Google betreedt recruitmentmarkt met Google Hire
Google stapt in de recruitmentmarkt met Google Hire. De voorpagina staat al live, de dienst zelf werkt nog niet.
Google stapt in de recruitmentmarkt met Google Hire. De voorpagina staat al live, de dienst zelf werkt nog niet.
Vanaf september 2019 kun je bij Hogeschool Utrecht (HU) een master volgen in ‘people analytics’. People analytics gebruikt technologie, gedragswetenschap en data bij human resource management.
Met enorme hoeveelheden data binnen handbereik is het de kunst om te ontdekken welke data je het beste kunt gebruiken en hoe je deze kunt inzetten in je recruitmentstrategie. Indeed verzamelt dagelijks 6 terabytes aan data om inzicht te krijgen in de marktomstandigheden in jouw wervingsgebieden. Anouk Kon vertelt er donderdag meer over op Emerce eRecruitment.
PlaytoWork zet serious gaming in als middel voor werving en selectie en als succesvolle gedragsvoorspeller voor een baan of stage. Een soort van Monsterboard, Jobbird of Nationale Vacaturebank 10.0, maar dan heel anders. Het initiatief richt zich specifiek op (net) afgestudeerde MBO-ers die op zoek zijn naar baan. Max Boodie, die zijn sporen verdiende bij adviesbureau Berenschot en detacheerder DPA, spreekt namens PlaytoWork op 6 april op Emerce eRecruitment.
Komende donderdag organiseert Emerce wederom Emerce eRecruitment in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam, hét jaarlijkse evenement over online innovaties voor professionals in recruitment. Dus hebben we maar eens een infographic geselecteerd die betrekking heeft op banen: hoe schrijf je de ideale banenadvertentie? Acht tips van Headway Capital.
Amsterdam blijft een aantrekkelijke stad voor techwerkers. In een lijst van 22 meest aantrekkelijke steden deelt Amsterdam samen met Londen de vierde plaats, direct onder Austin, San Francisco en New York.
Seedlink, een Chinese scale-up met Nederlandse mede-oprichter, groeit. Na succes in eigen land wordt de AI-technologie die het recruitmentproces moet veranderen, internationaal vermarkt. Mede-oprichter Rina Joosten-Rabou over groeien in China: “Voor startups is dit een laboratorium.”
Bedrijven investeren flink in de werving, selectie, on-boarding en training van nieuwe medewerkers. ‘Bad hires’ zijn mede daardoor een behoorlijk grote kostenpost. Hoe voorkom je dat de nieuwste aanwinst in no time ergens anders aan de slag gaat?
Honeypot is een platform speciaal bedoeld voor ontwikkelaars. Voor deze groep werkzoekenden voldoen bestaande vacaturesites eigenlijk niet. Jelle Groot is nu verantwoordelijk voor het opzetten en uitbouwen van Honeypot in de Nederlandse markt. Hij spreekt 6 april op Emerce eRecruitment.
Recruitz.io, een Amsterdams bedrijf dat werkgevers helpt met hun vacaturecampagnes aan de hand van zelflerende software, krijgt een investering van 2 miljoen euro.
Onlangs was weer de dag waarop de winnaars van #MIR2016 moesten bewijzen niet alleen populair te zijn, maar dat zij ook een visie op het vak van recruiter hebben. In de Kleine Salon van het sfeervolle Huize Frankendael hebben de winnaars van de verkiezing tot ‘Meest Invloedrijke Recruiter 2016’ een rondetafelgesprek gehouden over de Recruitment Trends voor 2017 en de gevolgen daarvan voor de competenties van de Recruiter.
Kajsa Ollongren, wethouder en locoburgemeester van Amsterdam, heeft vrijdag de Amsterdam School of Data Science officieel geopend. Het nieuwe samenwerkingsverband van de Universiteit van Amsterdam, Vrije Universiteit en Hogeschool van Amsterdam moet het nijpende tekort aan datawetenschappers op de arbeidsmarkt terugdringen.
Hilversum Media Campus, NHTV, MediaMonks en HKU starten met de VR Academy. Deze relatief nieuwe technologie biedt volgens de deelnemende bedrijven enorme marktkansen voor de creatieve industrie, ook op internationaal niveau. Donderdag 23 maart is de eerste training gestart in Old School Projects in Hilversum.
Zoals een kind legoblokjes stapelt tot een grote toren, zo kunnen klanten van Homerun hun ‘werken bij-website’ of vacatures in elkaar zetten. Willem van Roosmalen – medeoprichter van Homerun – vertelt hoe elk blokje een optie biedt om vacatures zo persoonlijk, authentiek en uitnodigend te maken dat de juiste sollicitanten aanschuiven.
Voor recruiters is het tegenwoordig niet alleen een uitdaging om talent binnen te halen, maar ook om ervoor te zorgen dat ze aan boord blijven. Hoe zorg je er als bedrijf voor dat je gevonden wordt door zowel actieve als latente banenzoekers?