0
4.3k
Channel: CMS

Kies voor Headless

Met de recente explosie van de vraag naar headless content management-systemen, zou je kunnen denken dat headless-technologie iets nieuws is. Maar jaren geleden noemden we deze technologie “head optional” – een voorloper van de huidige, meer gestroomlijnde, headless CMS’en.

Maar als deze technologie al zo lang bestaat, waarom is er dan een plotselinge heropleving van de belangstelling?

Voor de meeste bedrijven komt het simpelweg neer op een hernieuwde focus op klantervaring. Voor een bedrijfsleider, marketeer of IT-professional is het leveren van een geweldige klantervaring nu de sleutel tot het opbouwen van een succesvol merk.

Bij het ontwikkelen van deze geweldige klantervaringen is de juiste contentmanagementtechnologie essentieel. Bedrijven moeten technologieën kiezen die helpen bij het bundelen van gegevens, het distribueren van inhoud en het leveren van diensten via een steeds grotere verscheidenheid aan klantcontactpunten.

Tegelijkertijd stijgen de verwachtingen van de klant en wordt van de bedrijven van vandaag verwacht dat ze snel en op grote schaal gepersonaliseerde inhoud van hoge kwaliteit leveren.

In het licht van deze nieuwe eisen wenden steeds meer bedrijven zich tot sterk geïntegreerde, headless (en hybride headless) oplossingen voor hun contentmanagementbenadering.

Ondanks deze toenemende belangstelling blijft er echter veel verwarring bestaan over het gebruik van headless-technologieën – zowel bij marketeers als bij IT-teams. Door het ontbreken van een visuele gebruikersinterface zijn marketeers bijzonder terughoudend in het gebruik van headless CMS’en, omdat ze het gevoel hebben dat ze niet visuele content kunnen maken en beheren op de manier die ze gewend zijn.

In dit whitepaper: 

  • Digitale ervaring, de drijvende kracht achter headless
  • Traditionele CMS’en voldoen niet
  • Headless versus hybride headless
  • Headless CMS’en zorgen voor snellere IT en marketing
  • Air Europa: digitale vernieuwing die directe verkoop stimuleert
  • Headless-interfaces veroorzaken nog steeds verwarring
  • Ga headless, maar blijf visueel
Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Redactie