Marktplaats over hoe je als marketeer een belangrijke bijdrage levert aan duurzaamheid
Als marketeer kun je duurzaamheid bevorderen door bewuste keuzes te maken met je marketingbudget. Rick Verkuyl deelt inspirerende inzichten.
Als marketeer kun je duurzaamheid bevorderen door bewuste keuzes te maken met je marketingbudget. Rick Verkuyl deelt inspirerende inzichten.
België heeft een nieuwe mobiele telecomaanbieder. Undo gebruikt het netwerk van Orange en compenseert de ecologische voetafdruk van het mobiel gebruik.
Outlander Materials maakt een biologische afbreekbaar plastic-alternatief. De start-up is op zoek naar financiering voor een testfabriek en opschaling.
De band Coldplay maakt sinds de start van hun Music of the Spheres World Tour in maart van dit jaar gebruik van een speciale, mobiele app. Ook in Nederland wordt de app ingezet voor hun vier concerten op 15, 16, 18 en 19 juli in de Johan Cruijff Arena.
De kenmerken van blockchain-technologie kunnen worden ingezet om transparantie en samenwerking in CO2-compensatie en natuurherstel te bevorderen.
Omniwind onwikkelt verticale-as-windturbines om duurzame windenergie naar stedelijke en landelijke gebieden te brengen waar staande molens lastig zijn.
A Beautiful Story: handgemaakte en fairtrade sieraden. Het bedrijf één duidelijk doel: een positieve impact maken op het leven van mensen.
Sibbe bespreekt Bloomon’s duurzame reis in de bloemensector, inclusief de rol van data in het ontwikkelen van een sterke strategie.
In deze sessie gaan we met Henk Hofstede, sectorbanker retail van ABN Amro, in op de huidige status van de sector retail.
WEAR bevordert duurzame economie met langere levensduur sneakers, inclusieve werkgelegenheid en minder productie
Too Good To Go: mobiele app verbindt consumenten met restaurants en winkels die onverkocht voedsel aanbieden. Duurzaam en groeiend.
Thijs Boots, Seven Senders, over een studie die antwoord geeft op de vraag wat duurzamer is: kopen in de winkel of online?
Hidde Stokvis (Trunkrs) bespreekt duurzaamheid en logistieke trends voor pakketbezorgers. Tips voor consumenten, webshops en vervoerders.
Merken moeten reparatiemogelijkheden uitbreiden: stimuleer bewuste consumptie, vergroot klantbetrokkenheid. Patagonia zet in op reparatiebeweging.
Repareerbare zonnepanelen zijn het doel van Biosphere Solar. De gemeente Den Haag wordt de lanceerklant en voor thuis komt een kleine ‘development kit’.