Download

Download
0
1.5k
Channel: B2B online

Account based marketing – dé B2B leadgeneratie strategie

De afgelopen jaren is de manier waarop bedrijven leads genereren behoorlijk veranderd. De meeste van deze demand generation strategieën zijn gericht op het close van één bepaald soort deal. Het draait om snelle conversies met een lagere orderwaarde, waarbij de DMU uit slechts één persoon bestaat. En laten we even eerlijk zijn: die droomprospect struikelt niet zomaar over je whitepaper of checklist. Het gevolg is dat marketing onvoldoende in staat is om sales te ondersteunen tijdens de klantreis. De DMU bestaat tegenwoordig uit meerdere beslissers, afdelingen en stakeholders. Op een gegeven moment is het tijd om je marketing anders aan te vliegen. Je wilt een aanpak waarbij marketing, sales continu kan blijven ondersteunen.

Account based marketing: Dé leadgeneratie strategie voor de moderne B2B marketeer

De whitepaper beschrijft een mogelijke oplossing om dit te realiseren, account based marketing (ABM). Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een moderne account based marketingstrategie. Lees in deze whitepaper:

  • Wat account based marketing inhoudt.
  • Wat ABM je als B2B marketeer oplevert.
  • In zeven stappen naar een ABM-strategie.
Verleg de focus van leads naar accounts

Traditionele demand generation strategieën zijn gefocust op het generen van leads. Een lead is dan een individuele koper die de marketing funnel doorloopt, tot hij uiteindelijk klaar is om over te gaan tot aankoop. Deze traditionele manier van leadgeneratie verzamelt veel informatie over de lead zelf maar weinig data over de DMU en het besluitvormingsproces. Is dit probleem herkenbaar? Dan is het tijd om je marketing focus te verleggen. Van leads naar accounts. Deze nieuwe focus noem je ‘Account Based Marketing (ABM)’. Lees in de whitepaper wat de uitgebreide definitie is en wat deze term exact inhoudt.

Een hogere ROI met account based marketing

Van alle B2B bedrijven die ABM inzetten, geeft 97 procent aan een hogere ROI te behalen. De resultaten van ABM zijn makkelijk meetbaar en je kunt zelf bepalen welke acties wel of niet succesvol zijn geweest. In de whitepaper worden de belangrijkste voordelen van ABM opgesomd:

  • Je wordt efficiënter.
  • Het zorgt voor grotere deals.
  • De sales cyclus is korter.
  • Je closing rate is hoger.
  • Marketing en sales alignement.
In zeven stappen naar een ABM-strategie

Account based marketing draait niet om het verzamelen van e-mailadressen en persoonsgegevens. Bovendien klinkt het als een tijdsintensieve, dure, technologie-gedreven strategie. Dit is niet het geval! De whitepaper bevat een handig zeven-stappenplan om je op weg te helpen met ABM. Deze zeven stappen zijn:

  1. Maak een target list
  2. Doe de nodige research
  3. Structureer je data
  4. Account-based ads bouwen
  5. Leg je eerste contact
  6. Plan vervolgacties
  7. Opvolgen, opvolgen, opvolgen

Jaap Jacobs