJour al het loodje.

Publishing

Arjan van Oosterhout hoofdredacteur Twinkle

Arjan van Oosterhout wordt de nieuwe hoofdredacteur van Twinkle, een vaktitel van BBP Media. Hij volgt Marieke Verdonk op, die vanaf de start van Twinkle de redactionele leiding had.

Publishing

TMG en Talpa sluiten akkoord over samenwerking

TMG en Talpa hebben nadere afspraken gemaakt over hun eerder aangekondigde samenwerking. Digitalisering van content en distributie zal daarbij een hoofdrol gaan spelen, waarbij de radiomerken zullen evolueren naar ‘interactieve muziekmerken’.

Publishing

Hoofdredacteur Twinkle stapt op

Hoofdredacteur Marieke Verdonk van e-commercevakblad Twinkle heeft uitgeverij BBP verlaten.

Publishing
Premium

Veertig procent huishoudens heeft connected-tv

Bijna veertig procent van de Nederlandse huishoudens heeft een televisie met een internetverbinding erin. Connected tv’s zijn de enige elektronica die nog steeds een opmars maken in de huiskamers.

Publishing

Persgroep bestrijdt met Topics merkdenken

De Persgroep lanceert Topics, een online dienst waarbij abonnees toegang krijgen tot alle stukken uit de kranten van de uitgever. Het idee is dat onderwerpen centraal staan, niet de afzender van de artikelen.

Publishing

Kwart Duitse tv-reclame door internetbedrijven

Bijna een kwart van de uitgaven aan tv-reclame in Duitsland is afkomstig van internetbedrijven, overwegend e-commercepartijen. In het eerste half jaar van 2016 waren reissites de grootste besteders.

Duitsland
Premium

BTW op e-books in België naar 6 procent

De BTW op elektronische boeken in België wordt verlaagd naar 6 procent. De Kamercommissie Financiën heeft woensdag daartoe unaniem een voorstel goedgekeurd.

Publishing
Premium

Uitgesteld kijken naar 25 procent in 2025

De Nederlandse consument gaat komende jaren aanmerkelijk meer uitgesteld tv-kijken. De verhouding stijgt van nu 7 procent van de kijktijd naar 25 procent in 2025, aldus een nieuw onderzoek van ABN Amro.

Video

Nieuwe strategie Newzoo: mobile analytics

De Nederlandse specialist in mondiale gameanalytics Newzoo lanceert een nieuw product. Dat verbreedt de expertise naar mobiele marketing in het algemeen, met een bereik van 2 miljard mobiele toestellen.

Analytics

Steeds minder kijkers voor videoportals tv-zenders

De Nederlandse commerciële en publieke omroepen zien het bereik van hun uitzendinggemistdiensten van maand op maand dalen. SBS is hekkensluiter en blijkt met niet een programma de top 10 te kunnen halen.

Video