Remco Bos (Hyves) naar VICE Media
Remco Bos, oud CEO van Hyves, is commercieel directeur geworden van jongerenmerk VICE Media.
Remco Bos, oud CEO van Hyves, is commercieel directeur geworden van jongerenmerk VICE Media.
MagBoox lanceert een leesmap in de vorm van een iPhone- en iPad-app. Voor 4,99 euro per maand hebben lezers onbeperkt toegang tot een ‘groeiend aanbod van boeken en tijdschiften’.
Google heeft Anvato overgenomen, een Amerikaanse specialist in videostreaming. Tv-bedrijven gebruiken de dienst voor live-streams, editing en om online geld te verdienen.
Het gaat hard met online video in ons land. Nederlanders keken er in 2015 maar liefst 105 minuten per dag naar, tegenover 178 minuten reguliere tv. Een stijging van 60 procent ten opzichte van een jaar eerder (65 minuten).
In de landen om ons heen zijn ze onmiskenbaar bezig aan een onstuitbare opmars: de content recommendation netwerken. Vooraanstaande uitgevers als Time, CNN, Washington Post, AOL en Die Welt weten wel raad met de intelligente content widgets van Outbrain, Taboola en Revcontent. Omdat ze van toegevoegde waarde zijn voor hun titels, lezers en adverteerders. Toch moeten we het in Nederland zonder dit veelbelovende contentpromotie-instrument stellen. Waarom eigenlijk?
Het Instituut voor Informatica van de UvA starten een onderzoeksproject met digitale nieuwskiosk Blendle. Er wordt gewerkt aan het optimaliseren van de zoek- en aanbevelingsopties van het aanbod.
De verkiezingen voor Website van het Jaar beginnen na de zomervakantie en wie wil meedingen naar een nominatie kan zijn site nu aanmelden.
Een aanzienlijk deel van de netto mediabestedingen in Nederland van 4,62 miljard euro gaat naar tekstadvertenties, zo’n 2,5 miljard euro. Dat blijkt uit een analyse van de netto mediabestedingen die Nielsen binnenkort zal publiceren in het Jaarrapport Netto Mediabestedingen 2015.
De strategische samenwerking op het gebied van radio, tv en internet televisie tussen TMG en Talpa loopt vertraging op. Dat hebben beide partijen vorige week bekend gemaakt.
KPN blijft zeker tot februari 2030 digitale televisie uitzenden via de ether. Het Agentschap Telecom heeft de Digitennelicentie verlengd.
Verschillende Duitse krantenuitgevers, waaronder Axel Springer, gaan in beroep tegen het besluit van de kartelkamer in Berlijn over een vergoeding van hun content door Google.
Dutch Cloud lanceert, naar eigen zeggen als eerste, een kant-en-klare FotoWare-as-a-Service oplossing voor uitgevers, mediabedrijven en marketeers.
De Telegraaf zet het eerste stapje in de uitrol van zijn vooral veelbesproken over the top-videostrategie. De uitgever publiceert een app voor Apple TV.
Dit voorjaar maakte Facebook de zogenaamde Instant Articles voor iedereen beschikbaar. Nadat eerder bedrijven als Buzzfeed en The New York Times al mochten proeven aan dit nieuwe format voor artikelen, kan nu iedere uitgever of site aan de slag. Menig CMS is er al op voorbereid. De stap om ermee te starten is dus klein.
Media Groep Limburg (MGL) heeft het ondernemersplatform WijLimburg.nl overgenomen. Het platform wordt onderdeel van Limburg Onderneemt.