Criteo sluit strategisch pact Microsoft Advertising
Technologiebedrijven Criteo en Microsoft sluiten een strategische samenwerking op het terrein van retailmedia.
Technologiebedrijven Criteo en Microsoft sluiten een strategische samenwerking op het terrein van retailmedia.
Bol.com voegt twee nieuwe typen rapportages toe aan het API-dashboard van zijn reclameproducten. Adverteerders kunnen nauwkeuriger het rendement berekenen van hun reclamebudget.
Retailmedia als reclamevehikel is nog niet interessant voor bereiksdoelstellingen, vertelt Thijs van de Heuvel van GroupM tegen Emerce TV. Het is te duur.
Sponsored product-campagnes leveren bij Jumbo een gemiddelde ROAS van 5,5 op, zo blijkt uit cijfers van het supermarktbedrijf. Ondertussen gaat de aandacht uit naar onder andere non-endemisch adverteren en instore- schermen binnen productcategorieën.
Dentsu Benelux lanceert, na drie intensieve jaren aan (internationale) voorbereiding met diverse klanten, RetailMedia Solutions. Dit programma maakt RetailMedia integraal onderdeel van een mediastrategie, de planning en inkoop bij alle teams binnen dentsu.
De 12,5 miljoen klanten van Bol zien 38 miljoen producten op het platform. De 50.000 partners van Bol willen dat […]
Al acht jaar is bol actief bezig met retailmedia. Wat ooit als een zijproject startte, is vandaag de dag uitgegroeid […]
Voor zuivelproducenten is retailmedia een spel dat al decennialang wordt gespeeld. Met de komst van nieuwe digitale proposities binnen dit […]
Zuivelcoöperatie Arla Foods is wereldwijd actief met tal van producten en merken. In Nederland is het bedrijf een snelgroeiende speler […]
Grote internationale techbedrijven zoals Amazon, Google en Facebook hebben een aanzienlijke invloed op de retailmedia-industrie, door hun geavanceerde technologieën en […]
Retailers lijken als publisher of exploitant goud in handen te hebben als het gaat om retailmedia, maar is dat ook […]
Retailmedia is een discipline die snel verandert. De gemiddelde investeringscyclus die nodig is om koploper te blijven, is 18 maanden.
Retailmedia is op zich niet nieuw, maar wordt door de digitaliseringsslag bij veel marktpartijen wel als zodanig gepositioneerd. Er kan […]
Voor zuivelproducent Arla Foods is de rol van retailmedia in korte tijd veranderd van hekkensluiter naar een kanaal met een eigen volwaardige plek in de mediamix.
Met de start van PLUS Retail Media een jaar geleden biedt supermarkt PLUS leveranciers en fabrikanten de mogelijkheid hun merk onder de aandacht te brengen via onder andere de instore mediakanalen van de winkelketen. Het team is zich nog volop aan het oriënteren, zegt Olivier Fornier in de videoserie Retailmedia.