More stories

Samenwerking Blendle en Universiteit van Amsterdam

Het Instituut voor Informatica van de UvA starten een onderzoeksproject met digitale nieuwskiosk Blendle. Er wordt gewerkt aan het optimaliseren van de zoek- en aanbevelingsopties van het aanbod.

Publishing

Aanmelding Website van het Jaar open voor wildcards

De verkiezingen voor Website van het Jaar beginnen na de zomervakantie en wie wil meedingen naar een nominatie kan zijn site nu aanmelden.

Publishing

Tekstadvertenties goed voor helft mediabestedingen

Een aanzienlijk deel van de netto mediabestedingen in Nederland van 4,62 miljard euro gaat naar tekstadvertenties, zo’n 2,5 miljard euro. Dat blijkt uit een analyse van de netto mediabestedingen die Nielsen binnenkort zal publiceren in het Jaarrapport Netto Mediabestedingen 2015.

Publishing

Strategische samenwerking TMG en Talpa loopt vertraging op

De strategische samenwerking op het gebied van radio, tv en internet televisie tussen TMG en Talpa loopt vertraging op. Dat hebben beide partijen vorige week bekend gemaakt.

Publishing

KPN houdt rechten Digitenne tot 2030

KPN blijft zeker tot februari 2030 digitale televisie uitzenden via de ether. Het Agentschap Telecom heeft de Digitennelicentie verlengd.

Publishing

Duitse uitgevers weer naar de rechter om Google News

Verschillende Duitse krantenuitgevers, waaronder Axel Springer, gaan in beroep tegen het besluit van de kartelkamer in Berlijn over een vergoeding van hun content door Google.

Publishing

Dutch Cloud lanceert cloudversie van beeldbank

Dutch Cloud lanceert, naar eigen zeggen als eerste, een kant-en-klare FotoWare-as-a-Service oplossing voor uitgevers, mediabedrijven en marketeers.

Web-design

Telegraaf publiceert video-app voor Apple TV

De Telegraaf zet het eerste stapje in de uitrol van zijn vooral veelbesproken over the top-videostrategie. De uitgever publiceert een app voor Apple TV.

Publishing

In enkele stappen het CMS aan Instant Articles gekoppeld

Dit voorjaar maakte Facebook de zogenaamde Instant Articles voor iedereen beschikbaar. Nadat eerder bedrijven als Buzzfeed en The New York Times al mochten proeven aan dit nieuwe format voor artikelen, kan nu iedere uitgever of site aan de slag. Menig CMS is er al op voorbereid. De stap om ermee te starten is dus klein.

CMS

WijLimburg.nl naar Media Groep Limburg

Media Groep Limburg (MGL) heeft het ondernemersplatform WijLimburg.nl overgenomen. Het platform wordt onderdeel van Limburg Onderneemt.

Publishing

Is geoblocking nog houdbaar in het huidige digitale tijdperk?

Je favoriete serie terugkijken via Uitzending Gemist als je op vakantie bent in het buitenland? Vergeet het maar! In plaats van een ontspannen avond kijk je naar een scherm met de tekst: ‘Het is niet toegestaan om deze aflevering vanaf uw huidige geografische locatie te bekijken’. Waarom wordt het kijken van deze Nederlandse content onmogelijk gemaakt en mag dat überhaupt?

Publishing

Gebruik mobiele internet neemt verder toe

Het gebruik van het mobiele internet stijgt dit jaar wereldwijd met 28 procent, verwacht Zenith Media. En dat gaat ten koste van ander mediagebruik, met name desktop.

Publishing

Iedereen wordt live-reporter met de NUlive app

NU.nl zette zijn NUlive app in om de Amstel Gold Race live te filmen: “We vroegen mensen om met de app te filmen. Onze redactie zat er tussen om een kwaliteitscheck te doen en de regie in handen te houden”, vertelt Charlotte Nijs, Manager Branded Content bij NU.nl.

Publishing

Onderzoek naar mediacluster in Spoorzone Tilburg

De gemeente Tilburg, Fontys Hogescholen, Tilburg University en het ROC gaan kijken of ze samen een centrum voor digitale media […]

Publishing

Gossipblog Gawker failliet na rechtszaak

Gawker Media is failliet. Het omstreden Amerikaanse gossipblog is ten onder gegaan aan de publicatie van een sekstape waarop worstelicoon Hulk Hogan met de vriendin van zijn beste vriend is te zien.

Publishing