-

Grote consultants en hechte relaties veranderen bureauwereld en werk

Terwijl de grote consultants zich definitief vestigen in de bureauwereld, verandert de relatie tussen bestaande digitale makers en klanten. En daarmee ook die tussen merken en hun klanten. Die relatie wordt namelijk steeds hechter. Daardoor ontstaat ruimte voor een nieuwe vorm van creativiteit. Deze ontwikkeling schetsten verschillende experts op de Embassy of Dutch Creativity, de Nederlandse delegatie op het Cannes Lions-festival.

Wie een aantal weken terug door de Franse badplaats reed kon er bijna niet omheen: grote consultants als Accenture en PwC trokken er de aandacht. “Er is inderdaad wel wat aan de hand”, vat Philip Kok, CEO van The Valley, die verandering samen. “Wat me vooral opvalt is de enorme kracht van die nieuwe spelers.” Het is wat hem betreft hoog tijd om te stoppen met te zeggen dat die consultants eraan komen. Partijen als IBM en Deloitte hebben inmiddels digitale clubs van duizenden mensen. Die zijn dus lang en breed geland.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!