Download

Download
0
2.9k

E-mailmarketing voor e-commerce

Verlaten winkelwagens, inactieve klanten en dalende conversieratio’s; het is de nachtmerrie van elke e-commerce marketeer. E-mailmarketing biedt een oplossing. Dit whitepaper helpt je om conversie via e-mailmarketing te optimaliseren.

In 3 stappen betere e-mailmarketing

  • Neem je e-maillijst onder de loep
  • Relevante content voor iedereen
  • Voorkom de spamfilter

Start bij je e-maillijst. Door bestaande e-mailabonnees te verrijken met meer gegevens, kan je ze betere content bieden. Maar maak ook je slapende e-mailbestand eens wakker, bijvoorbeeld met een win-back campagne. Laatste aandachtspunt voor je maillijst is de aanwas van nieuwe abonnees.

Een goede e-maillijst is de basis. Nu is het belangrijk om de juiste mail, op het juiste moment, naar de juiste persoon te versturen. We bespreken het personaliseren van je e-mails. Zo maximaliseer je de kans op conversie.

Als je een gepersonaliseerde mail verstuurt, wil je natuurlijk niet dat die in de spamfilter belandt. Met praktische aandachtspunten zorg jij ervoor dat je mail in de inbox aankomt.

Bij iedere stap gaan we dieper op het onderwerp in en laten we met een aantal concrete voorbeelden en acties zien hoe je hier zelf direct resultaat mee kunt boeken. Na het lezen van dit whitepaper kan je de tips gebruiken om een hogere conversie, loyalere klanten en meer omzet uit e-mailmarketing te halen.

Menno Worst