Deel dit artikel
-

Shell rolt nieuwe loyalty-app internationaal uit

Shell brengt een vernieuwde app uit voor particuliere en zakelijke klanten. Deze kan overweg met alle loyaltyprogramma’s, Airmiles in Nederland, en is technisch voorbereid om op termijn ook als betaalvehikel te fungeren.

“Gebruikers kunnen er punten mee sparen bij tankbeurten, maar Shell kan hen ook persoonlijke aanbiedingen doen voor in de winkel”, aldus directeur Michiel Ebeling van MOBGEN. De Nederlandse mobiele specialist bouwde de app die mogelijk ‘s werelds grootste branded app is.

MOBGEN verzorgde het strategisch advies en de IT- en analytics-activiteiten bij de bouw van de app. Dat omvat veel technisch complexe integraties van loyaltyprogramma’s en Shells systemen in verschillende landen. In Nederland heb je dan met Airmiles te maken en in Engeland is dat bijvoorbeeld Shell Drivers Club.

Zakelijke klanten die vanuit hun bedrijf een tankkaart van Shell hebben, vinden in de app of een functie waarmee ze het dichtstbijzijnde tankstation kunnen vinden.

Voor Shell is de app een middel om directer contact met zijn klanten te leggen en onderhouden. Dat varieert van het loyaltyprogramma tot het bieden van historische overzichten van shopbezoeken en -aankopen tot een direct feedbackmechanisme van de consument naar het bedrijf.

De app is beschikbaar op 28 markten en in zeventien talen. In dertien landen is Shell actief met een loyaltyprogramma.

Deel dit bericht

1 Reactie

jhk

en dan dus ook als we tanken in het buitenland ook de punten gaan sparen. kijk ook hoe shell in de uk de markt heeft samen met avios points. werkt super

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond