More stories

Is geoblocking nog houdbaar in het huidige digitale tijdperk?

Je favoriete serie terugkijken via Uitzending Gemist als je op vakantie bent in het buitenland? Vergeet het maar! In plaats van een ontspannen avond kijk je naar een scherm met de tekst: ‘Het is niet toegestaan om deze aflevering vanaf uw huidige geografische locatie te bekijken’. Waarom wordt het kijken van deze Nederlandse content onmogelijk gemaakt en mag dat überhaupt?

Publishing

Gebruik mobiele internet neemt verder toe

Het gebruik van het mobiele internet stijgt dit jaar wereldwijd met 28 procent, verwacht Zenith Media. En dat gaat ten koste van ander mediagebruik, met name desktop.

Publishing

Iedereen wordt live-reporter met de NUlive app

NU.nl zette zijn NUlive app in om de Amstel Gold Race live te filmen: “We vroegen mensen om met de app te filmen. Onze redactie zat er tussen om een kwaliteitscheck te doen en de regie in handen te houden”, vertelt Charlotte Nijs, Manager Branded Content bij NU.nl.

Publishing

Onderzoek naar mediacluster in Spoorzone Tilburg

De gemeente Tilburg, Fontys Hogescholen, Tilburg University en het ROC gaan kijken of ze samen een centrum voor digitale media […]

Publishing

Gossipblog Gawker failliet na rechtszaak

Gawker Media is failliet. Het omstreden Amerikaanse gossipblog is ten onder gegaan aan de publicatie van een sekstape waarop worstelicoon Hulk Hogan met de vriendin van zijn beste vriend is te zien.

Publishing

‘Internetreclame in Nederland groeit een miljard euro’

De uitgaven aan internetreclame groeien de komende vijf jaar met gemiddeld tien procent, oftwel: met een miljard euro. Een nieuw rapport van PwC laat zien dat uitgevers van boeken, kranten en consumentenbladen jaren van krimp gaan zien.

Online advertising

Internet, out of home en bioscoop voeren mediabestedingen aan

Internet, out of home en bioscoop waren de snelste groeiers bij de netto mediabestedingen in Nederland in 2015. Met een minimale daling van 0,1 procent eindigden de bestedingen op vrijwel exact hetzelfde niveau als in 2014, namelijk 4,62 miljard euro. In absolute bestedingen bedroeg de daling 7 miljoen euro.

Publishing

RTL steekt Buienradar in het nieuw

Hetzelfde maar toch anders, is de korte beschrijving van het vernieuwde Buienradar.nl. RTL nam Nederlands meest geraadpleegde weersite op de schop.

Publishing

Nieuwe afspraken over digitale erfgoedcollecties

Al meer dan 53 miljoen kunstwerken, boeken, muziek- en archiefstukken zijn voor iedereen online te bekijken via het platform Europeana. Dinsdag hebben de Europese ministers voor Cultuur unaniem afspraken gemaakt zodat die digitale erfgoedcollecties nog beter kunnen worden gevonden en gebruikt.

Publishing

Bram Koster en Thomas van Manen gaan Marketingfacts leiden

Bram Koster en Thomas van Manen nemen per 1 juni de dagelijkse leiding van Marketingfacts op zich. Zij nemen de plaats in van Emile Peters, die wel als aandeelhouder betrokken blijft.

Publishing

Zakelijk platform NRC Q definitief uit de lucht

NRC stopt in zijn geheel met het zakelijk platform NRC Q. De website was al niet meer in de lucht.

Publishing

Telegraaf: Nog dit jaar twee ‘tv-kanalen’

Uitgever TMG wil nog dit jaar twee OTT-kanalen, ‘televisie buiten de kabel om’ lanceren: een over nieuws en een over sport. Adverteerders mogen drie maanden meedraaien om ervaring op te doen.

Video

Sanoma lanceert online tv-zender Libelle TV

Libelle presenteert vandaag op de Libelle Zomerweek de lancering van zijn online tv-zender Libelle TV.

Video

Value8 vergroot belang in IEX Group

Het beursgenoteerde investeringsbedrijf Value8 vergroot zijn belang in IEX Group van 49 tot 56 procent.

Publishing

Digital Marketing Live! uitgelicht: Nu.nl

Nu.nl wordt persoonlijker. De nieuwssite van Sanoma houdt tegenwoordig steeds vaker rekening met de locatie van de bezoeker. De toekomst is dat Nu.nl 2,7 miljoen verschillende voorpagina’s gaat maken.

Publishing