-

TripleIT: ‘doorbraak van VR laat nog even op zich wachten’

Virtual Reality zal ook bij de lancering van de consumentenversie van de Oculus Rift in 2016 nog niet direct resulteren in een iPhone-moment. “Dat is het moment dat iedereen het gemakkelijk kan consumeren. De cardboard versie is erg toegankelijk, maar is niet het meest immersive”, zegt Robert Overweg van Triple IT tijdens eWeek op het Digital Dinner.  

“Veel VR-bedrijven en ook Oculus Rift zelf richten zich op gaming. Wij richten ons op bredere toepassingen zoals het behandelen van anxieties en disorders, uiteraard in samenspel met een psychiater”, schetst Overweg. Wat verwacht hij dat VR zal doen voor sociale media? “VR zal worden geïntegreerd in sociale media. Facebook heeft al 360-graden video opgenomen in de tijdlijn. Facebook verwacht dat binnen twee jaar de tijdlijn voornamelijk uit video bestaat. Vervolgens komt 360-graden video en daarna pas VR.”

Digital Dinner Amsterdam is een initiatief van Emerce, in samenwerking met Bert Hagendoorn, ACHTUNG! en Esther Leloux. Sponsor van de avond is Adobe, Friends zijn MediaMonks, Made.For.Digital, Code d’Azur, Bob Mayata, Pop The Campaign, Amsterdam Ad Blog en dit jaar ook The Roast Room, alwaar het evenement werd gehouden.

https://vimeo.com/143735937

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond