Arjan van Oosterhout hoofdredacteur Twinkle
Arjan van Oosterhout wordt de nieuwe hoofdredacteur van Twinkle, een vaktitel van BBP Media. Hij volgt Marieke Verdonk op, die vanaf de start van Twinkle de redactionele leiding had.
Arjan van Oosterhout wordt de nieuwe hoofdredacteur van Twinkle, een vaktitel van BBP Media. Hij volgt Marieke Verdonk op, die vanaf de start van Twinkle de redactionele leiding had.
TMG en Talpa hebben nadere afspraken gemaakt over hun eerder aangekondigde samenwerking. Digitalisering van content en distributie zal daarbij een hoofdrol gaan spelen, waarbij de radiomerken zullen evolueren naar ‘interactieve muziekmerken’.
Hoofdredacteur Marieke Verdonk van e-commercevakblad Twinkle heeft uitgeverij BBP verlaten.
Bijna veertig procent van de Nederlandse huishoudens heeft een televisie met een internetverbinding erin. Connected tv’s zijn de enige elektronica die nog steeds een opmars maken in de huiskamers.
De Persgroep lanceert Topics, een online dienst waarbij abonnees toegang krijgen tot alle stukken uit de kranten van de uitgever. Het idee is dat onderwerpen centraal staan, niet de afzender van de artikelen.
Bijna een kwart van de uitgaven aan tv-reclame in Duitsland is afkomstig van internetbedrijven, overwegend e-commercepartijen. In het eerste half jaar van 2016 waren reissites de grootste besteders.
De BTW op elektronische boeken in België wordt verlaagd naar 6 procent. De Kamercommissie Financiën heeft woensdag daartoe unaniem een voorstel goedgekeurd.
De Nederlandse consument gaat komende jaren aanmerkelijk meer uitgesteld tv-kijken. De verhouding stijgt van nu 7 procent van de kijktijd naar 25 procent in 2025, aldus een nieuw onderzoek van ABN Amro.
De Nederlandse specialist in mondiale gameanalytics Newzoo lanceert een nieuw product. Dat verbreedt de expertise naar mobiele marketing in het algemeen, met een bereik van 2 miljard mobiele toestellen.
De Nederlandse commerciële en publieke omroepen zien het bereik van hun uitzendinggemistdiensten van maand op maand dalen. SBS is hekkensluiter en blijkt met niet een programma de top 10 te kunnen halen.
Remco Bos, oud CEO van Hyves, is commercieel directeur geworden van jongerenmerk VICE Media.
MagBoox lanceert een leesmap in de vorm van een iPhone- en iPad-app. Voor 4,99 euro per maand hebben lezers onbeperkt toegang tot een ‘groeiend aanbod van boeken en tijdschiften’.
Google heeft Anvato overgenomen, een Amerikaanse specialist in videostreaming. Tv-bedrijven gebruiken de dienst voor live-streams, editing en om online geld te verdienen.
Het gaat hard met online video in ons land. Nederlanders keken er in 2015 maar liefst 105 minuten per dag naar, tegenover 178 minuten reguliere tv. Een stijging van 60 procent ten opzichte van een jaar eerder (65 minuten).
In de landen om ons heen zijn ze onmiskenbaar bezig aan een onstuitbare opmars: de content recommendation netwerken. Vooraanstaande uitgevers als Time, CNN, Washington Post, AOL en Die Welt weten wel raad met de intelligente content widgets van Outbrain, Taboola en Revcontent. Omdat ze van toegevoegde waarde zijn voor hun titels, lezers en adverteerders. Toch moeten we het in Nederland zonder dit veelbelovende contentpromotie-instrument stellen. Waarom eigenlijk?