Download

Download
0
1.0k
Channel: B2B online

CRO met een Customer Data Platform (CDP), hoe doe je dat?

De meeste Customer Data Platforms (CDP) schermen met kant-en-klare oplossingen. Dat klinkt makkelijk, maar in de praktijk loop je al snel tegen beperkingen aan. Het is belangrijk dat je een CDP selecteert die je de volledige controle over je eigen data geeft. Hierdoor wordt het toepassen van personalisatie makkelijker en efficiënter. In deze whitepaper wordt het CDP van Squeezely als uitgangspunt genomen.

Gouden bergen beloof je niet. Die bouw je zelf!

Je vraagt je misschien af waar je moet beginnen. Deze whitepaper beschrijft best practices voor het verzamelen, verrijken en structureren van je klantdata. In totaal worden zeven best practices beschreven:

  1. Bouw een 360-graden klantprofiel.
  2. Ontwikkel een uitgekiende audience strategie.
  3. Automatiseer de communicatie binnen de customer journey.
  4. Service je klanten met gepersonaliseerde productaanbevelingen.
  5. Richt on-site personalisatie in per audience.
  6. Verleid je klant met realtime persuasion.
  7. Optimaliseer met A/B-tests.

In het tweede deel van de whitepaper worden twee praktijkvoorbeelden beschreven van kinderkleding webshop Happybee en vakantieplatform Micazu.

Customer journey optimalisatie met een CDP | De Happybee case

Happybee heeft de ambitie om verder te kunnen groeien. Hiervoor was het noodzakelijk om de customer experience te verbeteren en de content (on-site en in e-mail) relevanter te maken voor prospects, leads en bestaande klanten. Na een uitgebreid selectieproces in samenwerking met e-commercebureau Yellowgrape is besloten om over te stappen op het CDP van Squeezely. Lees in deze case meer over:

  • Het verrijken van klantprofielen met een CDP.
  • De toepassing van on-site nudging en personalisatie.
  • Het ontwikkelen van journey-based campagnes.
Het centraliseren van klantdata in een CDP | De Micazu case

Om de persoonlijke klantbenadering naar een volgend niveau te tillen besloot Micazu in 2019 op zoek te gaan naar een oplossing om haar klantdata te centraliseren. Deze optimalisatieslag was de opmaat naar een beter gepersonaliseerde customer journey. Lees in deze case meer over:

  • Het creëren van een omnichannel 360-graden klantprofiel.
  • Slimmere productaanbevelingen op basis van websitegedrag.
  • Klanten verleiden met het See, Think, Do, Care principe.
  • Betere betrokkenheid tijdens de gehele customer journey.

Tim Hoefnagel