Arno Otto verlaat RTL voor ProSieben
Chief Digital Officer Arno Otto verlaat RTL Nederland, maar blijft werken voor het moederbedrijf. Hij verhuist per 1 januari naar branchegenoot ProSieben.
Chief Digital Officer Arno Otto verlaat RTL Nederland, maar blijft werken voor het moederbedrijf. Hij verhuist per 1 januari naar branchegenoot ProSieben.
De inkomsten uit online videoreclame groeien tot 2020 met gemiddeld 18 procent per jaar tot uiteindelijk 200 miljoen euro, stelt PwC in een nieuw verschenen rapport.
RTL Nederland had in week 37 voor het eerst meer bereik met online video dan de publieke omroepen.
Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) neemt nieuwsagenda Zapaday over. Alle activiteiten worden voortgezet onder de naam ANP Agenda.
Amazon zou op het punt staan een online videodienst te lanceren in Nederland. Het bedrijf verwerft rechten van Nederlandse producties, wat door een voorteken voor kan zijn.
Zeventig procent van het bezoekersverkeer van het Amerikaanse digitale nieuwsplatform Quartz komt van verwijzingen op sociale media. Dat vertelt oprichter en hoofdredacteur Kevin Delaney in het nieuwste nummer van Emerce, dat vrijdag op de mat ligt.
Stichting Cultuur+Ondernemen heeft het journalistieke crowdfundingplatform Yournalism te koop aangeboden. Het platform kan de eerder verstrekte lening niet meer betalen. Het platform diende als onderpand.
De digitale oplages van Nederlandse dagbladen zijn in derde kwartaal 2015 tot en met het tweede kwartaal 2016 flink toegenomen.
De nieuwe directeur boeken en entertainment van bol.com Caspar Klinkhamer overweegt om een abonnementsmodel voor e-books op te zetten. Dat laat hij weten aan Boekblad
Het digitale aandeel in de omzet van uitgeverij TMG moet komende jaren groeien van 13 procent in 2015 naar 25 procent in 2019. Dat zal CEO Geert-Jan van der Snoek vandaag aan de markt vertellen bij een strategie-update. Ook legt hij de optie in de week om TMG’s hoofdkantoor te verkopen.
Uitgeverij mo’media verandert de naam van zijn 100% stedengidsen in time to momo en voert daarmee een digitale transformatie van het portfolio door.
Vandaag is de verkiezing voor de Website van het Jaar 2016 van start gegaan. Met zo’n één miljoen stemmen per jaar is deze verkiezing al zestien jaar lang een van de grootste publieksverkiezingen van Nederland.
Bol.com brengt Lees Magazine uit, een online magazine voor boekenliefhebbers dat wordt gemaakt met mensen uit de boekenbranche.
Telegraaf Media Groep maakt morgen een nieuwe reorganisatie bekend, die ervoor moet zorgen dat de kosten met 20 procent (zo’n 125 miljoen euro) worden verlaagd. Het plan Terra Nova wordt dinsdag aan analisten gepresenteerd.
Een nieuwe Nederlandse startup, ontstaan op de Universiteit Twente, heeft meer dan 1 miljoen euro opgehaald voor de ontwikkeling van een platform voor expertsforums.