More stories

NY Times weert lezers met adblockers

Online lezers van de NY Times met adblockers worden geweerd door de krant. Het advies: neem een abonnement of schakel je adblocker uit.

Online advertising

Barnes & Noble stapt uit Britse e-bookmarkt

Barnes & Noble stopt in Engeland met de verkoop van digitale boeken onder de noemer Nook. De webshop en de app stoppen per 15 maart.

Publishing

Trinity Mirror lanceert gewoon papieren krant

Terwijl The Independent eind deze maand stopt met de papieren editie, lanceerde de Britse uitgever Trinity Mirror afgelopen week een nieuwe nationale krant op papier. De eerste in dertig jaar: New Day.

Publishing

Hoofdredacteur Nieuwe Revu naar VICE Media

VICE Media Nederland heeft voormalig adjunct-hoofdredacteur van Nieuwe Revu Casper Sikkema aangetrokken als nieuwe hoofdredacteur. Sikkema volgt Wiegertje Postma op, die een nieuwe rol krijgt als Managing Editor Europa.

Publishing

Mandy van der Wal (Talpa) leidt OTT activiteiten TMG

Mandy van der Wal gaat de zogenoemde Over The Top kanalen van de Telegraaf Media Groep (TMG) vormgeven.

Publishing

Google heft advertentieblokkade 9to5google op

Google laat de nieuwssite 9to5google voorlopig met rust. Het Amerikaanse bedrijf staakte een dezer dagen alle advertenties via zijn Doubleclick/Ad Exchange en Adsense netwerk omdat de sitenaam inbreuk zou maken op het handelsmerk van Google.

Publishing

ScribbleLive koopt ‘mediaplanner’

Technologiebedrijf ScribbeLive heeft het Duitse Scompler gekocht, een online dienst voor mediabedrijven en adverteerders om hun contentcampagnes mee te plannen.

Contentmarketing

Online kiosk Maggy nu ook op Android

De Nederlandse tijdschriften-app Maggy is voortaan ook beschikbaar voor Android-telefoons. Met de app kunnen gebruikers onbeperkt tijdschriften lezen op een smartphone voor een vast bedrag van 5,99 euro per maand.

Publishing

Maandelijks vier miljoen Nederlandse online tv-kijkers

Vier miljoen Nederlanders keken in januari online naar een uitzending die ze op televisie hadden gemist.

Analytics

Online uitgever Cheezburger verkocht

De Amerikaanse online uitgever Cheezburger, vooral bekend van komische kattenfoto’s, is verkocht aan een onbekende partij. Dat schrijft Geekwire.

Publishing

Netflix: vooral vanwege gemak en prijs

De populariteit van on-demand streamingdiensten als Netflix hangt veel minder af van de in huis geproduceerde content dan veelal wordt aangenomen. Data van Netflix laat namelijk zien dat voor 51 procent van de abonnees original content geen enkele rol speelt in de beslissing om een abonnement af te sluiten.

Publishing

PowNed binnen vijf jaar online-only omroep

Voorzitter Dominique Weesie van PowNed verwacht dat zijn omroep over vijf jaar enkel nog via internet uitzendt. Reden: bereik en kosten.

Publishing

ANP gaat werken met Facebook at Work

Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) is de eerste organisatie in Nederland die Facebook at Work officieel in gebruik neemt. De zakelijke versie van Facebook is bij het ANP vanaf 1 maart 2016 operationeel als besloten communicatie- en kennisdeelplatform voor medewerkers en freelancers.

Facebook

Pictoright overweegt bodemprocedure tegen inbreuken Blendle

De Stichting Pictroright overweegt nadere stappen nu het vorige week niet ontvankelijk is verklaard in een kort geding tegen online kiosk Blendle, De Telegraaf en De Persgroep. De collectieve beheersorganisatie vindt dat Blendle inbreuk maakt op auteursrechten van beeldmakers.

Publishing

The Independent stopt papieren editie

De Britse krant The Independent stopt met zijn papieren editie. Vanaf maart zal de krant alleen nog online beschikbaar zijn.

Publishing