-

Hoe marketing automation inzicht in ROI geeft

“Je komt als marketeer niet meer weg met marketingactiviteiten zonder ook de financiële resultaten inzichtelijk te maken”, zegt Fedor Achterkamp van Trimm. “Marketing Automation biedt inzicht in die ROI. Het is meetbaar en het maakt mogelijk om vanuit één omgeving je hele marketingapparaat te besturen.”

“De origine van marketing automation was de noodzaak om repetitieve handelingen te automatiseren. Inmiddels is het een multichannel tool waarmee je vanuit één omgeving een personalised experience biedt aan jouw potentiële klanten”, vertelt Achterkamp.

“De uitdaging is om Multichannel en gepersonaliseerde marketing te combineren.” Hoe meet je die ROI? “Bij een grote internationale klant doen we dit door een dollar-waarde toe te kennen aan hun campagnes. Wanneer daar een sale uit voortkomt, maken we dat inzichtelijk. Dit werkt vooral goed in de B2B-markt waar er meerdere contactmomenten zijn.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond