More stories

‘Het traditionele webbureau verdwijnt’

Het traditionele webbureau met een beperkt aantal diensten verliest in rap tempo terrein. Verreweg de meeste Nederlandse webbureaus profileren zich tegenwoordig als fullservice bureau. Dit komt naar voren uit een onderzoek dat in opdracht van managed hostingprovider True is uitgevoerd door marktonderzoekbureau The METISfiles.

Hosting

Advertentie duidt op naderende beursgang Spotify

De beursgang van het Zweedse muziekbedrijf Spotify lijkt weer een tikkeltje dichterbij gekomen nu het een expert zoekt die het benodigde papierwerk moet voorbereiden. Dezelfde personeelsadvertentie verscheen ook al eens in februari, maar werd toen ingetrokken.

Entertainment

Lumesse en Cammio samen in videorecruitment

Europees videorecruitment-platform Cammio en aanbieder van oplossingen voor talentacquisitie en –management Lumesse, gaan samenwerken op het gebied van videorecruitment. Dat hebben beide bedrijven gisteren aangekondigd.

Recruitment

Europese bootcamp voor datawetenschappers

Het Britse recruitmentbedrijf Pivigo en advieskantoor KPMG zetten gezamenlijk een bootcamp voor datawetenschappers op. Het Europese programma S2DS – Science to Data Science – koppelt zo’n 85 studenten aan commerciële bedrijven.

Analytics

Eén CV voor meerdere vacatureplatformen

Company You laat werkzoekenden voortaan nog maar in één omgeving een CV aanmaken, waarna ze het onder de aandacht kunnen worden gebracht binnen diverse vacatureplatformen. Voor de exploitatie is Company You door bemiddeling van Business.nl een samenwerkingsverband aangegaan met HRMatches.

Recruitment

Verdienen aan apps blijft lastig

Je brood verdienen met apps in een App Store is maar voor een kleine groep geluksvogels weggelegd. Dat blijkt uit een rondvraag van Developer Economics bij meer dan tienduizend ontwikkelaars in 137 landen. Bijna een kwart verdient honderd tot duizend dollar per maand, nog een kwart minder dan 100 dollar. En 28 procent verdient helemaal niets.

Mobile

Zzp’er haalt opdracht steeds vaker online binnen

Zzp’ers halen hun opdrachten steeds vaker online binnen: bij 50,9 procent van de opdrachten heeft de zzp’er online het eerste contact gelegd – via digitale netwerken als LinkedIn, een online marktplaats of de website van de opdrachtgever zelf. Dat blijkt uit onderzoek van de ZZP Barometer in opdracht van Yacht onder 1.044 zzp’ers in Nederland.

Recruitment

Infographic: verbeter je LinkedIn profiel

Sociale media adviseurs Link Humans geven tien tips met betrekking tot je LinkedIn-profiel, het uithangbord voor potentiele werkgevers. Let bijvoorbeeld op het gebruik van de juiste trefwoorden, wees niet bang voor details en sluit je aan bij relevante groepen om je expertises te benadrukken.

Recruitment

HROffice lanceert Kandidatenbinder

HROffice heeft de Kandidatenbinder gelanceerd, een optie om automatische mailings te versturen of campagnematig contact te onderhouden met kandidaten die niet meteen worden geselecteerd.

Recruitment

LinkedIn stopt met sollicitatie plugin

LinkedIn stopt per 1 augustus met haar plugin Apply with LinkedIn. Daardoor komt circa 25 procent van de recruitmentsites op korte termijn in de problemen. Met die plugin knop kon eenvoudig met het LinkedIn profiel gesolliciteerd kon worden.

Recruitment

Passie doorslaggevende factor bij het aannemen van een creatief

Passie is de doorslaggevende factor bij het aannemen van een creatief, zowel bij het beoordelen op persoonlijkheid als bij de beoordeling van het portfolio en CV. Dit is de uitkomst van een onderzoek van Aquent, intermediair voor creatieve, marketing- en digitale specialisten.

Creative

De beste tijden om vacatures op social media te delen

Social media speelt inmiddels een belangrijke rol in de arbeidscommunicatiestrategie. Een goed startpunt voor een social recruitment-campagne. Hoe gerichter je berichten post, hoe beter de respons. Brand Engineers zocht uit wat de beste tijdens zijn om berichten op verschillende sociale platformen te plaatsen.

Recruitment

Huawei en UvA lanceren programma voor interculturele branchekennis

De Chinese ICT-dienstverlener Huawei start in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam het eerste ‘Telecom Seeds for the Future’-programma in Nederland. Studenten krijgen daarmee de ‘unieke mogelijkheid’ om hun vaardigheden en branchekennis in de ICT te bevorderen en tegelijkertijd ervaring op te doen met intercultureel werken.

Recruitment

Ook recruitment ontdekt Big Data

Recruitment zal in de toekomst steeds meer afhankelijk worden van Big Data. Diverse bedrijven bieden al diensten aan waarbij in grote hoeveelheden gegevens naar de juiste kandidaat wordt gezocht.

Analytics

Axel Springer koopt Britse banensite

Uitgeverij Axel Springer breidt zijn positie op de Europese markt voor online vacaturebemiddelingen uit met de overname van het Engelse Jobsite.

Online advertising