More stories

Nieuwe commercieel directeur voor e-book platform Elly’s Choice

Nathan Hull wordt commercieel directeur van het Nederlandse e-book platform Elly’s Choice. De bedoeling is dat er een nieuw internationaal platform wordt opgezet, al zijn details daarover nog niet bekend.

Publishing

Ook Flipboard voortaan ‘programmatic’

Ook elektronisch tijdschrift Flipboard biedt zijn advertentieruimte voortaan geautomatiseerd aan. Daarbij krijgt het bedrijf hulp van Rubicon Project.

Programmatic

Gratis e-books lezen in Newyorkse metro

Uitgeverij Penguin Random House is een samenwerking aangegaan met vervoersmaatschappij New York MTA. Mensen die per metro reizen kunnen de komende maanden via wifi gratis e-books lezen.

Publishing

Van e-mail tot mediamerk: uitgevers groeien met curatie

Uitgevers herontdekken e-mail om een jong publiek te bereiken. Menig inbox wordt overspoeld door al dan niet gepersonaliseerde e-mailmarketing van uitgevers. Door bijvoorbeeld content te cureren hopen die uiteindelijk de lezersbetrokkenheid te verg

E-mailmarketing

Bladenkiosk eLinea krijgt doorstart bij Audax

Uitgever Audax neemt het failliete eReaders Groep en online bladenkiosk eLinea over. Curator Jan Joost Wittekamp is akkoord.

Publishing

EU wil reikwijdte naburige rechten uitbreiden naar online nieuws

De EU wil de naburige rechten die gelden voor muzikanten, platenmaatschappijen en omroepen uitbreiden naar online nieuws. Dat zou kunnen betekenen dat Google en Facebook straks een vergoeding moeten betalen voor nieuwssamenvattingen.

Publishing

Britse dagbladen verliezen steeds meer geld aan online media

Platforms met nieuws zoals Google News, Facebook en Twitter kosten Britse dagbladen dit jaar alleen al 500 miljoen pond aan inkomsten, zo blijkt uit berekeningen van OC&C Strategy Consultants.

Publishing

NuJij krijgt doorstart met kloon

Discussieplatform NuJIJ krijgt een doorstart, al heeft uitgever Sanoma er niets meer meer mee te maken. Ontwerpbureau SN Web heeft in korte tijd een kloon ontwikkeld onder de noemer Nieuwskoerier.nl. Sinds deze week worden er ook advertenties verkocht.

Publishing

ScribbleLive koopt SEO-specialist

Technologiebedrijf ScribbleLive, gespecialiseerd in contentmarketing en -publicatie, koopt de Engelse SEO-specialist Linkdex.

Contentmarketing

NY Times staakt jongerenapp, gaat voor social media

De mobiele app NYT Now wist afgelopen twee jaar niet aan te slaan onder de jeugd. De krant trekt de stekker er nu uit en richt zich op de plekken waar jonger publiek sowieso komt: Twitter en Facebook.

Publishing

Tweakers: ‘Profijt van selectief reclamebeleid’

Techsite Tweakers.net hanteert een selectief reclamebeleid. Veel bannerruimte blijft bewust onverkocht, de technische eisen aan advertenties zijn strenger dan het IAB-beleid en de afhankelijkheid van reclame-inkomsten loopt steeds meer terug.

Online advertising

NOS verslaat eigen online records met Rio 2016

De digitale verslaggeving van de Olympische Spelen in Brazilië breekt records bij de NOS. Zowel de sportsite als de sectie met algemeen nieuws scoort miljoenen kijkers.

Publishing

Failliet Gawker Media naar Univision

Univision heeft naar verluidt 135 miljoen dollar betaald voor het failliette Gawker Media. Oprichter Nick Denton bevestigde de overname van de omstreden roddelsite.

Publishing

‘Weinig groei bereik Nederlandse reissites’

Reissites vertonen weinig groei meer in het aantal bezoekers dat ze verwerken, aldus nieuw onderzoek van marktvorser comScore.

Travel

Blendle heeft 1 miljoen geregistreerde gebruikers

De Nederlandse krantenkiosk Blendle claimt 1 miljoen geregistreerde gebruikers, in zowel binnen- als buitenland. Het aantal actieve gebruikers ligt echter een stuk lager, ‘enkele honderd duizenden’.

Publishing