‘Klanten verwachten post-sale service bij kleding’
Twee op de drie klanten van kledingwinkels en -merken verwacht dat ze na hun aankoop nog eens extra service krijgen. Veel merken laten die kans liggen.
Twee op de drie klanten van kledingwinkels en -merken verwacht dat ze na hun aankoop nog eens extra service krijgen. Veel merken laten die kans liggen.
Adverteerders, mediabedrijven en uitgevers moeten groene KPI’s gaan gebruiken om hun CO2-uitstoot en andere milieubeschadiging inzichtelijk te krijgen.
De Nederlandse reclame-industrie lanceert een meetstandaard waarmee de CO2e-uitstoot van haar activiteiten op uniforme wijze in kaart kan worden gebracht. Het is een gezamenlijk initiatief van bureaus, adverteerders en media-exploitanten, dat geïnitieerd is door bvA en VIA.
Distributiecentra van webwinkels kunnen deze klantengroep een nieuwe dienst gaan bieden met de recommercesoftware van BuyBay.
SaaS-startup Fynch Mobility heeft 1 miljoen euro aan financiering opgehaald om duurzame kilometers de nieuwe norm te maken. Het Utrechtse bedrijf helpt werkgevers bij het meten en reduceren van de CO2-uitstoot van personenmobiliteit, via het Fynch platform voor duurzame mobiliteit.
Duurzaam ondernemen, hoe doe je dat? Vaak moeten bijvoorbeeld grondstoffen en transport ook duurzaam zijn. In het kort: iedereen doet mee en meten is weten.
Google breidt zijn Maps-dienst in de komende maanden uit met informatie over laadpunten voor elektrische auto’s.
Startup Willicroft maakt plantaardige alternatieven voor zuivelproducten. Kaas en boter zijn de speerpunten.
Thuiswinkel.org start een actieve lobby in politiek Den Haag om het pad te effenen voor toekomstige groei in internationale context.
De broers Roel (29) en Maurice van der Ende (26) onthullen Planetpod. de eerste in Nederland ontwikkelde AI-thuisbatterij. De compacte thuisbatterij, gemaakt van gerecycled materiaal, kan zonne-energie opslaan en leveren aan het huis wanneer dat nodig is. Dankzij het zelflerende algoritme laadt de batterij op met goedkope stroom en verkoopt dit automatisch met winst.
Een nieuw initiatief van de e-commercesector moet het bedrijfsleven helpen klimaatuitdagingen in te lossen. Thuiswinkel.org ontwikkelde speciaal daarvoor een certificering en deelt de eerste plakkaten uit.
Hoe kan inzicht in data helpen het probleem met retouren te ondervangen? In deze video hoor je het antwoord op deze vraag.
Al het transport gaat in de toekomst vanaf de rand van een stad op een schone manier naar binnen. Hoe […]
Deze video is een interessant interview met Bert van Son over de mode-industrie en het maken én verkopen van duurzame producten.
In deze video gaat Peter Burggraaff dieper in op duurzame businessmodellen, levering, producten en verpakkingen.