More stories

If it’s broke, fix it: waarom je je moet aansluiten bij de reparatiebeweging

Merken moeten reparatiemogelijkheden uitbreiden: stimuleer bewuste consumptie, vergroot klantbetrokkenheid. Patagonia zet in op reparatiebeweging.

Sustainability

Er was eens een winkelmandje dat impact maakte

A Beautiful Story: handgemaakte en fairtrade sieraden. Het bedrijf één duidelijk doel: een positieve impact maken op het leven van mensen.

Sustainability

Bloeien of boeien? Wat is de toekomst van de bloemensector

Sibbe bespreekt Bloomon’s duurzame reis in de bloemensector, inclusief de rol van data in het ontwikkelen van een sterke strategie.

Sustainability

De stand en duurzame transitie van de retailsector

In deze sessie gaan we met Henk Hofstede, sectorbanker retail van ABN Amro, in op de huidige status van de sector retail.

Sustainability

Don’t buy new! Buy pre-loved met WEAR

WEAR bevordert duurzame economie met langere levensduur sneakers, inclusieve werkgelegenheid en minder productie

Sustainability

Too Good To Go: de app tegen voedselverspilling

Too Good To Go: mobiele app verbindt consumenten met restaurants en winkels die onverkocht voedsel aanbieden. Duurzaam en groeiend.

Sustainability

Seven Senders: CO2-uitstoot bij kopen in winkel in Europa 4,6 keer zo groot dan bij online bestellen en laten bezorgen

Thijs Boots, Seven Senders, over een studie die antwoord geeft op de vraag wat duurzamer is: kopen in de winkel of online?

Sustainability

Trunkrs laat zien hoe pakketbezorging innovatief en duurzaam kan

Hidde Stokvis (Trunkrs) bespreekt duurzaamheid en logistieke trends voor pakketbezorgers. Tips voor consumenten, webshops en vervoerders.

Sustainability

Startup Biosphere Solar ontwerpt de eerste circulaire, repareerbare zonnepanelen

Repareerbare zonnepanelen zijn het doel van Biosphere Solar. De gemeente Den Haag wordt de lanceerklant en voor thuis komt een kleine ‘development kit’.

Sustainability

Startup Billie Wonder: grote milieu-impact met herbruikbare luiers van hennep

Steef Fleur wilde iets met herbruikbare luiers doen. De milieuvoordelen zijn groot. Billie Wonder biedt van hennep gemaakte luiers en streeft naar groei.

Start-ups

[Emerce TV] ‘Bloemensector nog te verspillend’

De bloemenindustrie is niet de makkelijkste industrie om duurzamer te maken. Bloemen kweken, verpakken en vervoeren brengen allemaal uitdagingen op het gebied van duurzaamheid met zich mee. Gaan we voor bloemen uit Nederland, waar kwekers veel energie moeten gebruiken, of halen we ze helemaal uit Kenia, waar ze zonder kunstmatige warmte kunnen worden gekweekt? Blomoon is zeer gedreven om de sector duurzamer te maken, vertelt Sibbe Krol, Head Of Sustainability, van de Bloom & Wild Group (Bloomon) in de videocollectie Emerce Sustainable Commerce.

Sustainability

[Emerce TV] ‘Consument kijkt veel meer naar de milieu-impact’

Bedrijven kunnen in toekomst niet langer met half werk wegkomen. Met de aankomende Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) eist de Europese Unie (EU) dat grote en middelgrote bedrijven jaarlijks uitgebreid rapporteren over hun prestaties op het gebied van duurzaamheid, zegt Henk Hofstede (Sectorbankier Retail, ABN AMRO) in de videoverzameling Sustainanle Commerce.

Sustainability

[Emerce TV] ‘Laat zien wie je bent’

A Beautiful Story verkoopt handgemaakte en fairtrade sieraden. Als sociale onderneming heeft het bedrijf één duidelijk doel: een enorme positieve impact maken op het leven van mensen. Alle sieraden worden aan de andere kant van de wereld gemaakt door vakmensen, vertelt CEO Cathelijne Lania in de videocollectie Sustainable Commerce die vanaf 08.00 uur live gaat.

Sustainability

Ondersteun de techsector op Europese schaal – óók vanwege klimaatverandering

Om de Europese techsector écht tot een succes te maken is meer ondersteuning nodig. Niet alleen om economische redenen, maar ook vanwege klimaatverandering.

Sustainability

Verduurzamen als techbedrijf: hoe dicht je de kloof tussen wens en praktijk?

Werknemers die afhaken (climate quitters), investeerders die overslaan en regelgeving die steeds strikter wordt. Verduurzaming staat hoog op de agenda bij veel techbedrijven. Tussen wens en praktijk zit echter nogal eens een kloof. Reden om te kijken hoe strategie en praktische uitwerking bij elkaar kunnen komen. “Onderschat niet hoeveel tijd eroverheen gaat voordat je resultaat boekt.”

Tech