0
6.4k
Channel: B2B Digital

Digital asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen

Geen één marketeer is hetzelfde. Hoe marketeer werken verschilt per bedrijf, afdeling of rol. Dit verschil is met name goed zichtbaar als het gaat om digital asset management (DAM) bij het produceren, beheren en delen van digitale assets. De sleutel tot succes is om het gehele marketing met dezelfde gecentraliseerde tool te laten werken, maar elke marketeer op zijn eigen unieke manier.

Digital asset management (DAM) voor de moderne marketeer

Deze whitepaper beschrijft de toegevoegde waarde van Digital asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen en gaat daarnaast in op:

  • Hoe je digital asset management integreert in je marketingwerkzaamheden.
  • Hoe je agile kunt werken met een DAM-systeem.
  • Digitale asset management (DAM), de sleutel tot marketingsucces.
Het doel van DAM

Digital asset management (DAM) is niet alleen bedoeld om te begrijpen hoe digitale assets binnen je organisatie worden opgeslagen, maar ook hoe deze assets binnen je organisatie worden gebruikt. Hoe helpt DAM je om je werkzaamheden makkelijker te maken?

Digital asset management voor tien verschillende marketingrollen

De whitepaper beschrijft per marketingrol wat de toegevoegde waarde van digital asset management (DAM) is. Per rol wordt eerst een korte beschrijving gegeven van de huidige situatie en de belangrijkste uitdagingen. Vervolgens wordt ingegaan op hoe DAM helpt om deze uitdagingen te tackelen en wat het oplevert voor de beschreven rol qua tijdsbesparing en het verhogen van de effectiviteit.De whitepaper gaat in op:

  1. Designer
  2. Content marketeer
  3. Brand managers
  4. Social media specialisten
  5. SEA- en SEO specialisten
  6. E-mailmarketeers
  7. PR-professionals
  8. Customer journey experts
  9. Marketing technologen
  10. Marketing Managers en CMO

Waar marketeers een DAM-systeem gebruiken bij het ontwikkelen, uitvoeren en beheren van de assets van hun marketingcampagnes, gebruikt een CMO een DAM-systeem als managementtool. Voor de CMO is het DAM-platform een bron van inzicht, transparantie en beveiliging. Lees in het laatste deel van deze whitepaper welke overige voordelen een DAM je als CMO kan bieden.

Download het whitepaper

3078_EN DAM for Modern Marketers - White Paper

Wil je deze whitepaper bekijken?

Wil je deze whitepaper bekijken?

Log in met je Emerce Account of vul het formulier in.

Meld je gratis aan

Voordat je deze whitepaper download...

Meld je gratis aan om Emerce video’s, whitepapers, rapporten en meer content te bekijken.

Gebruik minimaal 8 tekens, één hoofdletter, getal en speciaal karakter.

Je kunt het document downloaden indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan Bynder. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming op ieder moment intrekken in overeenstemming met Bynder’s privacystatement. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in het Emerce privacystatement.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Al een Emerce Account? Log hier in.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Je download staat klaar!

Klik op de knop om het document te downloaden.

Lodewijk de Vries