More stories

Helft van Nederlandse consumenten wil inzicht in CO2-voetafdruk digitale apparaten

Een kleine meerderheid van de Nederlandse consumenten (52 procent) vindt dat bedrijven de CO2-voetafdruk van de apparaten die zij verkopen moeten vermelden. Met name jongeren tot 25 jaar (56 procent) zijn hier voorstander van. Dat blijkt uit onderzoek van Deloitte.

Sustainability

Helft MKB niet bezig met nieuwe milieuwet

Er ontstaat een zakelijk gat tussen kleine tot middelgrote bedrijven in Nederland en hun grote opdrachtgevers. Ze zijn namelijk niet klaar voor rapportages van een nieuwe milieuwet.

Sustainability

Hoe ook B2B aan de slag kan met recycling en hergebruik

In de B2B-sector moeten recycling en hergebruik nog op gang komen. Gelukkig zijn er steeds meer initiatieven die organisaties helpen om te verduurzamen.

Sustainability

[Emerce TV] Nieuwe wet raakt hele online industrie per 2024

Grote bedrijven moeten vanaf 1 januari 2024 verplicht rapporteren over de impact van hun activiteiten op mens en milieu. Toeleveranciers, ook die uit de online industrie, moeten gereed staan.

Venture

De belangrijkste trends in duurzame logistiek

Steeds meer magazijnen en distributiecentra verduurzamen en in mijn ogen is dat (rijwel) noodzakelijk. Maar hoe pak je dat aan en wat levert het op?

Fulfillment

Swappie opent haar eerste Nederlandse inleverpunt

Swappie, de grootste verkoper van refurbished iPhones in Europa, opent het eerste Nederlandse inleverpunt voor oude toestellen.

Sustainability

Startup Sunrise stroomlijnt dagelijks leven met AI voor wie verantwoorder wil consumeren

Sunrise wil, met behulp van AI, consumenten helpen verantwoorder en gezonder te leven en richting een circulair economisch model te bewegen.

Sustainability

‘Duurzamer verzenden met Tetris-achtige verpakkingen’

Door slimmer in te pakken, kunnen realiseren webwinkels tien tot twintig procent transportkosten besparen. Mede-oprichter Jeroen Gehlen van Wuunder voert Tetris-verpakken in.

E-commerce

Energieverbruik gíert de pan uit door AI-gebruik

De online industrie kan tegen 2027 meer energie verbruiken dan de hele Nederlandse economie door alleen al de inzet van kunstmatige intelligentie.

Artificial Intelligence

Case: meer inzicht in duurzaamheid met een eigen milieuscore

Er is meer aandacht voor duurzaamheid. Een eigen milieuscore kan zowel je klanten als je toeleveranciers helpen verantwoorde keuzes te maken.

Sustainability

‘Absurd dat de online sector dit probleem negeert’

Vijf procent van alle consumptie van elekriciteit komt weldra van bots van zoekmachines en AI-labs. “De CO2-uitstoot en milieu-impact daarvan is enorm. Het is absurd dat we daar niet over spreken”, aldus Joost de Valk.

Digital Agencies

VIA Nederland richt taskforce Klimaat op

Belangenorganisatie VIA Nederland richt een werkgroep Klimaat op om de marketingsector richting te geven bij de aanpak van de klimaatcrisis.

Marketing

Trends binnen de B2B supply chain in de praktijk: AI, duurzaamheid en personalisatie

Rond toevoerketens en B2B-levering is altijd van alles gaande. Wat zijn de trends en hoe speel je daar als B2B-organisatie op in? De case van Manutan.

Logistics

De Nederlandse consument wordt steeds duurzamer: zes prominente klantsegmenten

Aan de hand van zes duidelijk gedefinieerde klanttypen kun je een effectiever beleid ontwikkelen dat aansluit bij hun duurzaamheidsbehoeften.

Sustainability

Startup Hero: directe financiële ondersteuning voor klimaatactivisten door burgers

Met Hero kun klimaatactivisten ondersteunen. Zo kunnen zij meer tijd wijden aan hun strijd en kunnen burgers protest en activisme financieel mogelijk maken.

Sustainability