More stories

Google sluit groene energiecontracten met Shell en Eneco

Google gaat groene windenergie inkopen bij twee nog te bouwen windparken van Shell en Eneco. De techreus noemt het de grootste offshorewindcontracten waar het tot nu toe afneemt.

Sustainability
Premium

PostNL: Minder pakketjes aan de deur, meer ‘out of home’

Pakketkluizen, het wijzigen van de reguliere aflevervoorkeuren en chatten met de bezorger tijdens diens ronde. PostNL ziet dat de consument zijn pakketjes niet meer standaard thuis aan de deur wil ontvangen.

E-commerce
Premium

Bol werkt aan duurzaamheidsscores voor individuele producten

Een geraffineerd puntensysteem moet op termijn nauwkeurig aangeven hoe hoog individuele producten scoren die bij Bol in de schappen liggen.

Sustainability
Premium

Tado stelt nieuwe (eerste) COO aan

Maker van slimme thermostaten tado stelt Frank Siebdrat aan als zijn eerste Chief Operating Officer.

Sustainability

Startup Twindo: projectmanagementsoftware voor (nu nog alleen) windenergiebedrijven

Startup Twindo.ai is een nieuw projectmanagementsysteem voor de bouw en het onderhoud van windenergie. Een gesprek met CEO Jules Shertser over hoe het bedrijf tot stand kwam en wat het doet.

Start-ups

Infographic: Dentsu Benelux onthult de Green Consumer Study

Dentsu Benelux onthult de Green Consumer Study, wat een representatief beeld geeft van de overwegingen van consumenten bij de aanschaf van (duurzame) producten en diensten.

Sustainability
Premium

Thuiswinkel.org komt met duurzaamheidsstandaard

De belangenorganisatie voor webwinkels Thuiswinkel.org presenteert op 11 april zijn duurzaamheidsstandaard, een initiatief om e-commersianten praktisch en groen vooruit te helpen.

Sustainability
Premium

‘CO2-uitstoot per e-commercepakket in vijf jaar met 56% gedaald’

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Dit blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org, dat is uitgevoerd in samenwerking met Topsector Logistiek, en verschillende vervoerders en webwinkels.

Sustainability

Duurzaamheid en toegankelijkheid: de pijlers voor de toekomst van e-commerce

Een website die voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk is en een lage CO2-voetafdruk heeft is geen vluchtige trend maar wordt essentieel.

Sustainability
Premium

Helft van Nederlandse consumenten wil inzicht in CO2-voetafdruk digitale apparaten

Een kleine meerderheid van de Nederlandse consumenten (52 procent) vindt dat bedrijven de CO2-voetafdruk van de apparaten die zij verkopen moeten vermelden. Met name jongeren tot 25 jaar (56 procent) zijn hier voorstander van. Dat blijkt uit onderzoek van Deloitte.

Sustainability
Premium

Helft MKB niet bezig met nieuwe milieuwet

Er ontstaat een zakelijk gat tussen kleine tot middelgrote bedrijven in Nederland en hun grote opdrachtgevers. Ze zijn namelijk niet klaar voor rapportages van een nieuwe milieuwet.

Sustainability

Hoe ook B2B aan de slag kan met recycling en hergebruik

In de B2B-sector moeten recycling en hergebruik nog op gang komen. Gelukkig zijn er steeds meer initiatieven die organisaties helpen om te verduurzamen.

Sustainability
Premium

[Emerce TV] Nieuwe wet raakt hele online industrie per 2024

Grote bedrijven moeten vanaf 1 januari 2024 verplicht rapporteren over de impact van hun activiteiten op mens en milieu. Toeleveranciers, ook die uit de online industrie, moeten gereed staan.

Venture

De belangrijkste trends in duurzame logistiek

Steeds meer magazijnen en distributiecentra verduurzamen en in mijn ogen is dat (rijwel) noodzakelijk. Maar hoe pak je dat aan en wat levert het op?

Fulfillment
Premium

Swappie opent haar eerste Nederlandse inleverpunt

Swappie, de grootste verkoper van refurbished iPhones in Europa, opent het eerste Nederlandse inleverpunt voor oude toestellen.

Sustainability