-

Travel with Zoey: machine-learning helpt de medewerkers

Voor reisorganisaties eindigt het contact met de klant op het moment dat de reisbescheiden zijn verzonden. Tijdens de reis is er geen interactie, tenzij er problemen zijn. Om de customer journey te verlengen met als doel retentie heeft Rajneesh Badal Travel with Zoey bedacht. “Er zijn bijna geen reisorganisaties die de communicatie na boeking en op de bestemming goed invullen.”

Wat is het concept achter Travel with Zoey?

“Travel with Zoey is gebaseerd op het idee dat reisorganisaties graag op een natuurlijke manier in contact willen blijven met de klant zodat ze de volgende keer dat er een reis wordt geboekt, top of mind zijn. Nu is het zo dat er tijdens de vakantie alleen interactie is als er een probleem of klacht is. Van die negatieve insteek willen we af. Als je het platslaat, dan wil de reiziger gewoon een leuke vakantie hebben. Daar help je bij door aanwezig te zijn en te vertellen wat er voor leuks te doen is op de bestemming, op een persoonlijke manier. Iedereen staat open voor tips over goede restaurants en leuke activiteiten. Travel with Zoey is een reisassistent die we white label aanbieden. De reiziger heeft dus het gevoel dat hij praat met iemand van de reisorganisatie.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!