Emerce TV: Retailmedia nog op tweede plan bij retailers
Nederlandse online retailers staan nog niet te springen om massaal media-operaties op te tuigen in hun webshop en apps. De nieuwe bron van inkomsten is interessant, maar men kijkt het nog aan.
Nederlandse online retailers staan nog niet te springen om massaal media-operaties op te tuigen in hun webshop en apps. De nieuwe bron van inkomsten is interessant, maar men kijkt het nog aan.
Retailmedia lijkt de nieuwe belofte voor menig adverteerder, retailer en mediabureau. Is retailmedia een nieuw marketing- en saleskanaal dat here […]
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de basis voor meetstandaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.
Retailmedia is aan een opmars bezig. TV-schermen in winkels zijn daarvan één vorm: deze nemen deels de rol van traditionele lineaire TV over.
De Nederlandse retailmediamarkt zal volgens insiders binnen enkele jaren 750 miljoen euro waard zijn. De focus ligt nu vooral op performancemarketing maar ook voor branding zijn er kansen. Daarnaast zullen non-endemic adverteerders de markt vaker betreden (met producten of diensten die niet in het assortiment van de retailer zitten).
Dit rapport analyseert de ontwikkelingen op de Nederlandse markt voor retailmedia in 2024 en benoemt de belangrijkste spelers, marktveranderingen en […]
De nieuwe digitale reclamevorm retailmedia mag zich verheugen in veel aandacht van de markt. Om het gebied echt volwassen te laten worden, moeten er meer marketeers en mediaspecialisten gaan werken bij of voor retailbedrijven. Zijzelf zijn niet bekend of bekwaam genoeg met uitgeven en exploiteren.
De laatste paar maanden worden we overspoeld door positieve verhalen over retailmedia. Wat is waar, wat is nog voorbarig en wat staat de groei in de weg?
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.
De omzet uit reclame-activiteiten in de app steeg bij Just Eat Takeaway afgelopen jaar met 28 procent naar 208 miljoen euro.
In deze whitepaper wordt dieper ingegaan op retailmedia uitdagingen en op enkele manieren waarop detailhandelaren deze kunnen overwinnen.
Digitaal reclamebedrijf Criteo zag de omzet uit online retailmedia afgelopen jaar met 29 procent stijgen tot boven de tweehonderd miljoen dollar.
Retailmedia: je merk tonen bij een relevante retailer. Maar er zijn ook voordelen als je juist niets te maken hebt met de branche waarin je adverteert.
Het exploiteren van reclameruimte in zijn winkels is een nieuwe groeimotor van Amazon. Clouddiensten onder AWS zien de omzetgroei in een jaar tijd halveren tot slechts dertien procent.
Retailmedia groeit: dat zal leiden tot meer netwerken, digitalisering van de werkvloer, standardisatie, meer data, meer niet-endemische adverteerders.