Thuiswinkel.org begint Haagse lobby, toont politieke agenda
Thuiswinkel.org start een actieve lobby in politiek Den Haag om het pad te effenen voor toekomstige groei in internationale context.
Thuiswinkel.org start een actieve lobby in politiek Den Haag om het pad te effenen voor toekomstige groei in internationale context.
De broers Roel (29) en Maurice van der Ende (26) onthullen Planetpod. de eerste in Nederland ontwikkelde AI-thuisbatterij. De compacte thuisbatterij, gemaakt van gerecycled materiaal, kan zonne-energie opslaan en leveren aan het huis wanneer dat nodig is. Dankzij het zelflerende algoritme laadt de batterij op met goedkope stroom en verkoopt dit automatisch met winst.
Een nieuw initiatief van de e-commercesector moet het bedrijfsleven helpen klimaatuitdagingen in te lossen. Thuiswinkel.org ontwikkelde speciaal daarvoor een certificering en deelt de eerste plakkaten uit.
Hoe kan inzicht in data helpen het probleem met retouren te ondervangen? In deze video hoor je het antwoord op deze vraag.
Al het transport gaat in de toekomst vanaf de rand van een stad op een schone manier naar binnen. Hoe […]
Deze video is een interessant interview met Bert van Son over de mode-industrie en het maken én verkopen van duurzame producten.
In deze video gaat Peter Burggraaff dieper in op duurzame businessmodellen, levering, producten en verpakkingen.
Bij PostNL is duurzaamheid een integraal onderdeel van het gehele bedrijfsproces. Als het gaat om het verminderen van CO2-uitstoot, heeft […]
Omgaan met retouren is voor webwinkels een groeiend probleem. Het loont vaak niet om producten terug te laten sturen, te controleren en weer verkoopklaar te maken. Beelden van kledingbergen in de Sahara en kleding die verbrand wordt geven de fashion industrie een negatief imago. Webwinkels zoals Amazon, bol.com en Coolblue willen goedkopere producten vaak niet eens meer terug, ook al zijn deze onbeschadigd en ongebruikt.
Een spijkerbroek leasen en korting krijgen als je hem weer netjes inlevert. Zodat deze goed kan worden gerecycled. Meer circulair dan dat kan het niet. Bert van Son kreeg het voor elkaar met MUD Jeans, een spijkerbroekenbedrijf dat milieu- en mensvriendelijk opereert. MUD Jeans staat inmiddels in de top vijf B-corps van Nederland. Hij vertelt er over in de videocollectie Sustainable Commerce.
Met maatregelen om meer schone kilometers te rijden door over te stappen op elektrisch vervoer, hernieuwbare brandstoffen te benutten, efficiëntere routes in te richten, lucht uit verpakkingen te krijgen en innovatieve vervoersmiddelen zoals de LEVV (licht elektrische vrachtvoertuigen) in te zetten, werkt PostNL aan een significante CO₂-reductie.
Sinds deze week maakt Uber voor passagiers en bedrijven direct inzichtelijk hoeveel CO2 uitstoot ze kunnen besparen met een duurzame taxirit. Daarmee wil het bedrijf het bewustzijn over het belang van duurzaam rijden verder vergroten.
Ontwikkelaar Skytree en agro-investterder Horticoop vinden elkaar in liefde voor tech en glastuinbouw: technologie om CO2 uit de buitenlucht te filteren.
Bol vraagt leveranciers voor eind 2024 zijn klimaatdoelstellingen te onderschrijven. Om dat traject te versoepelen richt het een klimaathub in met informatie en stappenplannen.