More stories

Startup Sunrise stroomlijnt dagelijks leven met AI voor wie verantwoorder wil consumeren

Sunrise wil, met behulp van AI, consumenten helpen verantwoorder en gezonder te leven en richting een circulair economisch model te bewegen.

Sustainability
Premium

‘Duurzamer verzenden met Tetris-achtige verpakkingen’

Door slimmer in te pakken, kunnen realiseren webwinkels tien tot twintig procent transportkosten besparen. Mede-oprichter Jeroen Gehlen van Wuunder voert Tetris-verpakken in.

E-commerce
Premium

Energieverbruik gíert de pan uit door AI-gebruik

De online industrie kan tegen 2027 meer energie verbruiken dan de hele Nederlandse economie door alleen al de inzet van kunstmatige intelligentie.

Artificial Intelligence

Case: meer inzicht in duurzaamheid met een eigen milieuscore

Er is meer aandacht voor duurzaamheid. Een eigen milieuscore kan zowel je klanten als je toeleveranciers helpen verantwoorde keuzes te maken.

Sustainability
Premium

‘Absurd dat de online sector dit probleem negeert’

Vijf procent van alle consumptie van elekriciteit komt weldra van bots van zoekmachines en AI-labs. “De CO2-uitstoot en milieu-impact daarvan is enorm. Het is absurd dat we daar niet over spreken”, aldus Joost de Valk.

Digital Agencies
Premium

VIA Nederland richt taskforce Klimaat op

Belangenorganisatie VIA Nederland richt een werkgroep Klimaat op om de marketingsector richting te geven bij de aanpak van de klimaatcrisis.

Marketing

Trends binnen de B2B supply chain in de praktijk: AI, duurzaamheid en personalisatie

Rond toevoerketens en B2B-levering is altijd van alles gaande. Wat zijn de trends en hoe speel je daar als B2B-organisatie op in? De case van Manutan.

Logistics

De Nederlandse consument wordt steeds duurzamer: zes prominente klantsegmenten

Aan de hand van zes duidelijk gedefinieerde klanttypen kun je een effectiever beleid ontwikkelen dat aansluit bij hun duurzaamheidsbehoeften.

Sustainability

Startup Hero: directe financiële ondersteuning voor klimaatactivisten door burgers

Met Hero kun klimaatactivisten ondersteunen. Zo kunnen zij meer tijd wijden aan hun strijd en kunnen burgers protest en activisme financieel mogelijk maken.

Sustainability
Premium

Circulair platform voor gebruikte elektronica haalt investering op van 2,4 miljoen euro

Een jaar na de eerste investeringsronde krijgt circulair platform Valyuu een nieuwe financiële injectie van 2,4 miljoen euro. Via Valyuu kunnen consumenten eenvoudig gebruikte elektronica kopen of verkopen, zoals smartphones, tablets en wearables.

Sustainability

Gijs van der Hulst (Positron Ventures): ‘Ik wilde wetenschappers helpen’

Positron Ventures investeert in bedrijven die voortbouwen op wetenschappelijke doorbraken: vooral startups die zich bezighouden met klimaat en gezondheid trekken […]

Venture

Marktplaats over hoe je als marketeer een belangrijke bijdrage levert aan duurzaamheid

Als marketeer kun je duurzaamheid bevorderen door bewuste keuzes te maken met je marketingbudget. Rick Verkuyl deelt inspirerende inzichten.

Sustainability
Premium

Belgische mobiele operator Undo compenseert ecologische voetafdruk

België heeft een nieuwe mobiele telecomaanbieder. Undo gebruikt het netwerk van Orange en compenseert de ecologische voetafdruk van het mobiel gebruik.

Sustainability

Start-up Outlander Materials: maker van biologisch afbreekbaar plastic-alternatief

Outlander Materials maakt een biologische afbreekbaar plastic-alternatief. De start-up is op zoek naar financiering voor een testfabriek en opschaling.

Sustainability
Premium

Op SAP-technologie gebaseerde app moedigt duurzame keuzes aan voor bijwonen concerten

De band Coldplay maakt sinds de start van hun Music of the Spheres World Tour in maart van dit jaar gebruik van een speciale, mobiele app. Ook in Nederland wordt de app ingezet voor hun vier concerten op 15, 16, 18 en 19 juli in de Johan Cruijff Arena.

Sustainability