Een spijkerbroek leasen en korting krijgen als je hem weer netjes inlevert
Deze video is een interessant interview met Bert van Son over de mode-industrie en het maken én verkopen van duurzame producten.
Deze video is een interessant interview met Bert van Son over de mode-industrie en het maken én verkopen van duurzame producten.
In deze video gaat Peter Burggraaff dieper in op duurzame businessmodellen, levering, producten en verpakkingen.
Bij PostNL is duurzaamheid een integraal onderdeel van het gehele bedrijfsproces. Als het gaat om het verminderen van CO2-uitstoot, heeft […]
Omgaan met retouren is voor webwinkels een groeiend probleem. Het loont vaak niet om producten terug te laten sturen, te controleren en weer verkoopklaar te maken. Beelden van kledingbergen in de Sahara en kleding die verbrand wordt geven de fashion industrie een negatief imago. Webwinkels zoals Amazon, bol.com en Coolblue willen goedkopere producten vaak niet eens meer terug, ook al zijn deze onbeschadigd en ongebruikt.
Een spijkerbroek leasen en korting krijgen als je hem weer netjes inlevert. Zodat deze goed kan worden gerecycled. Meer circulair dan dat kan het niet. Bert van Son kreeg het voor elkaar met MUD Jeans, een spijkerbroekenbedrijf dat milieu- en mensvriendelijk opereert. MUD Jeans staat inmiddels in de top vijf B-corps van Nederland. Hij vertelt er over in de videocollectie Sustainable Commerce.
Met maatregelen om meer schone kilometers te rijden door over te stappen op elektrisch vervoer, hernieuwbare brandstoffen te benutten, efficiëntere routes in te richten, lucht uit verpakkingen te krijgen en innovatieve vervoersmiddelen zoals de LEVV (licht elektrische vrachtvoertuigen) in te zetten, werkt PostNL aan een significante CO₂-reductie.
Sinds deze week maakt Uber voor passagiers en bedrijven direct inzichtelijk hoeveel CO2 uitstoot ze kunnen besparen met een duurzame taxirit. Daarmee wil het bedrijf het bewustzijn over het belang van duurzaam rijden verder vergroten.
Ontwikkelaar Skytree en agro-investterder Horticoop vinden elkaar in liefde voor tech en glastuinbouw: technologie om CO2 uit de buitenlucht te filteren.
Bol vraagt leveranciers voor eind 2024 zijn klimaatdoelstellingen te onderschrijven. Om dat traject te versoepelen richt het een klimaathub in met informatie en stappenplannen.
De Open Universiteit en APG slaan de handen ineen met Brightlands Smart Services Campus en de AI-hub Brightlands om samen de strijd aan te gaan tegen greenwashing. Dit doen ze met de lancering van het ELSA Lab Anti-greenwashing.
Frank Energie, aanbieder van dynamische en groene energie, lanceert zijn nieuwe dienst slim stroom handelen. Het bedrijf is hiervoor een samenwerking aangegaan met de drie Nederlandse thuisbatterijleveranciers: Bliq, Sessy en Accuselect. Bestaande en nieuwe klanten van Frank Energie krijgen de keuze uit diverse thuisbatterijen van deze leveranciers in combinatie met een dynamisch contract. De thuisbatterij werkt vervolgens als handelsmachine.
De Europese consumententoezichthouders spreken de Duitse webwinkel Zalando aan op het gebruik van misleidende duurzaamheidsclaims. Zo gebruikte Zalando de term ‘duurzaamheid’ en visuele claims. Vanaf 15 april 2024 verdwijnen deze claims van de website en zegt Zalando toe duidelijke en specifieke informatie te geven over de duurzaamheidsvoordelen van hun producten.
Het merendeel van alle energieleveranciers biedt apps aan waarmee consumenten hun verbruik kunnen inzien, maar die data gaat bij elke overstap verloren. Die informatie is echter van onschatbare waarde voor consumenten bij het maken van de juiste keuze voor een energiecontract. Wanneer er echter wordt gekozen voor een overstap is de consument ineens alle opgebouwde informatie over zijn verbruik kwijt. Consumenten deze data ontzeggen, is oneerlijk en onrechtvaardig stelt directeur Dirk-Jan Wolfert van de Vastelastenbond.
Coolblue schroeft het aantal steden met fietsbezorging op van 22 naar 26 in het komende jaar. Dat is onderdeel van de duurzaamheidsstrategie.