Customer journey management: grip op klantinteracties
Hoe krijg je grip op klantinteracties? En wat houdt goed customer journey management in? Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor effectief customer journey management en beschrijft de belangrijkste onderdelen van een optimale customer experience. Het eBook gaat in op:
- Vijf manieren om de klantervaringen te personaliseren.
- Strategieën voor het bieden van een optimale customer experience.
- Technische hulpmiddelen voor effectief customer journey management.
Effectief customer journey management
De klantervaring is vaak gekoppeld aan klantbetrokkenheid, klantloyaliteit en omzet per klant. Van oudsher is het volgen van een één-op-één benadering een belangrijke succesfactor voor bedrijven. Tegenwoordig is het zaak om je klant te blijven verrassen en volledig te doorgronden om een optimale klantbeleving te bieden.
Nieuwe kanalen, nieuwe aanpak
Door de opkomst van nieuwe communicatiekanalen, de explosie van beschikbare data en nieuwe technologieën is het voor bedrijven lastig om elke prospect of klant een gepersonaliseerde klantbeleving te bieden. Veel bedrijven zijn overgestapt van een één-op-één klantbenadering naar een één-op-veel-zendmethode. Lees in het eBook wat de gevolgen zijn van deze ontwikkeling.
De combinatie van moderne technologie en oude methoden
In dit eBook worden vijf voorbeelden beschreven van hoe bedrijven moderne technologieën gebruiken in combinatie met beproefde methoden om een gepersonaliseerde klantervaring te bieden. Het eBook beschrijft:
- Personalisatie
- Het belang van context.
- Digitaal en mobiel: de nieuwe 24-uurs winkel.
- Het belang van een goede community.
- Het bieden van een gepersonaliseerde customer experience.
Het verbeterpotentieel
Door nieuwe marketingtools te combineren met campagnemethodieken uit het verleden kunnen bedrijven blijven innoveren op het gebied van customer journey management. Hierdoor zijn bedrijven nog beter in staat om een geoptimaliseerde en gepersonaliseerde klantervaring te bieden.
Het eBook wordt afgesloten met een korte uitleg over Progress Sitefinity.
Inhoud
- De basis van een geweldige klantervaring
- Nieuwe kanalen, nieuwe aanpak (vijf praktijkvoorbeelden)
- De huidige klantervaring: klassieke uitdagingen, nieuwe tools
- Progress Sitefinity
)