-

Jip Samhoud (The VR Cinema): ‘Virtual Reality raakt je meer’

De eerste keer dat Jim Samhoud zelf in contact kwam met virtual reality (VR) was in Silicon Valley. Hij was direct verkocht. Vanaf dat moment werd VR steeds vaker opgenomen in voorstellen voor klanten. “We zien dat het enorm veel impact heeft.” Samhoud spreekt zelf van een grotere verbinding met de kijker in een interview met Fast Moving Targets.

“Iemand die een VR film heeft gezien is eerder bereid actie te ondernemen. We laten bijvoorbeeld een documentaire zien die over ebola gaat. De ene testgroep ziet die in 2d en de andere groep ziet dezelfde film in VR. Bij de 2d groep zie je dat na die film 30 procent bereid is actie te ondernemen, maar bij de VR film was het 58 procent. Dus daar zit denk ik zeker voor merken maar ook voor interne doeleinden waanzinnig veel mogelijkheden.”

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Tim Viergever

Goed verhaal!

@Jip (en andere lezers die in VR business zitten): Zou tof zijn als je ook lid wordt van onze internationale VR Linkedin groep: https://www.linkedin.com/groups/8416633

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond