Download

Download
0
3.0k
Channel: Data

Zes tips voor het verhogen van je datakwaliteit

Hoe borg je de kwaliteit van je klantdata? En hoe anticipeer je op de dagelijkse veranderingen in klantgegevens? Het goed borgen van de datakwaliteit is een belangrijke succesfactor voor data driven organisaties. Deze whitepaper heeft een praktische insteek en biedt naast een theoretisch kader zes tips voor het verhogen van je datakwaliteit.

De noodzaak van een hoge datakwaliteit

Tegenwoordig veranderen dagelijks de gegevens van je klanten, de processen voor het verwerken van deze veranderingen worden geoptimaliseerd en de informatiebehoefte van je klant wijzigt continu. Dit alles maakt het lastig om de datakwaliteit te waarborgen. Het op de juiste manier verzamelen, opslaan en gebruiken van klantdata wordt steeds belangrijker.

Om de eerste stappen te maken naar een data driven organisatie, moet elke werknemer zich bewust zijn van de noodzaak van een hoge datakwaliteit. Een up-to-data klantenbestand is een kritische succesfactor voor organisaties.

Goed datamanagement is de sleutel tot succes

Een belangrijk onderdeel van het borgen van de kwaliteit van je klantdata is het goed bijhouden van je database en deze regelmatig te controleren op typefouten en dubbele invoer van gegevens. Goed datamanagement is de sleutel tot een succesvolle data driven organisatie.

Zes tips voor het verhogen van je datakwaliteit

In de whitepaper worden de volgende zes tips uiteengezet:

  1. Het opstellen en monitoren van KPI’s.
  2. Invoerstandaarden: voorkom dubbele invoer van klantgegevens.
  3. Klantcontactmomenten: grijp deze interacties aan om je data te actualiseren.
  4. Het verwerken van extern verkregen klantdata.
  5. Laat je klant eventuele wijzigingen in hun gegevens bevestigen.
  6. Maak gebruik van externe partijen (los niet alles zelf op).

Stefan Elsendoorn