0
6.2k

Tien voordelen van een Digital Asset Management (DAM) systeem in retail

De consument is veeleisend, ook als het gaat om productinformatie. Het is niet meer genoeg om een tekst met specificaties te maken en foto’s te laten zien van de verpakking en het tonen van het product. De consument wil het product beleven via video’s, virtual reality en via 3D-modellen. Maar hoe behoud je het overzicht? Met een Digital Asset Management (DAM) systeem.

Tien dingen die je moet weten over digital asset management in retail

Met het implementeren van een DAM-oplossing zet je een belangrijke stap in de digitale transformatie van je bedrijf. Het centraal managen van digitale assets biedt een aantal voordelen. Deze whitepaper beschrijft de tien belangrijkste voordelen van een DAM-systeem voor retailers en gaat in op:

  • Het toepassen van personalisatie met een DAM-systeem.
  • Hoe een DAM-systeem de efficiency binnen je organisatie verhoogt.
  • De invloed van een DAM-systeem op een consistente merkidentiteit.
Personaliseren met een digital asset management (DAM) systeem

Een digital asset management (DAM) systeem bied je als retailer totale controle over alle productinformatie binnen je organisatie, hierdoor heb je overzicht en ligt het toepassen van personalisatie binnen handbereik. Een DAM-systeem beschikt over intelligentie om de relatie tussen verschillende assets te managen en kan het op basis van metadata content matchen met de interesses van je klant. Het DAM-systeem doet op basis van deze informatie gepersonaliseerde aanbevelingen. Een DAM-systeem stelt je in staat om continu de online klantbeleving te optimaliseren.

Bespaar tijd en geld met een DAM-oplossing

Een DAM-systeem verdient zichzelf terug. Alle assets binnen je organisatie zijn makkelijk en snel toegankelijk en hierdoor hoeven je collega’s niet meer eindeloos te zoeken naar productinformatie. Ook kunnen zij gelijk zien of een product al is aangemaakt, dit verlaagt het aantal duplicate productrecords. Een belangrijk voordeel van een DAM-systeem is dat het zorgt voor een transparante productdatabase wat de gebruiksvriendelijkheid ten goede komt.

Een centrale contenhub om snel te kunnen schakelen

Een DAM-systeem is een centrale contenhub waarmee je snel kunt schakelen binnen je organisatie. Het systeem is toegankelijk voor alle betrokken partijen, zowel binnen als buiten je eigen organisatie. Hierdoor kunnen meerdere partijen tegelijkertijd aan hetzelfde project werken. Hierdoor kun sneller en beter inspelen op de continu veranderende wensen en behoeften van de consument.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Pieter Stroop