If it’s broke, fix it: waarom je je moet aansluiten bij de reparatiebeweging
Merken moeten reparatiemogelijkheden uitbreiden: stimuleer bewuste consumptie, vergroot klantbetrokkenheid. Patagonia zet in op reparatiebeweging.
Merken moeten reparatiemogelijkheden uitbreiden: stimuleer bewuste consumptie, vergroot klantbetrokkenheid. Patagonia zet in op reparatiebeweging.
A Beautiful Story: handgemaakte en fairtrade sieraden. Het bedrijf één duidelijk doel: een positieve impact maken op het leven van mensen.
Sibbe bespreekt Bloomon’s duurzame reis in de bloemensector, inclusief de rol van data in het ontwikkelen van een sterke strategie.
In deze sessie gaan we met Henk Hofstede, sectorbanker retail van ABN Amro, in op de huidige status van de sector retail.
WEAR bevordert duurzame economie met langere levensduur sneakers, inclusieve werkgelegenheid en minder productie
Too Good To Go: mobiele app verbindt consumenten met restaurants en winkels die onverkocht voedsel aanbieden. Duurzaam en groeiend.
Thijs Boots, Seven Senders, over een studie die antwoord geeft op de vraag wat duurzamer is: kopen in de winkel of online?
Hidde Stokvis (Trunkrs) bespreekt duurzaamheid en logistieke trends voor pakketbezorgers. Tips voor consumenten, webshops en vervoerders.
Repareerbare zonnepanelen zijn het doel van Biosphere Solar. De gemeente Den Haag wordt de lanceerklant en voor thuis komt een kleine ‘development kit’.
Steef Fleur wilde iets met herbruikbare luiers doen. De milieuvoordelen zijn groot. Billie Wonder biedt van hennep gemaakte luiers en streeft naar groei.
De bloemenindustrie is niet de makkelijkste industrie om duurzamer te maken. Bloemen kweken, verpakken en vervoeren brengen allemaal uitdagingen op het gebied van duurzaamheid met zich mee. Gaan we voor bloemen uit Nederland, waar kwekers veel energie moeten gebruiken, of halen we ze helemaal uit Kenia, waar ze zonder kunstmatige warmte kunnen worden gekweekt? Blomoon is zeer gedreven om de sector duurzamer te maken, vertelt Sibbe Krol, Head Of Sustainability, van de Bloom & Wild Group (Bloomon) in de videocollectie Emerce Sustainable Commerce.
Bedrijven kunnen in toekomst niet langer met half werk wegkomen. Met de aankomende Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) eist de Europese Unie (EU) dat grote en middelgrote bedrijven jaarlijks uitgebreid rapporteren over hun prestaties op het gebied van duurzaamheid, zegt Henk Hofstede (Sectorbankier Retail, ABN AMRO) in de videoverzameling Sustainanle Commerce.
A Beautiful Story verkoopt handgemaakte en fairtrade sieraden. Als sociale onderneming heeft het bedrijf één duidelijk doel: een enorme positieve impact maken op het leven van mensen. Alle sieraden worden aan de andere kant van de wereld gemaakt door vakmensen, vertelt CEO Cathelijne Lania in de videocollectie Sustainable Commerce die vanaf 08.00 uur live gaat.
Om de Europese techsector écht tot een succes te maken is meer ondersteuning nodig. Niet alleen om economische redenen, maar ook vanwege klimaatverandering.
Werknemers die afhaken (climate quitters), investeerders die overslaan en regelgeving die steeds strikter wordt. Verduurzaming staat hoog op de agenda bij veel techbedrijven. Tussen wens en praktijk zit echter nogal eens een kloof. Reden om te kijken hoe strategie en praktische uitwerking bij elkaar kunnen komen. “Onderschat niet hoeveel tijd eroverheen gaat voordat je resultaat boekt.”