More stories

NuJij krijgt doorstart met kloon

Discussieplatform NuJIJ krijgt een doorstart, al heeft uitgever Sanoma er niets meer meer mee te maken. Ontwerpbureau SN Web heeft in korte tijd een kloon ontwikkeld onder de noemer Nieuwskoerier.nl. Sinds deze week worden er ook advertenties verkocht.

Publishing

ScribbleLive koopt SEO-specialist

Technologiebedrijf ScribbleLive, gespecialiseerd in contentmarketing en -publicatie, koopt de Engelse SEO-specialist Linkdex.

Contentmarketing

NY Times staakt jongerenapp, gaat voor social media

De mobiele app NYT Now wist afgelopen twee jaar niet aan te slaan onder de jeugd. De krant trekt de stekker er nu uit en richt zich op de plekken waar jonger publiek sowieso komt: Twitter en Facebook.

Publishing

Tweakers: ‘Profijt van selectief reclamebeleid’

Techsite Tweakers.net hanteert een selectief reclamebeleid. Veel bannerruimte blijft bewust onverkocht, de technische eisen aan advertenties zijn strenger dan het IAB-beleid en de afhankelijkheid van reclame-inkomsten loopt steeds meer terug.

Online advertising

NOS verslaat eigen online records met Rio 2016

De digitale verslaggeving van de Olympische Spelen in Brazilië breekt records bij de NOS. Zowel de sportsite als de sectie met algemeen nieuws scoort miljoenen kijkers.

Publishing

Failliet Gawker Media naar Univision

Univision heeft naar verluidt 135 miljoen dollar betaald voor het failliette Gawker Media. Oprichter Nick Denton bevestigde de overname van de omstreden roddelsite.

Publishing

‘Weinig groei bereik Nederlandse reissites’

Reissites vertonen weinig groei meer in het aantal bezoekers dat ze verwerken, aldus nieuw onderzoek van marktvorser comScore.

Travel

Blendle heeft 1 miljoen geregistreerde gebruikers

De Nederlandse krantenkiosk Blendle claimt 1 miljoen geregistreerde gebruikers, in zowel binnen- als buitenland. Het aantal actieve gebruikers ligt echter een stuk lager, ‘enkele honderd duizenden’.

Publishing

Arianne Huffington weg bij The Huffington Post

Arianne Huffington legt haar functie als hoofdredacteur bij The Huffington Post neer. Ze wil zich gaan richten op een gezondheidsstartup Thrive Global.

Publishing

Nu.nl trekt stekker uit Nujij

Nujij, het platform van Nu.nl voor het delen van nieuws, gaat na jaren verdwijnen. Dat maakt de nieuwssite vandaag bekend. Met Facebook en Twitter is het makkelijker geworden om content te delen en daarop te reageren, aldus Nu.nl. Een aparte site voor het delen van het nieuws is niet meer nodig.

Publishing

Bots gaan nieuws verspreiden

Het Berlijnse Spectrm ziet chatapps als het toekomstige nieuwsmedium. Het bedrijf gaat bots inzetten voor de verspreiding van nieuws via Facebook Messenger, Slack en Telegram.

Publishing

Blendle neemt Paper over van Persgroep

Blendle neemt Paper over van Persgroep Nederland. Met die app hebben consumenten voor 5,95 euro per maand toegang tot de ‘beste artikelen’ uit de Volkskrant, Trouw, Het Parool en regionale dagbladen als Tubantia, De Gelderlander en Eindhovens Dagblad.

Publishing

Oprichter Gawker persoonlijk failliet

Nick Denton, de oprichter van de Amerikaanse roddelsite Gawker, is nu ook persoonlijk failliet. Inmiddels zouden er twee serieuze kandidaten zijn om de site over te nemen.

Publishing

Z24 Media haalt Business Insider naar Nederland

Z24 heeft de rechten verworven van het Amerikaanse zakelijke platform Business Insider. En dat wordt ook de naam waaronder dit najaar Z24 verder gaat.

Publishing

Boek krijgt een nieuwe definitie in de wet

De Nederlandse wetgever heeft het begrip ‘boek’ aangepast nu er steeds meer elektronische varianten komen.

Publishing