Hoe ook B2B aan de slag kan met recycling en hergebruik
In de B2B-sector moeten recycling en hergebruik nog op gang komen. Gelukkig zijn er steeds meer initiatieven die organisaties helpen om te verduurzamen.
In de B2B-sector moeten recycling en hergebruik nog op gang komen. Gelukkig zijn er steeds meer initiatieven die organisaties helpen om te verduurzamen.
Grote bedrijven moeten vanaf 1 januari 2024 verplicht rapporteren over de impact van hun activiteiten op mens en milieu. Toeleveranciers, ook die uit de online industrie, moeten gereed staan.
Steeds meer magazijnen en distributiecentra verduurzamen en in mijn ogen is dat (rijwel) noodzakelijk. Maar hoe pak je dat aan en wat levert het op?
Swappie, de grootste verkoper van refurbished iPhones in Europa, opent het eerste Nederlandse inleverpunt voor oude toestellen.
Sunrise wil, met behulp van AI, consumenten helpen verantwoorder en gezonder te leven en richting een circulair economisch model te bewegen.
Door slimmer in te pakken, kunnen realiseren webwinkels tien tot twintig procent transportkosten besparen. Mede-oprichter Jeroen Gehlen van Wuunder voert Tetris-verpakken in.
De online industrie kan tegen 2027 meer energie verbruiken dan de hele Nederlandse economie door alleen al de inzet van kunstmatige intelligentie.
Er is meer aandacht voor duurzaamheid. Een eigen milieuscore kan zowel je klanten als je toeleveranciers helpen verantwoorde keuzes te maken.
Vijf procent van alle consumptie van elekriciteit komt weldra van bots van zoekmachines en AI-labs. “De CO2-uitstoot en milieu-impact daarvan is enorm. Het is absurd dat we daar niet over spreken”, aldus Joost de Valk.
Belangenorganisatie VIA Nederland richt een werkgroep Klimaat op om de marketingsector richting te geven bij de aanpak van de klimaatcrisis.
Rond toevoerketens en B2B-levering is altijd van alles gaande. Wat zijn de trends en hoe speel je daar als B2B-organisatie op in? De case van Manutan.
Aan de hand van zes duidelijk gedefinieerde klanttypen kun je een effectiever beleid ontwikkelen dat aansluit bij hun duurzaamheidsbehoeften.
Met Hero kun klimaatactivisten ondersteunen. Zo kunnen zij meer tijd wijden aan hun strijd en kunnen burgers protest en activisme financieel mogelijk maken.
Een jaar na de eerste investeringsronde krijgt circulair platform Valyuu een nieuwe financiële injectie van 2,4 miljoen euro. Via Valyuu kunnen consumenten eenvoudig gebruikte elektronica kopen of verkopen, zoals smartphones, tablets en wearables.
Positron Ventures investeert in bedrijven die voortbouwen op wetenschappelijke doorbraken: vooral startups die zich bezighouden met klimaat en gezondheid trekken […]