Uitgever stedengidsen maakt digitale omslag
Uitgeverij mo’media verandert de naam van zijn 100% stedengidsen in time to momo en voert daarmee een digitale transformatie van het portfolio door.
Uitgeverij mo’media verandert de naam van zijn 100% stedengidsen in time to momo en voert daarmee een digitale transformatie van het portfolio door.
Vandaag is de verkiezing voor de Website van het Jaar 2016 van start gegaan. Met zo’n één miljoen stemmen per jaar is deze verkiezing al zestien jaar lang een van de grootste publieksverkiezingen van Nederland.
Bol.com brengt Lees Magazine uit, een online magazine voor boekenliefhebbers dat wordt gemaakt met mensen uit de boekenbranche.
Telegraaf Media Groep maakt morgen een nieuwe reorganisatie bekend, die ervoor moet zorgen dat de kosten met 20 procent (zo’n 125 miljoen euro) worden verlaagd. Het plan Terra Nova wordt dinsdag aan analisten gepresenteerd.
Een nieuwe Nederlandse startup, ontstaan op de Universiteit Twente, heeft meer dan 1 miljoen euro opgehaald voor de ontwikkeling van een platform voor expertsforums.
Internetdrukkerijen zijn momenteel een belangrijke groeimarkt in de grafische sector. Doordat deze drukkerijen over een uiterst efficiënt productieproces beschikken, kunnen zij opdrachten snel en tegen lage prijzen realiseren. Dat concludeert ABN Amro in een studie van de drukkerijbranche.
De EU onderzoekt momenteel of er een lager BTW tarief kan komen voor digitale uitgeefproducten. Ook uitgevers zijn hierover bevraagd. Dat meldt NDP nieuwsmedia, de Nederlandse brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven.
De Amerikaanse versie van The Guardian moet afslanken. Zo’n dertig procent van het personeel wordt op straat gezet. Reden: Facebook zou vorig jaar 27 miljoen dollar aan digitale advertentie-omzet hebben weggesnoept.
Hackastory organiseert op verzoek van internationale media organisaties hackathons waarbij ontwerpers, ontwikkelaars en journalisten samen nieuwe digitale concepten maken. Albertine Piels in gesprek met Fast Moving Targets.
Z24 heeft vandaag de Nederlandse editie van Business Insider gelanceerd. De samenwerking met de Amerikaanse uitgave was afgelopen zomer al aangekondigd. Adverteerders kunnen onder meer gebruik maken van BI Studios, een eigen afdeling voor content marketing.
In de afgelopen maanden is het produceren van boeken via print on demand bij CB (Centraal Boekhuis) explosief gestegen. Deze groei komt met name door educatieve en wetenschappelijke uitgevers die met print on demand studieboeken snel kunnen leveren aan het begin van het studiejaar.
Mobiele bureau aFrogleap gaat al het creatieve en designwerk voor NU.nl doen. Het eerste resultaat van die samenwerking is de lancering van de nieuwe app voor NUsport.
Televisie levert niet meer het massapubliek dat adverteerders willen omdat het jonge publiek afhaakt en online kijkt. Zenders en adverteerders moeten het bereiksgat aanvullen met programmatic maar doen dat slechts mondjesmaat, aldus een nieuw onderzoek van Forrester Research.
De Persgroep Online wordt met de overname van Hardware.info eigenaar van de twee grootste techsites van Nederland. De uitgever was al eigenaar van Tweakers.
33 procent van de abonnees van het FD lezen het ochtendblad online. Op basis van bruto bereik is het percentage digitale lezers 45 procent. Dat is het hoogste percentage van alle landelijke dagbladen in Nederland.