Verbeter de internationale- en omnichannel bereikbaarheid van je klantenservice
In de digitale wereld van nu waarin grenzen vervagen, is het steeds lastiger om je op productniveau te onderscheiden van anderen. Op alleen goede producten en diensten is het lastig concurreren want daarvan zijn er meer.
Het gevoel om jouw merk en bedrijf heen wordt daardoor steeds belangrijker. Een van de factoren die daarin meespeelt is je klantenservice. Daar kun je een wow-experience creëren en verwachtingen overtreffen.
Hoe doe je dat
Om die verwachten te overtreffen is het belangrijk dat:
- Je klantenservice goed en efficiënt is ingericht.
- Jouw medewerkers de juiste tools en de juiste kanalen tot hun beschikking hebben.
- Je het juiste inzicht en overzicht hebt van alle data.
- Je servicenummers en de tarieven die je hanteert compliant zijn.
Compliant, effectief en efficiënt
In deze checklist loop je langs verschillende onderwerpen met betrekking tot klantenservicetelefonie en de omnichannel kanalen. Zo zie je snel of jouw internationale klantenservice compliant, effectief en efficiënt ingericht is.
De checkpunten
Welke punten ga je langs in de checklist:
- Het telefoniekanaal: Ondanks de oprukkende digitalisering is telefonie nog steeds een belangrijk klantenservicekanaal. Dat komt doordat het snel en persoonlijk is. In dit kanaal kijken we naar de servicenummers, statistieken en compliancy.
- Nieuwste ontwikkelingen: Ook in het telefoniekanaal staan de ontwikkelingen niet stil. Wat denk je van bellen met de klantenservice via een druk op de knop op website, via het scannen van een QR-code of met beeld erbij, oftewel videobellen. Welke voordelen kun je hieruit halen?
- Optimale bereikbaarheid: Al het verkeer dat op je nummers binnenkomt, moet bij het juiste contact center en de juiste agent belanden. Ook als het druk is. Hoe helpen routeringe, IVR’s en piekoplossingen met het optimaliseren van je bereikbaarheid?
- Klantcontactpakket: Het landschap aan kanalen is de afgelopen jaren flink uitgebreid. Telefonie, e-mail, social media, live chat, chatbots, videochat. Hoe beheer je de interacties in de verschillende kanalen op een slimme en efficiënte manier?
Download het whitepaper
)