More stories

Recommerce: de hobbels en kansen van circulaire verkoopmodellen

Steeds meer retailers en merken zijn bezig met het verhandelen van gebruikte producten, ofwel recommerce. Van Zalando tot Decathlon en van Ikea tot Rolex. Wat zijn de motivaties, de kansen en de uitdagingen? Kan het uit? En welke kant gaat het op? “De vraag of klanten iets te verkopen hebben, wordt standaard in elke customer journey.”

E-commerce

Emerce Premium: interest-based e-commerce, misvattingen in de Creator Economy, Generative AI workflows en meer

Vandaag publiceert Emerce zijn eerste collectie premium artikelen. Een reeks verhalen die je up to speed brengt met ontwikkelingen in […]

E-commerce

Hoe Mastercard zijn duurzaamheidscampagne aanpakte

Waarom houdt een betaaltechnologiebedrijf zich bezig met duurzaamheid? Hoe pakten we dat aan en hoe maten we succes?

Sustainability

Duurzaamheid gaat verder dan doelen behalen: een discussie met Hunkemöller en Hallmark

In deze paneldiscussie staat duurzaamheid centraal. Wat zijn anno 2023 de uitdagingen en hoe kan je duurzaam groeien?

Sustainability

Sustainable Commerce 2023

Wat is nu, nieuw en next in sustainable commerce? Organisaties zetten zich in voor duurzame modellen, maar wat doen ze precies en waarom?

Sustainability

Duurzaam adverteren is geen niche meer

Ook online advertenties zorgen voor CO2-uitstoot. Tijd om meer te letten op de ecologische voetafdruk van advertenties en op meten en compenseren.

Sustainability

Case: app certificeert duurzaamheid sport-evenementen

Hoe duurzaam zijn (sport)evenementen? Er is nu een om de duurzaamheidseffecten te meten. De marathons van Chicago en Amsterdam gebruiken hem al.

Sustainability

Bureaus, klimaat en controversie: hoe verbeter je de wereld samen met je klant?

De CO2-uitstoot van (digital) bureaus zelf is relatief laag, maar via klanten tikt het al gauw aan: tot ruim een kwart meer CO2-uitstoot per persoon. De roep om grote vervuilers en andere controversiële partijen niet langer te steunen of te helpen veranderen groeit. Maar hoe doe je dat? Verschillende koplopers delen hun ervaringen.

Marketing

Modebranche: kansen in duurzaamheid en klantenbinding met sterke verzending

De modewereld staat voor veel uitdagingen. Hoe zorg je ervoor dat je klanten aan je bindt? Goede inrichting van de verzending helpt op meerdere vlakken.

Customer Loyalty

Hoe maak je kleding duurzaam en welke rol spelen platformen hierbij?

De kledingindustrie is één van de meest vervuilende industrieën ter wereld. Hoe kunnen we kleding duurzamer maken?

Sustainability

Noor Veenhoven (Impactbytes): ‘Duurzame mode vraagt om data’

De vraag naar duurzame kleding neemt toe, maar echt duurzame producten vinden blijft een uitdaging. Want wat maakt iets nu echt duurzaam? Er is een centrale database nodig, stelt Noor Veenhoven, medeoprichter van Impactbytes. “Als het niet makkelijk vindbaar is, geven mensen het op.”

E-commerce

Hoe ‘Fashion for Good’ de mode-industrie helpt te verduurzamen

Wat is ervoor nodig om de mode-industrie te laten verduurzamen? En werkt regulering via de overheid?

Sustainability

Een duurzaam verhaal: waar komt het op neer?

Wat komt er kijken bij de duurzaamheidstransitie in de Fashion-industrie?

Sustainability

Marktplaats maakt CO2-besparing van tweedehands aankoop inzichtelijk voor gebruiker

Marktplaats maakt het voor gebruikers inzichtelijk hoeveel CO2-uitstoot zij potentieel besparen met de aankoop van een tweedehands artikel op het platform.

Sustainability

Ferhat Topuz (Valyuu): ‘Circulariteit van consumentenelektronica nog in de kinderschoenen’

Valyuu is een marktplaats voor elektronica. Je koopt er bijvoorbeeld een gebruikte smartphone van een andere particulier. Investeerders toonden vertrouwen.

Start-ups