-

(eFinancials) Mobiele handtekening de beste authenticatie

Hoe zorg je er voor dat een bezoeker zich kan identificeren zonder lastige drempels op te werpen? Biometrie is een van de beveiligingsmogelijkheden en kan in principe pasjes, wachtwoorden, codes, foto’s en handtekeningen versterken of vervangen. Nicolas Mertens, CEO en medeoprichter van Sign2Pay, gelooft heilig in de kracht van de goede oude handtekening. Hij spreekt vandaag op Emerce eFinancials.

Jullie hebben jullie mobiele betaalmethode dit jaar gelanceerd tijdens het TechCrunch Disrupt-congres in Londen en eerder op The Next Web. Hoe is het sindsdien gegaan met het bedrijf?
“In Londen op TechCrunch hebben we de technologie voor het eerst aan de buitenwereld laten zien. De reacties waren lovend. Zo’n forum werkt goed als springplank en je merkt snel welk onderdeel van je propositie de meeste weerklank krijgt. Het was ook de eerste keer dat we de nieuwe marketing hebben getest door een Elvis impersonator mee te nemen van wie je dan zijn handtekening kon proberen te ‘kraken’. Op die manier begrijp je dat de wijze waarop je een handtekening neerzet enorm complex is.”

Wat is precies het voordeel van betalen met een handtekening als we straks ook kunnen betalen met mobiele wallets?
“Omdat Sign2Pay gebouwd is met JavaScript en HTML5 kun je het vandaag al toepassen op alle platformen en alle toestellen met aanraakscherm. Zelfs al bouw je je eigen tablet. Nadeel van wallets is namelijk dat de consument die eerst moet installeren en de retailer ze vervolgens moet ondersteunen. Met 1 Sign2Pay kun je onmiddellijk 320 miljoen Europese consumenten bedienen. Een unieke kans voor het crossborder-verhaal dat zo ontzettend belangrijk wordt. Er zijn geen nieuwe integratiekosten en je hoeft ook geen mensen in te werken.

“De consument verlaat verder op geen enkel moment de salesfunnel van de retailer, wat van ontelbare waarde is voor de e-commerce marketeer. Geen redirect naar een externe pagina levert buiten conversiewinst ook veel inzicht op. Momenteel sta je als winkelier in het donker wanneer een betaling faalt. De consument krijgt gewoon een foutmelding te zien en daarop moet je dan als winkelier maar anticiperen.

“De volgende stap die wij nu ontwikkelen is het A/B testen van consumenten. Een early adopter of een huisvrouw die mobiel koopt vertoont immers niet hetzelfde (winkel)gedrag. Onze technologische aanpak staat toe om die doelgroepen uit te filteren en daarvoor te optimaliseren. On the fly win je zo enkele procenten conversiewinst die dan weer goed zijn voor je bedrijfswinst.

“Wij doen dit spelletje al met investeerders, waarbij we ze vragen hun eigen website te bezoeken. Onder de valse intentie om te zien of die al mobiel geoptimaliseerd is. Wanneer dan later de vraag komt hoe veilig zo’n handtekening is vragen we hem om zijn toestel. Ze worden lijkbleek wanneer ze merken dat we gewoon kunnen inloggen, we hadden daarvoor namelijk hun PIN code gezien. Vervolgens verwijzen we ze naar Sign2Pay pagina, waar ze 1000 euro kunnen winnen als ze onze handtekening correct kunnen invoeren. Resultaat? We hebben nog nooit verloren!”

Welke concurrenten zijn er in de markt?
“De markt voor mobiele betalingen is complex, maar er zijn veel spelers die zich (ook met virtuele handtekeningen) richten op de klassieke Point Of Sale markt. De noodzaak van een mobiele betaalmethode voor m-commerce is nog niet aangeboord. De autorisatie is denk ik ons sterk punt zijn.

“In Nederland is de iDeal technologie is hopeloos verouderd en je kunt niet van banken verwachten ze allemaal even snel innoveren. Daarom gaat de stap naar mobiel zo moeizaam voor hen. Ondertussen is de markt van mobiel aankopen snel onderweg om het grootste deel van online aankopen te omvatten. Doe dezelfde denkoefening eens op Europees niveau, waar je meer dan 3700 banken hebt. Dat zijn duizenden apps die ontwikkeld moeten worden. Dat is geen houdbaar model.”

Wordt jullie technologie nog verder uitgebreid en zo ja, welke mogelijkheden worden toegevoegd?
Sign2Pay bestaat uit drie individuele ‘motoren’ die samen het product vormen. Alle drie krijgen ze op termijn hun eigen verdienmodellen. Zo kan er asynchroon een risico analyse worden gedraaid, en weten we nog voor de betaalkeuze welke problemen te verwachten zijn. Die risico analyse kunnen we apart ook aanbieden aan dezelfde doelgroep of andere industrieën. Zo springen we intelligenter om met risico. wat dan weer ten goede komt van de conversie van een winkelier.

“Als tweede zijn we reeds in gesprek om de handtekeningtechnologie aan te bieden voor bijvoorbeeld contracten op tablets. En als derde hebben we het mandaatbeheer, waarbij we als tussenpersoon fungeren tussen de consumenten en de handelaren. Naar documentbeheer is ook grote vraag, maar voorlopig gaat alle energie in Sign2Pay als Europese betaalmethode.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond