-

Patrick Kerssemakers: ‘E-commerce is eigenlijk een heel dom model’

Patrick Kerssemakers maakte naam en faam met webwarenhuis FonQ.nl. Inmiddels adviseert hij ondernemers in hun zakelijke avonturen op het gebied van e-commerce en internet-ondernemerschap.

Loopt Nederland voorop in de e-commerce? ‘Elk land heeft zijn eigen dynamiek. Als je kijkt naar de ontwikkelingen in Zweden, Duitsland of Frankrijk, zie je prachtige internetbedrijven, e-commercebedrijven en startups. Nederland steekt daar echt niet met kop en schouders bovenuit. Je komt van ver als startup en je probeert toch iets te disrupten. Als je daar een bedrijf omheen bouwt, dan duurt dat langer. En kun je niet meteen die dikke salarissen betalen en zul je met opties moeten werken.’

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

4 Reacties

Ad

“Je probeert iets te disrupten”…. m.a.w je probeert de lokale middenstand de nek om te draaien en daarna de landelijke en uiteindelijk de internationale, je zorgt ervoor dat mensen hun baan verliezen en uiteindelijk zorg je ervoor dat ze voor jou werken op de een of andere manier.

Klinkt als Amazon, niet echt dom, wel een bedreiging voor onze vrijheid, wij, Nederland, kunnen misschien nog terug echter wrees ik dat “slavenarbeider Amazon” met open armen verwelkomt wordt als redder van de economie en arbeidsmarkt…

A.Zijnzeiker

De lokale middenstand draait zichzelf de nek om Ad, als je alleen maar op prijs aan het vechten bent verlies je altijd. Als middenstand nu een service (lees toegevoegde waarde) gaat geven, dan hebben ze bestaansrecht. Nee u kunt niet ruilen, nee u krijgt geen geld terug, nee dat weet ik niet dat moet u zelf maar even op internet uitzoeken, nee u krijgt een tegoed bon, nee die maat hebben wij niet, etc… herkenbaar?

Dat draait middenstand Nederland de nek om! Dat is altijd al zo geweest, winkels met het zelfde product maar slechtere service dan andere winkels zijn ook verdwenen.

Oftewel wil je overleven, dan moet je beter zijn dan de anderen! Dat heet ondernemen.

D Bakker

Daar is die weer, de NL middenstand/ondernemer die alleen op prijs zou zitten. Dat is kul, ze waren duurder en slechter en gedroegen zich veel meer als werknemer dan ondernemer.

Disrupten is wat anders dan vernieuwen etc.. Persoonlijk denk ik ook dat het in het artikel niet goed wordt weergegeven, alsof elke startup iets wil/moet disrupten, is ook kul.

Overigens als de gemiddelde ondernemer in NL enigszins kwaliteit had, dan zijn dit gouden tijden en echt niet alleen voor e-commerce. Echter goed ondernemerschap is moeilijk te vinden, daar zijn we te toch echt te provinciaals voor.

Adjeeee

Nou A.zijnzeikerd, ik hoor het al.

U kan bijna niet wachten totdat Amazon hier ook de grootste is en alles en iedereen van de markt gedrukt heeft zodat u ook aan te slag kan als wageslave voor Bezos.

Want laten we wel eerlijk zijn, al die leuke Eropese webshopjes zijn gewoon bijzaak, Amazon moet en zal de grootste worden en alles en iedereen zal voor hun gaan werken.

Amerika is gewoon bezig om een economische wereld dictatuur te vergaren en Amazon is hun “tooltje” daarvoor.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond