Download

Download
0
941

In vijf stappen naar een gepersonaliseerde customer journey in financials

Zijn de financiële instellingen klaar om nieuwe technologieën te omarmen en hun aanbod en communicatie aan te passen aan de persoonlijke behoeften van hun klanten? Pas sinds kort zijn banken begonnen met het ontwikkelen van gepersonaliseerde customer journeys. Banken lijken niet echt een keuze te hebben, ze moeten andere B2C-spelers zoals retailers en serviceproviders volgen. De digitale consumenten verwachten tegenwoordig een hoge mate van relevantie en gepersonaliseerde ondersteuning.

Een moderne digitale strategie is een absolute must have in de financiële sector. Traditionele banken moeten juist nu de digitale transitie maken. Banken die al eerder dit transformatieproces hebben doorlopen, hebben een belangrijk concurrentievoordeel om millennials te bereiken. Lees in deze whitepaper wat banken weerhoudt om digitaal te transformeren en hoe je als financiële marketeer gepersonaliseerde customer journeys ontwikkeld.

Gepersonaliseerde customer journeys in de financiële sector

Deze whitepaper biedt financiële instellingen handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van gepersonaliseerde customer journeys, door gebruik te maken van de beschikbare technologieën. Lees in deze whitepaper hoe je een klantgerichte journeys kunt creëren en bankdiensten in een digitale omgeving kunt personaliseren. De whitepaper gaat in op:

  • Personalisatie in de financiële sector, de stand van zaken.
  • Hoe je vijf stappen een persoonlijke journey ontwikkeld.
  • Best practices voor het ontwikkelen van customer journeys.
In vijf stappen naar gepersonaliseerde customer journeys in financials

Proberen te voorzien in de behoeften van miljoenen klanten tegelijkertijd is een echte uitdaging. Gezien het specifieke portfolio van financiële producten en diensten, hebben banken een andere strategie nodig om een echte persoonlijke benadering te kunnen ontwikkelen. Deze whitepaper beschrijft hoe je vijf stappen een gepersonaliseerde customer journey kunt ontwikkelen:

  1. Het verzamelen van de benodigde inzichten: Data is de basis van een succesvolle personalisatiestrategie. Het is belangrijk om een gedetailleerd klantprofiel op te bouwen, van persoonlijke doelstellingen tot aan wat zij van een bank verwachten. Lees in de whitepaper uit welke onderdelen het klantprofiel is opgebouwd.
  2. Het ontwikkelen van een gepersonaliseerde customer journey: Het belangrijkste doel van elke bank is het verkopen van financiële producten en diensten. Daarom moet deze strategische doelstelling de hoogste prioriteit behouden, ook bij het ontwikkelen van een klantgerichte strategie. Lees in de whitepaper wat de drie pijlers van een goede customer journey zijn.
  3. Het ontwikkelen van een klantgerichte en data gedreven marketingstrategie: Personalisatie is een continu proces, zowel qua dataverzameling als qua geleverde content. De whitepaper beschrijft een drie-stappenplan voor het regelmatig actualiseren van je personalisatiestrategie.
  4. Het verzamelen van de benodigde technologieën: Personalisatie vereist een realtime en adequate reactie op klantgedrag. Om dit te kunnen realiseren is een moderne techstack een belangrijkste vereiste. Lees in de whitepaper uit welke technologieën een techstack in de financiële sector moet bestaan.
  5. Het samenvoegen van alle inzichten: De laatste stap is het samenvoegen van alle inzichten uit de eerste vier stappen en dit te vertalen naar een customer journey mappen. Lees in de whitepaper hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Het ontwikkelen van user personas en bijbehorende klantreizen

Veel bedrijven (inclusief banken) segmenteren hun klanten nog steeds op basis van demografische gegevens, met voornamelijk geslachts- of transactiegegevens. Voor het ontwikkelen van succesvolle customer journey is een kwalitatief klantbeeld een belangrijke vereiste. Het tweede deel van de whitepaper beschrijft hoe je user personas plus bijbehorende klantreis ontwikkeld.

Alexandra Ptchelintseva