De Nederlandse consument wordt steeds duurzamer: zes prominente klantsegmenten
Aan de hand van zes duidelijk gedefinieerde klanttypen kun je een effectiever beleid ontwikkelen dat aansluit bij hun duurzaamheidsbehoeften.
Aan de hand van zes duidelijk gedefinieerde klanttypen kun je een effectiever beleid ontwikkelen dat aansluit bij hun duurzaamheidsbehoeften.
Met Hero kun klimaatactivisten ondersteunen. Zo kunnen zij meer tijd wijden aan hun strijd en kunnen burgers protest en activisme financieel mogelijk maken.
Een jaar na de eerste investeringsronde krijgt circulair platform Valyuu een nieuwe financiële injectie van 2,4 miljoen euro. Via Valyuu kunnen consumenten eenvoudig gebruikte elektronica kopen of verkopen, zoals smartphones, tablets en wearables.
Positron Ventures investeert in bedrijven die voortbouwen op wetenschappelijke doorbraken: vooral startups die zich bezighouden met klimaat en gezondheid trekken […]
Als marketeer kun je duurzaamheid bevorderen door bewuste keuzes te maken met je marketingbudget. Rick Verkuyl deelt inspirerende inzichten.
België heeft een nieuwe mobiele telecomaanbieder. Undo gebruikt het netwerk van Orange en compenseert de ecologische voetafdruk van het mobiel gebruik.
Outlander Materials maakt een biologische afbreekbaar plastic-alternatief. De start-up is op zoek naar financiering voor een testfabriek en opschaling.
De band Coldplay maakt sinds de start van hun Music of the Spheres World Tour in maart van dit jaar gebruik van een speciale, mobiele app. Ook in Nederland wordt de app ingezet voor hun vier concerten op 15, 16, 18 en 19 juli in de Johan Cruijff Arena.
De kenmerken van blockchain-technologie kunnen worden ingezet om transparantie en samenwerking in CO2-compensatie en natuurherstel te bevorderen.
Omniwind onwikkelt verticale-as-windturbines om duurzame windenergie naar stedelijke en landelijke gebieden te brengen waar staande molens lastig zijn.
Thijs Boots, Seven Senders, over een studie die antwoord geeft op de vraag wat duurzamer is: kopen in de winkel of online?
Hidde Stokvis (Trunkrs) bespreekt duurzaamheid en logistieke trends voor pakketbezorgers. Tips voor consumenten, webshops en vervoerders.
Merken moeten reparatiemogelijkheden uitbreiden: stimuleer bewuste consumptie, vergroot klantbetrokkenheid. Patagonia zet in op reparatiebeweging.
A Beautiful Story: handgemaakte en fairtrade sieraden. Het bedrijf één duidelijk doel: een positieve impact maken op het leven van mensen.
Sibbe bespreekt Bloomon’s duurzame reis in de bloemensector, inclusief de rol van data in het ontwikkelen van een sterke strategie.