More stories

Case: meer inzicht in duurzaamheid met een eigen milieuscore

Er is meer aandacht voor duurzaamheid. Een eigen milieuscore kan zowel je klanten als je toeleveranciers helpen verantwoorde keuzes te maken.

Sustainability

‘Absurd dat de online sector dit probleem negeert’

Vijf procent van alle consumptie van elekriciteit komt weldra van bots van zoekmachines en AI-labs. “De CO2-uitstoot en milieu-impact daarvan is enorm. Het is absurd dat we daar niet over spreken”, aldus Joost de Valk.

Digital Agencies

VIA Nederland richt taskforce Klimaat op

Belangenorganisatie VIA Nederland richt een werkgroep Klimaat op om de marketingsector richting te geven bij de aanpak van de klimaatcrisis.

Marketing

Trends binnen de B2B supply chain in de praktijk: AI, duurzaamheid en personalisatie

Rond toevoerketens en B2B-levering is altijd van alles gaande. Wat zijn de trends en hoe speel je daar als B2B-organisatie op in? De case van Manutan.

Logistics

De Nederlandse consument wordt steeds duurzamer: zes prominente klantsegmenten

Aan de hand van zes duidelijk gedefinieerde klanttypen kun je een effectiever beleid ontwikkelen dat aansluit bij hun duurzaamheidsbehoeften.

Sustainability

Startup Hero: directe financiële ondersteuning voor klimaatactivisten door burgers

Met Hero kun klimaatactivisten ondersteunen. Zo kunnen zij meer tijd wijden aan hun strijd en kunnen burgers protest en activisme financieel mogelijk maken.

Sustainability

Circulair platform voor gebruikte elektronica haalt investering op van 2,4 miljoen euro

Een jaar na de eerste investeringsronde krijgt circulair platform Valyuu een nieuwe financiële injectie van 2,4 miljoen euro. Via Valyuu kunnen consumenten eenvoudig gebruikte elektronica kopen of verkopen, zoals smartphones, tablets en wearables.

Sustainability

Gijs van der Hulst (Positron Ventures): ‘Ik wilde wetenschappers helpen’

Positron Ventures investeert in bedrijven die voortbouwen op wetenschappelijke doorbraken: vooral startups die zich bezighouden met klimaat en gezondheid trekken […]

Venture

Marktplaats over hoe je als marketeer een belangrijke bijdrage levert aan duurzaamheid

Als marketeer kun je duurzaamheid bevorderen door bewuste keuzes te maken met je marketingbudget. Rick Verkuyl deelt inspirerende inzichten.

Sustainability

Belgische mobiele operator Undo compenseert ecologische voetafdruk

België heeft een nieuwe mobiele telecomaanbieder. Undo gebruikt het netwerk van Orange en compenseert de ecologische voetafdruk van het mobiel gebruik.

Sustainability

Start-up Outlander Materials: maker van biologisch afbreekbaar plastic-alternatief

Outlander Materials maakt een biologische afbreekbaar plastic-alternatief. De start-up is op zoek naar financiering voor een testfabriek en opschaling.

Sustainability

Op SAP-technologie gebaseerde app moedigt duurzame keuzes aan voor bijwonen concerten

De band Coldplay maakt sinds de start van hun Music of the Spheres World Tour in maart van dit jaar gebruik van een speciale, mobiele app. Ook in Nederland wordt de app ingezet voor hun vier concerten op 15, 16, 18 en 19 juli in de Johan Cruijff Arena.

Sustainability

Richting vertrouwen: blockchain voor meer transparantie in CO2-compensatie en natuurherstel

De kenmerken van blockchain-technologie kunnen worden ingezet om transparantie en samenwerking in CO2-compensatie en natuurherstel te bevorderen.

Sustainability

Startup Omniwind: verticale turbines voor windenergie op kleine(re) schaal

Omniwind onwikkelt verticale-as-windturbines om duurzame windenergie naar stedelijke en landelijke gebieden te brengen waar staande molens lastig zijn.

Sustainability

Interview: Claudia van der Plas over oplossingen voor overstock in de mode-industrie

Overstock in de mode-industrie zorgt voor verspilling en vervuiling. Otrium koopt overstock op én helpt partners slimmer in te kopen met behulp van data.

Sustainability