De spelregels van retailmedia anno 2024
Retailers lijken als publisher of exploitant goud in handen te hebben als het gaat om retailmedia, maar is dat ook […]
Retailers lijken als publisher of exploitant goud in handen te hebben als het gaat om retailmedia, maar is dat ook […]
Retailmedia is een discipline die snel verandert. De gemiddelde investeringscyclus die nodig is om koploper te blijven, is 18 maanden.
Retailmedia is op zich niet nieuw, maar wordt door de digitaliseringsslag bij veel marktpartijen wel als zodanig gepositioneerd. Er kan […]
Voor zuivelproducent Arla Foods is de rol van retailmedia in korte tijd veranderd van hekkensluiter naar een kanaal met een eigen volwaardige plek in de mediamix.
Met de start van PLUS Retail Media een jaar geleden biedt supermarkt PLUS leveranciers en fabrikanten de mogelijkheid hun merk onder de aandacht te brengen via onder andere de instore mediakanalen van de winkelketen. Het team is zich nog volop aan het oriënteren, zegt Olivier Fornier in de videoserie Retailmedia.
Voor zuivelproducenten is retailmedia een spel dat al decennialang wordt gespeeld. Met de komst van nieuwe digitale proposities binnen dit domein zijn de advertentiemogelijkheden echter fors uitgebreid. Zuivelcoöperatie FrieslandCampina merkt dat als geen ander. Zeggen Gerbrand Hoogvliet (chef e-commerce) en Guido Weisfelt (mediamanager) in de nieuwe videoserie Retailmedia, die zo dadelijk live gaat.
Het zijn momenteel de grote internationale techbedrijven die de trom slaan in retailmedialand. Met Amazon in de voorhoede. Ondertussen ontvouwt zich binnen onze landsgrenzen een eigen speelveld. Welke kansen liggen er om opgepakt te worden? Hoe verzilver je die? Wat zijn de laatste groeiprognoses voor de komende periode en daarna? Je hoort het van Mario Bersem (ABN) en Rogier Lammers (VIA) in de videocollectie Retail Media.
MediaMarkt komt met een nieuw reclameproduct waarmee merkadverteerders extra aandacht kunnen kopen in de app en site van de elektronicawinkel.
MediaMarkt breidt de mogelijkheden voor retailmedia in zijn winkels aanzienlijk uit. Toch blijft het als inkomstenstroom peanuts, nu en in de komende paar jaar.
RetailMedia.One introduceert NORM, een onafhankelijk retailmedia intelligenceplatform dat consumentengedrag bij winkels en tankstations structureel vertaalt naar waardevolle inzichten.
Nederlandse online retailers staan nog niet te springen om massaal media-operaties op te tuigen in hun webshop en apps. De nieuwe bron van inkomsten is interessant, maar men kijkt het nog aan.
Retailmedia lijkt de nieuwe belofte voor menig adverteerder, retailer en mediabureau. Is retailmedia een nieuw marketing- en saleskanaal dat here […]
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de basis voor meetstandaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.
Retailmedia is aan een opmars bezig. TV-schermen in winkels zijn daarvan één vorm: deze nemen deels de rol van traditionele lineaire TV over.
De Nederlandse retailmediamarkt zal volgens insiders binnen enkele jaren 750 miljoen euro waard zijn. De focus ligt nu vooral op performancemarketing maar ook voor branding zijn er kansen. Daarnaast zullen non-endemic adverteerders de markt vaker betreden (met producten of diensten die niet in het assortiment van de retailer zitten).