More stories

Volop aandacht voor retailmedia bij Emerce Retail

Op Emerce Retail, donderdag 21 maart in Pakhuis de Zwijger, zal dit jaar aandacht worden besteed aan retailmedia. Oftewel adverteren op schermen in de retailomgeving.

E-commerce

Criteo stelt general manager aan voor retailmedia

Het is Criteo serieus met retailmedia als advertentievorm. Het Franse bedrijf stelt er een aparte general manager voor aan, in de persoon van de Duitse Melanie Zimmermann.

Retailmedia

Het Jaar van retailmedia

Voor Amazon is het een miljardenbusiness, in Nederland heeft bol.com de beste kaarten. In hun zoektocht naar nieuwe geldstromen boren winkelketens een voor hen nieuwe markt aan: reclameruimte exploiteren als waren ze uitgevers.

Retailmedia

Retailmedia: de kansen en de keuzes

Retailmedia heeft veel potentie. Er zijn echter ook veel vormen en opties en dus veel keuzes om te maken. Ook speelt de vrees voor privacyproblemen.

Retailmedia

Exclusieve samenwerking Talpa Network en RetailMedia.One

Talpa Network heeft de handen ineengeslagen met RetailMedia.One in een exclusieve samenwerking. Deze alliantie biedt adverteerders de mogelijkheid om hun campagnes op een efficiënte manier uit te zetten naar verschillende platformen, waaronder tv, radio, digitale en printmedia én retail media.

Online advertising

Klarna lanceert eigen netwerk retailmedia

Klarna doet een gooi naar de reclamebudgetten van webwinkels en merken. Het bedrijf gaat posities in zijn app en op de website verkopen en belooft bovengemiddeld geïnteresseerde shoppers.

Online advertising

SPAR rust honderden winkels uit met schermen voor retailmedia

SPAR gaat 450 winkels uitrusten met schermen voor retailmedia. Adverteerders kunnen daar hun eigen advertentiecampagnes draaien. “Het kost ons geen moeite om met adverteerders rond de tafel te zitten,” vertelde Rachel Scheffers van SPAR gisteren op het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech in Leusden.

Retailmedia

AI-gestuurde optimalisatieplatformen voor retailmedia: de ontwikkelingen en de praktijk

Ook voor retailmedia komen er steeds meer optimalisatie-‘tools’. Wat is er beschikbaar, hoe werkt het en wat zijn de prestaties in de praktijk?

Retailmedia

Retailmedia: een stappenplan voor retailers

Retailmedia in de praktijk brengen kan ingewikkeld zijn: je hebt de juist winkel nodig, evenals planning, investeringen en organisatorische aanpassingen.

Retailmedia

Waarom de revolutie die retailmedia heet juist nu plaatsvindt en waarom meedoen loont

Retailmedia biedt voordelen voor zowel adverteerders (extra omzet) als adverteerders (via matchen van ‘first-party’ data gerichte doelgroepen bereiken).

Retailmedia

Hoe zat het ook alweer? Retailmedia (letterlijk) van A tot Z uitgelegd

Retailmedia is in korte tijd een belangrijke nieuwe vorm van adverteren geworden. Een ABC met de belangrijke (en obscuurdere) begrippen uit die wereld.

Retailmedia

Retailmedia: de stand van zaken, de mogelijkheden en de toekomst

Retailmedia heeft snel aan terrein gewonnen in Nederland, maar een blik op de Verenigde Staten laat zien dat er nog veel meer aan zit te komen.

Media

De wondere wereld van ‘tools’ en adtech voor retailmedia

Retailmedia is een nieuwe ontwikkeling waar verschillende partijen in Nederland al mee bezig zijn. Een overzicht van de ‘tools’ en technologie.

Retailmedia

Workshop: aan de slag met retailmedia

Mensen zoeken steeds meer rechtstreeks op websites van marketplaces en supermarkten. Adverteren op retailplatforms wordt daarom belangrijker.

Retailmedia

Retailmedia: vereiste voor e-commercebedrijven om winstgevend te blijven?

Alléén verkoop van spullen is geen winnende strategie meer voor grote bedrijven. Is retailmedia straks voor iedereen nodig om winstgevend te blijven?

Retailmedia