-

The Next Web: ’Remarkeable nieuws is onze focus’

The Next Web staat in de top vijf van de technologieblogs, qua bereik nog boven CNN en heeft tien miljoen unieke bezoekers per maand. Hoe is The Next Web zo groot geworden?

Oprichter Boris Veldhuijzen van Zanten quote daarvoor Woody Allen: “90 procent of success is showing up. We bestaan al een tijdje, we hebben altijd stug volgehouden, en dan merk je dat mensen je langzaam gaan accepteren als nieuwsbron. Dat groeit nog steeds. En we weten vaak eerder dan andere bronnen het nieuws, daarom staan we ook boven CNN.”

“De economie is digitaal geworden”

Gevraagd naar de toekomst voor The Next Web denkt Boris liever aan 2025 dan aan 2015: “Dan zijn er vijf miljard mensen online. Tien jaar geleden was technologie een niche-ding. Nu heeft iedereen met technologie te maken. Neelie Kroes zegt: er is niet zoiets als een digitale economie, de economie is digitaal geworden. Daar zie ik nog  zoveel potentie in.” Volgens Veldhuijzen van Zanten is het internet nog lang niet ‘klaar’: “Het begint eigenlijk nog maar net. Halverwege volgend jaar komt de Apple Watch pas uit. Daar kun je nu al apps voor bouwen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond